Web Analytics Made Easy - Statcounter

قم- ایرنا- قم در هفته ای که گذشت شاهد رویدادها و اخبار مختلفی از جمله حرکت قطار قم- کربلا ، تامین اعتبار خرید واگن برای مترو ، افتتاح طرح های ورزشی و همچنین تاکید بر تامین کالاهای مورد نیاز مردم در کارگروه تنظیم بازار استان بود.

به گزارش ایرنا، حضور رئیس بانک مرکزی، رئیس سازمان نقشه برداری کشور و رئیس سازمان ملی استاندارد، برگزاری همایش بزرگ پارالمپیک دانش آموزی و استقرار 60 موکب پذیرایی از زائران اربعین توسط نهادها و مردم قم، از دیگر سرخط های رویدادهای هفته گذشته این استان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



** شور اربعین در قم
معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم گفت: امسال همزمان با ایام اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله حسین(ع)،60 موکب از این استان در عراق پذیرای عزاداران حسینی خواهد بود که از این تعداد 30 موکب ویژه بانوان است. یونس عالی پور روز شنبه هفته گذشته درجمع خبرنگاران اظهار داشت: پنج موکب در مرز مهران، 14 موکب در نجف اشرف، 14 موکب در مسیر نجف به کربلا، 23 موکب در کربلا، 2 موکب درکاظمین و 2 موکب در سامرا از زائران پذیرایی خواهد کرد.
همچنین در آستانه اربعین حسینی و به منظور انتقال زائران حرم مطهر حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به عراق ، قطار قم- کربلا طی هفته گذشته به مقصد خرمشهر حرکت کرد.
سید مهدی سید حسینی نیشابوری، رئیس هیات مدیره انجمن های صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان قم در حاشیه حرکت این قطار گفت: دراین ایام هر روز ساعت 15 گروهی از زائران اربعین حسینی از استان قم با قطار به کربلای مُعلا مشرف می شوند.

** اعتبار خرید 80 واگن متروی قم
استاندار قم هفته گذشته گفت: تامین اعتبار 80 واگن قطار مترو در قم به مبلغ 72 میلیون یورو در کمیسیون اقتصادی دولت تصویب شد. سید مهدی صادقی ابراز امیدواری کرد که با تخصیص این اعتبارات شاهد بهره برداری هرچه سریعتر این طرح مهم شهر قم باشیم.
عملیات اجرایی احداث خط A مترو قم در نیمه دوم سال 88 با اعتباری بالغ بر 11 هزار میلیارد ریال توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء آغاز شد، راه اندازی خط مترو قم به 2 مرحله تقسیم بندی شده است که در مرحله نخست مسیر قلعه کامکار تا میدان مطهری و در مرحله دوم مسیر میدان مطهری تا ایستگاه مسجد مقدس جمکران راه اندازی می‌ شود.

** وظیفه اصلی دولت تقویت ارزش پول ملی است
آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، هفته گذشته در دیدار رئیس بانک مرکزی ، در شرایط کنونی وظیفه اصلی دولت را حفظ و تقویت ارزش پولی ملی دانست و گفت: متاسفانه در سال های اخیر ارزش پول ملی بسیار تنزل پیدا کرده که این خسارت عظیم به همه مردم وارد آمده است. وی افزود: دولت باید همت کند تا ارزش پول ملی دوباره ارتقا یابد.
آیت الله مکارم شیرازی در ادامه خواستار برخورد با مؤسسات و بانک های غیر مجاز شد و از این که این قبیل مؤسسات و بانک ها بدون در نظر گرفتن صلاحیت های لازم مجوز دریافت کرده اند و اکنون بخش قابل توجهی از مردم را گرفتار و سرگردان کرده اند، انتقاد کرد.

** بررسی وضعیت فرونشست زمین / عکسبرداری هوایی از قم پس از 6 سال
رئیس سازمان نقشه برداری کشور گفت: وضعیت فرونشست زمین در سطح مناطق مختلف کشور به صورت مستمر توسط این سازمان رصد و اطلاعات آن به صورت سالیانه در قالب نقشه های زمین شناختی منتشر می شود. مسعود شفیعی در دیدار با آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، امام جمعه و نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، افزود: با توافق های انجام شده میان دستگاه های متولی کار، از سال جاری اعلام میزان سطح فرونشست زمین در مناطق مختلف ایران به سازمان نقشه برداری کشور محول شد.وی بیان کرد: این مساله که متاثر از کاهش سطح آب های زیرزمینی صورت می گیرد، ابعاد اجتماعی مختلفی را در پی دارد که از جمله آن در معرض خطر قرار گرفتن سرزمین و تاسیسات زیرساختی است.
وی درادامه درخصوص عکسبرداری هوایی درقم گفت: آخرین عکسبرداری هوایی قم مربوط به سال 1391 است که این سازمان آمادگی دارد تا پایان سال جاری نقشه برداری و عکس برداری از سطح استان را اجرایی کند. شفیعی با تاکید بر به روزرسانی نقشه های قم به عنوان عاملی ضروری در توسعه زیرساخت ها، افزود: در تلاش هستیم برای کلانشهرها، هر پنج سال و برای شهرستان ها هر 10 سال عکسبرداری هوایی صورت گیرد.وی ادامه داد: با توجه به این که قم سرعت رشد و توسعه بالایی دارد و نقشه های این استان چند سالی است که به روز نشده است، در صورت فراهم شدن مقدمات، سازمان نقشه برداری کشور آمادگی دارد تا قبل از پایان امسال اقدام به عکس برداری هوایی در سطح این استان نماید.

** مشکلی برای تامین روغن مصرفی مردم قم وجود ندارد
در نوزدهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار قم، آخرین وضعیت تامین لاستیک خودروهای سبک بررسی و نبود مشکلی برای تامین برخی اقلام بویژه روغن مصرفی مردم تاکید شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم دراین جلسه اظهار داشت: رعایت حقوق تولید، توزیع و مصرف کننده از مهمترین تکالیف و وظایف این کارگروه است.
مهرداد غضنفری با اشاره به مساله روغن خوراکی مورد نیاز جامعه افزود: در این خصوص مشکلی وجود ندارد و با توجه به درج قیمت روی محصول توسط واحد تولیدی تا مرحله خروج از کارخانه هیچ مشکلی وجود ندارد، و هزینه تمام شده نیز با درصدهای قانونی تعیین گردیده است.وی باتاکید بر اینکه قیمت گذاری کالاها در کارگروه تنظیم بازار بر مبنای قانون و قاعده خاصی صورت می گیرد، افزود: خارج از مصوبه این کارگروه، هر تصمیمی خلاف قاعده، من درآوردی و سلیقگی محسوب می شود.

** هشت طرح عمرانی ورزشی در قم افتتاح و کلنگ زنی شد
هفته گذشته سه طرح عمرانی ورزشی با حضور استاندار در قم افتتاح و کلنگ پنج طرح ورزشی دیگر نیز با اعتباری حدود 155 میلیارد ریال به زمین زده شد.سالن ورزشی روستای طایقان بخش سلفچگان قم با اعتبار 11 میلیارد ریال، تکمیل و محوطه سازی مجموعه ورزشی شهید حیدریان با 13 میلیارد ریال و همچنین تکمیل و بازسازی سالن 2 هزار نفره شهید حیدریان از جمله طرح هایی است که طی آئینی در روستای طایقان بخش سلفچگان به بهره برداری رسید.کلنگ آغاز عملیات اجرایی زمین چمن مصنوعی بخش کهک با سه میلیارد ریال، کلنگ زنی طرح احداث خانه جوانان در 2 بخش کهک و خلجستان با اعتبار 13 میلیارد ریال و آغاز عملیات محوطه سازی و تجهیز زمین چمن مصنوعی جانبازان در مجموعه ورزش شهدای 15 خرداد واقع در میدان 72 تن قم با 15 میلیارد ریال اعتبار از دیگر طرح هایی بود که در این آیین عملیات اجرایی آنها آغاز شد.استان قم دارای یک شهرستان و پنج بخش کهک، جعفریه، خلجستان، سلفچگان و مرکزی است.

** قم رتبه چهارم کنکور را کسب کرد
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش قم گفت: این استان با حفظ رتبه سال گذشته، توانست در آزمون سراسری امسال رتبه چهارم را در سطح کشور به خود اختصاص دهد.
علیرضا یاری افزود: اختلاف امتیاز قم از اصفهان که رتبه سوم را کسب کرده است، کمتر از یک درصد می باشد.در آزمون سراسری امسال 17 هزار و 680 تن از استان قم شرکت کردند که از این تعداد، هفت هزار و 39 تَن در دانشگاه های سراسری پذیرفته شدند.

**950 شورای دانش آموزی در قم تشکیل شد
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش قم گفت: 950 شورای دانش آموزی در مدارس استان با برگزاری بیست و یکمین دوره انتخابات این شورا تشکیل شد.
ناصر حمزه ای افزود: انتخابات شوراهای دانش آموزی، اول آبان ماه جاری همزمان با سراسر کشور در قم برگزار شد و دانش آموزان پایه سوم و بالاتر می توانستند، در این انتخاب هم رای دهند و هم کاندیدا شوند.
7405/ 6133/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي قم هفته گذشت رويدادهاي خبري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۵۱۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنسرسیوم هنوز تشریفات گمرکی قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه از خاک ایران را انجام نداده است

تین نیوز

معاون بهره برداری و بازرگانی راه آهن در خصوص قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه که در خاک ایران قرار دارد، گفت: کنسرسیوم توسعه ریلی به خلاف اعلام کرد "واگن بارداری وارد ایران نشده است"، اما چون این واگن ها بارگیری شده بود، با دستور مدیرعامل راه آهن با ارسال آنها موافقت شد که هنوز هم کنسرسیوم تشریفات گمرکی را برای ترانزیت بار انجام نداده است.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مرتضی جعفری در خصوص قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه و اظهارات مدیرعامل کنسرسیوم توسعه ریلی در خصوص سوء مدیریت راه آهن در جمع خبرنگاران بیان کرد: از سال گذشته بر اساس صورت جلسه هایی که مستند است، قرار بر این شد راه آهن جمهوری اسلامی ایران برای قطارهای عملیاتی جهت اصلاح خطوط و ادامه خط آهن روزنک - هرات مساعدت کند و به افغانستان ارسال کند.

وی ادامه داد: نکته قابل توجه این که طی بازدید معاون فنی راه آهن از منطقه، اشکالات در خط آهن موجود را کتباً اعلام کرده و آن را هم برای آقای کاظم قمی -نماینده ویژه رئیس جمهوری در امور افغانستان- و هم راه آهن کشور افغانستان فرستادیم.

معاون بهره برداری و بازرگانی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: نظر بر این بود که اول اصلاحات انجام شود و بعد از انجام اصلاحات، قطار تجاری (افغانستان- ترکیه) راه اندازی شود، اما طبق مستندات اعلامی، تا کنون هیچ اقدامی که منجر به رفع اشکالات شود به راه آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام نشده است و کنسرسیوم فقط به صورت کلی اعلام کرده که کارهایی را در این رابطه انجام داده است.

کنسرسیوم توسعه ریلی، ماشین آلات تخصصی را برای اصلاح خطوط نداشت 

جعفری توضیح داد: البته از قبل هم مشخص بود که با توجه به امکانات این کنسرسیوم، امکان این که بتواند استانداردهای اولیه راه آهن را فراهم کند، ندارد. به این دلیل که رعایت این استانداردها نیاز به ماشین آلات تخصصی خطی دارد و این کنسرسیوم هم این ماشین آلات را نداشتند که بتوانند این اصلاحات را انجام دهند.

وی با بیان اینکه همواره اعلام کرده ایم این آمادگی را داریم تا با راه آهن افغانستان تعامل داشته باشیم و ماشین آلات را بفرستیم تا به استانداردهای موردنظر برسیم، افزود: اما در آخرین مکاتبه با کنسرسیوم توسعه ریلی در اواخر سال گذشته اعلام کردیم که نتیجه اقدامات تعهدشده هنوز به راه آهن اعلام نشده است؛ اما ما باز هم به جهت تعامل، قطارهای عملیاتی را به این مسیر اعزام می کنیم.

معاون بهره برداری و بازرگانی راه آهن بیان کرد: با ارسال آخرین قطار عملیاتی، به نظر می رسد که کنسرسیوم از حسن نیت راه آهن جمهوری اسلامی ایران سوء استفاده کرده و واگن های تخلیه شده را بارگیری کرد؛ و بدون اینکه هیچ هماهنگی با راه آهن ایران داشته باشد ارسال کرده است.

کنسرسیوم به دروغ اعلام کرد که واگن بارداری وارد ایران نشده است

جعفری ادامه داد: همان شب زمانی که من مطلع شدم، از مامور مربوطه پرسیدم و با مدیرعامل کنسرسیوم صحبت کردیم و آن ها خودشان اعلام کردند که واگن بارداری وارد ایران نشده است. به جهت اینکه ما هیچ گونه ارتباطی با مرز نداریم و هنوز ارتباطات از طریق تلفن ثابت، بیسیم و تلفن همراه فراهم نیست، فقط به استناد اظهارات آقای مصطفی رضایی -مدیرعامل کنسرسیوم- و مامور ایشان مبنی بر این که لکوموتیو به صورت منفرد وارد کشور شده و واگن بارداری نیامده است، اکتفا کرده و گفتیم قطاری وارد ایران نشده است.

وی ادامه داد: اما بعد از بررسی متوجه شدیم کنسرسیوم همه این موارد را به خلاف گفته است و قطار وارد ایستگاه شمتیغ در مرز ایران و افغانستان شده  و آن ها به خلاف اعلام کردند که واگنی وارد نکردیم. البته فیلمی از ایستگاه روزنک منتشر کردند و برآورد راه آهن این بود که کنسرسیوم توسعه ریلی یک فیلم تبلیغاتی ساخته است.

معاون بهره برداری و بازرگانی راه آهن اظهار کرد: نکته جالب این که مسئولان گمرک هم در این رابطه اظهار بی اطلاعی کرده اند، بنابراین اینکه کنسرسیوم مدعی شده که همه سازمان های مربوطه از ورود قطار به کشور اطلاع داشته اند صحت ندارد. بنابراین اگر غیر از این موارد که به خلاف مطرح شده، مستنداتی دارند، اعلام کنند.

جعفری خاطرنشان کرد: هیچ هماهنگی در جهت اینکه قرار است قطار ترانزیتی از افغانستان وارد کشور شود، انجام نشده است و به ما اطلاع ندادند. اما پس از اینکه با آن ها صحبت کردیم و گفتند قطاری وارد نشده، وقتی مامور فرستادیم و متوجه شدیم واقعیت را نگفتند و ۱۰ واگن باردار در مرز شمتیغ متوقف شده است. که با دستور مدیرعامل راه آهن با توجه به اینکه این واگن ها بارگیری شده بود، با ارسال آنها موافقت شد.

کنسرسیوم توسعه ریلی تشریفات گمرکی را هم برای ارسال بار انجام نداده است

وی ادامه داد: با وجود این از همان روز که ما با ارسال بار موافقت کردیم، هنوز هیچ اقدامی از سوی کنسرسیوم توسعه ریلی برای انجام تشریفات گمرکی صورت نگرفته است و حتی اظهارات گمرکی را به گمرک تسلیم نکرده اند. با وجود پیگیری های انجام شده هنوز این کار انجام نشده است. اما با توجه به این که امکان سوء استفاده مجدد کنسرسیوم وجود دارد، فعلاً راه آهن اقدامی در این رابطه انجام نداده است.

معاون بهره برداری و بازرگانی راه آهن بیان کرد: در زمان حاضر در ترکمنستان دو مرز فعال داریم و فعالان بخش خصوصی در آنجا بار ترانزیت را  واردات و صادرات می کنند؛ در مرز رازی و میرجاوه نیز ترانزیت کالا در جریان است و هیچ مشکلی وجود ندارد؛ اما چون کنسرسیوم توسعه ریلی نمی خواهد مقررات راه آهن را انجام دهد، تلاش می کند  جو را به هم بریزد و کارهایی را که خارج از مقررات است، انجام دهد.

جعفری خاطرنشان کرد: بهتر است کنسرسیوم، از مسیر درست کار را پیش ببرند. به جای اینکه بخواهند در رسانه ها خلاف واقع بگویند که راه آهن به آنها مجوز داده، کار را از راه درست انجام دهند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • حرکت جبهه جهانی انقلاب، مستحکم‌تر و نیرومندتر از پیش
  • تابستان ۱۴۰۴ حفاری خط ۲ متروی شیراز به اتمام می‌رسد
  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است
  • کنسرسیوم هنوز تشریفات گمرکی قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه از خاک ایران را انجام نداده است
  • آتش‌سوزی مهیب در پی خروج قطار از ریل در آریزونای آمریکا
  • کنسرسیوم «توسعه ریلی افغانستان» ترانزیت را از مجاری قانونی پیگیری کند
  • آتش‌سوزی مهیب در پی خروج قطار از ریل در آریزونای آمریکا+ فیلم
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • تشریفات گمرکی برای ۱۰ واگن باری ارسال شده به مرز شمتیغ انجام نشده است
  • انفجار قطار حامل بنزین در آمریکا + فیلم