Web Analytics Made Easy - Statcounter

عده‌ای از دوستان روزنامه‌نگار منتقد سعودی که داخل ساختمان کنسولگری عربستان سعودی در استانبول کشته شد مقابل سفارت این کشور در لندن تظاهرات کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، گروهی از دوستان «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار منتقد آل‌سعود با تظاهرات مقابل سفارت عربستان سعودی در لندن، خواستار تحویل جسد او و مجازات عاملان قتل او شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به نوشته خبرگزاری «آناتولی» این گروه با صدور یک بیانیه مطبوعاتی خواستار محاکمه «قاتلان واقعی» جمال خاشقچی شدند.

«اسامه رشدی»، از دوستان خاشقچی و عضو «سازمان رسانه‌ای ترکیه-جهان عرب» گفت: هدف از این تظاهرات وادار کردن مسئولان سعودی به پاسخگویی درباره جسد خاشقچی است.  
خاشقچی آخرین بار روز ۱۰ مهرماه (۲ اکتبر) در حال ورود به ساختمان کنسولگری عربستان سعودی در استانبول دیده شد و بعد از آن رسانه‌ها گزارش داده‌اند که ناپدید شده است.

مقام‌های ترکیه‌ای اعلام کردند او در داخل این ساختمان کشته شده و بدنش قطعه قطعه شده است. مقام‌های سعودی بدون ارائه هیچ مستنداتی این روایت را رد و ادعا کردند خاشقچی، ساختمان را ترک کرده است.

عربستان سعودی سرانجام روز شنبه (۲۸ مهر) ۱۸ روز بعد از ناپدید شدن «جمال خاشقچی» اعتراف کرد وی داخل ساختمان کنسولگری عربستان سعودی در استانبول کشته شده است.

روایت‌های ریاض از نحوه قتل خاشقچی دائماً تغییر کرده؛ در حالی که دادستانی کل عربستان در بیانیه ۲۸ مهر مدعی شده بود مرگ او بعد از درگیری داخل ساختمان کنسولگری اتفاق افتاده است، مقام‌های دیگر این کشور روایت‌های دیگر مانند خفه شدن خاشقچی را مطرح کرده‌اند. «عادل الجبیر»، وزیر خارجه سعودی در مصاحبه‌ای با فاکس‌نیوز گفته نحوه کشته شدن خاشقچی مشخص نیست.

رسانه‌های ترکیه تصاویری از ورود تیمی متشکل از ۱۵ نفر از مقام‌های سعودی منتشر کرده‌اند که پیش از ورود آقای خاشقجی به ساختمان کنسولگری احتمالاً برای قتل او وارد استانبول شده‌اند.

جمال خاشقجی، متولد ۱۳ اکتبر ۱۹۵۸ (۲۱ مهرماه ۱۳۳۷ شمسی) بود. او قبلاً سردبیر روزنامه «الوطن» و بعد از آن مدیر شبکه خبری «العرب» بود.

وی سپتامبر ۲۰۱۷ از عربستان متواری شد و بعد از آن به عنوان ستون‌نویس «واشنگتن‌پست» مقاله‌هایی در انتقاد از برخی سیاست‌های کشورش به ویژه «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی منتشر کرد.

این روزنامه‌نگار سعودی از جمله منتقدان صریح دخالت نظامی ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی در کشور یمن بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۵۲۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع اعتراضی گرجی‌ها مقابل سفارت رژیم اسرائیل در تفلیس

برخی از دانشجویان و فعالان اجتماعی گرجستانی در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی تجمع کرده و بر علیه جنایات این رژیم در غزه اعتراض کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، گروهی از دانشجویان و فعالین اجتماعی گرجستانی عصر چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه با تجمع در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در تفلیس ضمن اعلام انزجار از جنایات این رژیم در نوار غزه، از فلسطینیان مظلوم  اعلام حمایت کرده و خواهان پایان اشغالگری در سرزمین فلسطین شدند.

معترضان پلاکاردهایی با مضمون "از نهر تا بحر فلسطین آزاد باید گردد" و "فریب قدرت نرم اسرائیل در گرجستان را نخورید" در دست داشتند.

این اولین تجمع اعتراضی در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در تفلیس طی دست کم یک دهه گذشته است.

رژیم صهیونیستی روابط نزدیک و نفوذ گسترده‌ای در گرجستان دارد.

تجمع حامیان و مخالفان قانون "ماموران خارجی" در تفلیسعلل، انگیزه‌ها و نتایج خیزش دانشگاهیان آمریکا ضد اسرائیل

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار امیرعبداللهیان با وزرای خارجه مصر و عربستان
  • وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند
  • کربن‌صفرترین ساختمان اداری و مسکونی در بریتانیا
  • ساخت کربن‌صفرترین ساختمان اداری و مسکونی در بریتانیا
  • تظاهرات خانواده‌های اسرای صهیونیست مقابل وزارت جنگ تل‌آویو
  • تجمع اعتراضی گرجی‌ها مقابل سفارت اسرائیل در تفلیس
  • چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
  • بلومبرگ: عربستان دیدگاه‌های ضد اسرائیلی را سرکوب می‌کند
  • تجمع اعتراضی گرجی‌ها مقابل سفارت رژیم اسرائیل در تفلیس
  • با توافق الاتحاد: بنزما به رئال بازگشت (عکس)