Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - نخست وزير اتيوپي اعلام کرد که اين کشور از نهم نوامبر (18آبان) رواديد براي همه شهروندان کشورهاي آفريقايي را لغو مي کند.
به گزارش روز جمعه پارس تودي؛ «ابي احمدعلي» گفت: شهروندان کشورهاي آفريقايي پس از رسيدن به فرودگاه ها و نقاط مرزي اين کشور مي توانند با انجام اقدامات اداري ساده وارد اتيوپي شوند و از نهم نوامبر نيازي به اخذ رواديد از سفارتخانه هاي اين کشور نيست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رسانه هاي اتيوپي اعلام کرده اند؛ «احمد علي» بر اين باور است که کشورهاي آفريقايي بايد بيشتر به هم نزديک شوند و همکاري هاي اقتصادي و فرهنگي ميان آن ها افزايش يابد.
«احمد علي» که اولين نخست وزير مسلمان در تاريخ اتيوپي است، از بهار گذشته کار خود را به عنوان نخست وزير آغاز کرده و طي اين مدت دست به اقدامات شجاعانه اي زده است.
وي هفته گذشته اقدام به ترميم کابينه کرد و سکان نيمي از وزارتخانه هاي کشورش(10 وزارتخانه) را به زنان سپرد که اين اقدام در نوع خود در آفريقا و حتي در جهان کم نظير است.
نخست وزير اتيوپي همچنين براي نخستين بار يک زن را به عنوان وزير دفاع اين کشور تعيين کرد.
جمهوري دموکراتيک فدرال اتيوپي (حبشه) کشوري محصور در خشکي واقع در شاخ آفريقا و با جمعيتي بيش از 100 ميليون نفر، دومين کشور بزرگ آفريقايي از نظر جمعيت است اين کشور با يک ميليون و 100 هزار کيلومتر مربع دهمين کشور بزرگ آفريقا به پايتختي آديس آبابا است.
اتيوپي يکي از قديمي ترين کشورهاي مستقل آفريقا و يکي از کهن ترين کشورهاي جهان است، اين کشور پس از ارمنستان دومين کشوري بود که مسيحيت را دين رسمي خود اعلام کردف حدود دو سوم مردم اين کشور مسيحي اند.
قاره آفريقا سومين قاره پهناور جهان پس از آسيا و آمريکا، بيش از يک ميليارد نفر جمعيت دارد و شامل 54 کشور است.
حزب حاکم اتيوپي، پس از پذيرفتن استعفاي «هايلي مريام ديسالين»، نخست وزير پيشين اين کشور «ابي احمد علي»، را که مسلمان است به عنوان نخست وزيرجديد تعيين کرد.
مجلس نمايندگان اتيوپي، پيشتر در اقدامي بي سابقه «مفريات کامل» يک زن مسلمان را به عنوان رئيس مجلس انتخاب کرده بود، اما وي چند روز پيش استعفا کرد و پس از آن به عنوان وزير صلح در دولت منصوب شد.
هفته گذشته نيز نمايندگان پارلمان اتيوپي خانم «سهله ورق زيوده» (SAHLEWORK ZEWDE) را به عنوان رئيس جمهوري جديد اين کشور انتخاب کردند.
پارلمان اتيوپي 546 کرسي دارد اما در جلسه روز پنجشنبه 487 نماينده حضور داشتند که همگي به رياست جمهوري «سهله ورق زيوده» راي مثبت دادند؛ بدين ترتيب «ورق زيوده» نخستين زن در تاريخ اتيوپي است که به مقام رياست جمهوري مي رسد.
حدود 30 درصد جمعيت اتيوپي را مسلمانان تشکيل مي دهند.
139/110
کليدواژه اتيوپي لغو رواديد افريقا

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۵۲۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمجید نخست‌وزیر بورکینافاسو از پیشرفت‌های ایران

«کیلم دو تامبلا» نخست‌وزیر بورکینافاسو در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، درباره ارزیابی کشور ایران، اظهار داشت: از همان ابتدای ورود به ایران، از پیشرفت‌های کشور شما شگفت‌زده شدیم.     «دو تامبلا» تصریح کرد: در رسانه‌های خارجی، همان‌طور که می‌دانید، ایران را با تبلیغات منفی، معرفی می‌کنند.  نخست‌وزیر بورکینافاسو گفت: وقتی وارد ایران شدیم، دیدیم که یک کشور بزرگ و پیشرفته است.

دیگر خبرها

  • ظرفیت کشور از اتباع اشباع شده است
  • ضرورت اجتناب از افغان ستیزی/کشور در حوزه حضور اتباع اشباع شده است
  • برنامه ناوگان ملی کشتیرانی برای توسعه بار صادراتی به آفریقا
  • وحیدی: قادر به پذیرش بیشتر اتباع نیستیم
  • وزیر کشور: دیگر قادر به پذیرش بیشتر اتباع نیستیم
  • ایران به دنبال رابطه برد-برد با آفریقا است/ نگاه برابر داریم
  • آمادگی ایران برای همکاری صنعتی با آفریقا/ رابطه برد_برد می‌خواهیم
  • تمجید نخست‌وزیر بورکینافاسو از پیشرفت‌های ایران
  • کمیته همکاری‌های کشاورزی ایران و آفریقا تشکیل شد
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند