Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-27@10:20:59 GMT

استیکرها به واتس‌اپ آمدند!

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۵۶۷۹۹

استیکرها به واتس‌اپ آمدند!

به گزارش ایسنا، با اینکه مدتها از افزوده شدن استیکر به اپلیکیشن‌های پیام‌رسان مختلف می‌گذرد، اما پرطرفدارترین پیام‌رسان جهان یعنی واتس‌اپ به نظر می‌رسید که همچنان علاقه‌ای به افزودن چنین قابلیتی ندارد.

اما حالا سرانجام واتس‌اپ اعلام کرده است که پشتیبانی از استیکر را به هر دو نسخه اندرویدی و آی‌اواس خود افزوده است تا به کاربران و علاقمندان این امکان را بدهد که برای دوستان و مخاطبان خود استیکرهای موردعلاقه شان را ارسال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظر می‌رسد که واتس‌اپ به منظور جلوگیری از عقب ماندن از سایر اپلیکیشن‌های پیام‌رسان همچون تلگرام، اسنپ‌چت، لاین و غیره چنین قابلیتی را اضافه کرده است تا نظر طرفداران استیکر را به خود جلب کند.

این در حالیست که واتس‌اپ در نسخه‌های قبلی خود امکان پشتیبانی از تصاویر متحرک (GIF) و ایموجی ها را اضافه کرده بود اما همچنان خیل عظیمی از کاربران از نبود استیکرها در پلت‌فرم های واتس اپ ناراضی و شاکی بودند و همواره در وب‌سایت‌های رسمی و شبکه‌های اجتماعی مربوطه این گلایه خود را به واتس‌اپ مطرح کرده و از آن درخواست می‌کردند که هرچه زودتر قابلیت استیکر را به این هر دو پلت‌فرم اندروید و آی‌اواس خود بیفزاید.

بر اساس گزارش وب سایت the verge، در بیانیه‌ای که در وبلاگ مربوط به واتس‌اپ منتشر شده است، گفته شده که هم‌اکنون تنها تعداد محدودی از استیکرهای ساخته شده توسط طراحان این شرکت و چند نفر دیگر وجود دارد و در صورت استقبال از آن، این احتمال وجود خواهد داشت که خود کاربران نیز همچون تلگرام بتوانند استیکرهای موردنظر خود را بسازند و تعداد متنوع‌تری از استیکرها را ایجاد کنند.

لازم به ذکر است که کاربران باید به منظور مشاهده استیکرها به واتس اپ به فروشگاههای آنلاین و اینترنتی اپ‌استور اپل و گوگل پلی‌استور مراجعه کرده و آخرین نسخه از آن را دریافت کنند.

آنها همچنین برای استفاده و ارسال استیکر برای دوستان واتس‌اپی خود باید بر روی گزینه ای که به تازگی به گزینه‌های پیشنهادی این پیام‌رسان اضافه شده است، باید بر روی آن کلیک کرده و برای دوستان خود استیکرهای مورنظرشان را بفرستند.

البته در بیانیه واتس‌اپ هنوز استیکرها به پلت‌فرم‌های اندروید و آی‌اواس اضافه نشده است اما به زودی قرار است در دسترس آنها قرار بگیرد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۵۶۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وابستگی عاطفی کاربران به دستیارهای هوش مصنوعی

محققان گوگل می‌گویند با وجودی که دستیار‌های هوش مصنوعی ابزار‌هایی مفید و کاربردی هستند، اما می‌توانند کاربران را از نظر عاطفی بیش از حد به خود وابسته کنند. این وابستگی عاطفی می‌تواند پیامد‌های اجتماعی منفی به‌دنبال داشته باشد.

به گزارش دیجیاتو؛ دستیار‌های هوش مصنوعی این روز‌ها بیش‌از‌پیش درحال توسعه هستند و تقریباً در تمامی پلتفرم‌ها به ابزاری کاربرپسند تبدیل شده‌اند. با این شرایط، محققان گوگل در مقاله‌ای در مورد استفاده بیش از حد از آن‌ها و وابستگی عاطفی کاربران نسبت به چنین ابزار‌هایی هشدار می‌دهند.

کاربران در معرض وابستگی عاطفی به هوش مصنوعی قرار دارند

براساس مقاله جدید آزمایشگاه تحقیقاتی DeepMind گوگل، دستیاران هوش مصنوعی پیشرفته و شخصی‌سازی‌شده مزایای بالقوه زیادی به‌همراه دارند و می‌توانند تغییراتی همه‌جانبه در زندگی ما ایجاد کنند. این ابزار‌ها می‌توانند وضعیت کار، آموزش و فعالیت‌های خلاقانه و همچنین نحوه برقراری ارتباط ما را تغییر دهند. محققان این مطالعه می‌گویند اگر توسعه هوش مصنوعی بدون برنامه‌ریزی مدبرانه باشد، می‌تواند به یک شمشیر دولبه تبدیل شود.

این مقاله می‌گوید: «این ابزار‌های غیرطبیعی (مصنوعی) حتی ممکن است محبتی خیالی و رویکردی عاشقانه نسبت به کاربر ابراز کنند. چنین وضعیت‌هایی می‌تواند پایه و اساس ایجاد وابستگی عاطفی طولانی‌مدت به هوش مصنوعی را برای کاربران ایجاد کنند.»

در صورت عدم کنترل این ارتباط، استقلال کاربر ممکن است تحت‌الشعاع قرار گیرد و روی روابط اجتماعی وی تأثیرگذار باشد. هوش مصنوعی حتی می‌تواند جایگزین تعامل انسانی شود.

این خطرات، صرفاً موضوعاتی نظری نیستند. حتی زمانی که هوش مصنوعی در حد یک چت‌بات باشد نیز می‌تواند روی کاربر تأثیر بگذارد. در سال ۲۰۲۳ کاربر پس از چت طولانی با چت‌بات متقاعد شده بود که خودکشی کند.

«ایسون گابریل»، دانشمند محقق در تیم تحقیقاتی DeepMind و یکی از نویسندگان مقاله در توییتی هشدار داد که انواع دستیار شخصی و دستیار‌های شبیه انسان، به‌صورت فزاینده‌ای برخی موضوعات در مورد انسان‌شناسی، حریم خصوصی، اعتماد و روابط مناسب را مطرح می‌کنند. او معتقد است که باید با دقت بیشتری به حوزه‌های اجتماعی و هوش مصنوعی توجه کرد.

دیگر خبرها

  • امکان ارسال پیوست بدون اینترنت در واتس‌اپ
  • به‌روزرسانی این گوشی‌ها دیگر در دسترس نخواهد بود!
  • ثبت بیش از ۴۳۴ هزار تماس با سامانه ۱۴۱ استان البرز
  • اکوسیستم جدید «چری» صنعت خودرو را متحول می‌کند؟
  • دونفره قدیمی عمو پورنگ و امیرمحمد سوژه کاربران شد
  • بروزرسانی بزرگ واتس آپ در راه است
  • تردز حالا ۱۵۰ میلیون کاربر ماهانه دارد
  • بروزرسانی بزرگ واتس‌آپ در راه است
  • بروزرسانی های اساسی واتساپ در راه است
  • وابستگی عاطفی کاربران به دستیارهای هوش مصنوعی