Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سید حسن هاشمی که به عنوان رئیس پنل آثار اقتصادی مراقبت های اولیه بهداشتی در سومین جلسه وزرای بهداشت جهان در اجلاس جهانی آستانه انتخاب شده است، اظهار داشت: شبکه بهداشتی و درمانی ایران ابتدا در روستاها راه اندازی شد و به تدریج خدمات آن در مناطق شهری و حاشیه شهرها نیز گسترش یافت و اثرات بسیار مثبتی برای کشور از جمله کاهش بیماری ها، مرگ و میر نوزادان، کودکان و مادران باردار، مبارزه با بیماری ها و افزایش دسترسی به خدمات به ویژه در زمینه واکسیناسیون و مراقبت های قبل از تولد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر بهداشت، وجود شبکه بهداشتی و درمانی در کشور را موجب کاهش هزینه های سلامت برای ایران دانست و گفت: گسترش بی رویه شهرنشینی، نبود نظام فعال برای ارائه خدمات درمانی، بار زیاد بیماری های غیرواگیر، پیشرفت های سریع فناوری ها، وجود داروهای گران قیمت و سالمند شدن تدریجی جمعیت ما و همه کشورها را به سمتی رهنمون می کند که باید راهبردهای جدیدی برای بهبود شرایط و خدمات نظام سلامت به ویژه در جوامع شهری اتخاذ کنیم.

هاشمی با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت در کشور، افزود: در قالب این طرح، بیش از ۲۱ هزار مراقب سلامت به ویژه در مناطق شهری و به منظور کنترل و مبارزه با بیماری های غیرواگیر که بیشترین دلیل مرگ و میر مردم در جهان و ایران است، بکار گرفته شدند.

وی با بیان اینکه هر ۳ تا ۵ مراقب سلامت تحت نظر پزشک خانواده مشغول فعالیت هستند، گفت: از ۳ سال گذشته، برون سپاری خدمات به بخش خصوصی در کشور به طور جدی آغاز شده و بخش خصوصی، به گسترش خدمات بهداشتی و درمانی کمک می کند و در این شرایط، بار اضافه ای به سیستم دولتی تحمیل نمی شود و از سوی دیگر شاهد افزایش کارآمدی و کیفیت خدمات و کاهش هزینه ها هستیم.

هاشمی تصریح کرد: تمام اقدامات ما در این راستا است که بتوانیم خدمات ارزان تر و البته کارآمد و با کیفیت را به شهروندان ارائه دهیم و از نظر ایران و وزارت بهداشت، مراقبت های بهداشتی اولیه، آثار مثبت اقتصادی زیادی دارد چون علاوه بر پاسخگویی به نیازهای جامعه، زمینه خود مراقبتی، مشارکت بیشتر در حوزه سلامت، تقویت نظام ارجاع، کاهش بار بیمارستانها، تعادل بین تقاضای جامعه و دسترسی به نیروهای متخصص، کاهش هزینه ها، کاهش انجام خدمات تشخیصی گران قیمت و در برخی مواقع غیرضرور، شناسایی سریع بیماری ها و تاثیر بر مولفه های اجتماعی سلامت را فراهم کند.

کد خبر 4442457 حبیب احسنی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: سید حسن هاشمی قزاقستان وزارت بهداشت اربعین ۹۷ وزارت بهداشت اربعین 97 سازمان غذا و دارو ورزش هلال احمر جمهوری اسلامی ایران چاقی رژیم غذایی تجهیزات پزشکی تغذیه دارو زوال عقل سید حسن هاشمی انجمن جراحان ارتوپدی بیماری های قلبی و عروقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۵۴۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در مراسم  آغاز ادغام تزریق واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان که در پایگاه ضمیمه مرکز خدمات جامع سلامت نجفی گل شهرستان بیرجند برگزار شد  با اشاره به اهمیت تزریق واکسن پنوموکوک در پیشگیری از عفونت‌های ناشی از باکتری پنوموکوک مثل عفونت مغز و ریه گفت: در استان خراسان جنوبی همزمان با استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، خوزستان، ایلام و بوشهر، در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های بهداشتی و خانه‌های بهداشت سراسر استان تزریق واکسن آغاز شد.

شایسته با بیان اینکه این واکسن از سن دو ماهگی و در سه نوبت دوماهگی، ۴ ماهگی و یک سالگی به کودکان استان تزریق خواهد شد.، افزود: بخش اول واکسن از وزارت بهداشت تحویل و در مراکز بهداشت سراسر استان توزیع شده است.
وی با بیان اینکه هر سال حدود ۴۰۰۰۰۰ کودک زیر ۵ سال در دنیا به علت ابتلا به بیماری پنوموکوک جان خود را از دست می‌دهند، گفت:  کودکانی که به انواع شدید بیماری مبتلا می‌شوند و زنده می‌مانند، اغلب مبتلا به عوارض فلج دائمی، ناشنوایی یا آسیب‌های مغزی می‌شوند و استرپتوکوک پنومونیه (پنوموکوک) سبب سینوزیت، مننژیت، اوتیت مدیا، پنومونی، عفونت خون و سایر بیماری‌ها می‌شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: با واکسیناسیون کودکان از میزان بروز این عفونت‌ها در سنین بالاتر (سالمندان، بیماران قلبی ریوی مزمن، نقائص سیستم ایمنی) به علت کاهش مواجه شدن با بیماری کاسته خواهد شد همچنین واکسیناسیون با کاستن از بار بیماری سبب کاهش مصرف آنتی بیوتیک‌های وسیع  در مراکز درمانی کشور شده و از گسترش مقاومت دارویی در کشور نیز جلوگیری می‌کند.

دیگر خبرها

  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل منصوب شد
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل تغییر کرد
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • جلسه هم اندیشی ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان
  • فعالیت ۸۲۰۰ آزمایشگاه بهداشتی و درمانی در کشور
  • میزان پیشرفت طرح‌های خدمات بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم ۵۵۰ درصد بوده است
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • مراقب باشید؛ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند