Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@21:48:40 GMT

نمایشگاه خوشنویسی و نقاشیخط نی ناله افتتاح شد +عکس

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۵۷۱۳۰

نمایشگاه خوشنویسی و نقاشیخط نی ناله افتتاح شد +عکس

نمایشگاه خوشنویسی و نقاشیخط «نی ناله» به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی در گالری رسول مهر اداره کل فرهنگ و ارشاد استان تهران گشایش یافت. ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴ فرهنگی موسیقی و تجسمی نظرات

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا،نمایشگاه خوشنویسی و نقاشیخط «نی ناله» به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی به همت سازمان بسیج هنرمندان کشور و با حضور اساتید خوشنویسی همچون عسگر محمدی‌تبار، محمدصادق احدپور، اسماعیل نیک‌بخت، حجت‌الله اسدی، علی مرزی، محمدعلی قربانی، ازهار شرکاء، ابراهیم غفاری یقین، صالح ریاحی، محمدمهدی میرزایی، احمد آریامنش، محمدعلی عشقی، حسن ریاحی، غلامحسین الطافی، مجید فدایی‌منش، خلیل رسولی، عظیم فلاح  و رضا ایرانمنش در گالری رسول مهر اداره کل فرهنگ و ارشاد استان تهران گشایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعداد 68 اثر از 68 هنرمند در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفتند که این آثار در قالب خط نستعلیق، شکسته نستعلیق، خط معلی، سفیر و کرشمه و نقاشیخط است.

امیر نصیربیگی رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور در مراسم افتتاحیه نمایشگاه «نی ناله» گفت: سازمان بسیج هنرمندان سعی دارد در رشته های مختلف هنری فعالیت‌های بزرگ و ارزنده‌ای را در راستای ترویج هنر ایرانی اسلامی اجرا کند.

نصیربیگی افزود: این نمایشگاه بخشی از فعالیت‌های انجمن خوشنویسان بسیج هنرمندان است که به طور همزمان در 10 استان کشور از جمله تهران، آذربایجان شرقی، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، قم، فارس، چهار محال و بختیاری، همدان، قزوین و مازندران افتتاح شده و تا 14 آبان برپاست.

داود نیکنام مسئول انجمن خوشنویسی سازمان بسیج هنرمندان نیز در این مراسم گفت: اساتید گرانقدر و هنرمندان جوان عرصه هنر خوشنویسی و نقاشیخط با ارادتمندی قلمشان پیوندی عاشقانه با مولایشان حسین بن علی علیه السلام برقرار کرده‌اند که نمایشگاه «نی ناله» حاصل این قرار عاشقانه است و شور و مستی وصف‌ناپذیری که درگالری رسول مهر تهران  شکل گرفت به یقین عنایت مولایمان حضرت سیدالشهداء (ع) بود وبس.

عباس اخوین هنرمند خوشنویس نیز درباره کیفیت آثار و نحوه برگزاری نمایشگاه اظهار کرد: از دیدن آثار شگفت‌زده شدم. هنر خوشنویسی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پیشرفت چشمگیری داشته است، حضور فعال بانوان هنرمند نیز از نقاط قوت نمایشگاه نی ناله بود.

گفتنی است نمایشگاه نی ناله تا 14 آبان‌ماه برپاست.

انتهای پیام/

R1489/P1356/S4,40/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اربعین موکب تسنیم هنرهای تجسمی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اربعین هنرهای تجسمی اربعین هنرهای تجسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۵۷۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج افتتاح شد

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان گفت: دومین نمایشگاه عکس‌های قدیمی شهر سنندج به مناسبت گرامیداشت هفته فرهنگی سنه در گالری سوره این شهر افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، اسعد فرهادی شامگاه امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در حاشیه افتتاح این نمایشگاه با اشاره به نامگذاری ششم تا دوازدهم اردیبهشت به نام هفته فرهنگی سنه (سنندج)، اظهار کرد: دومین نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج برگرفته از کتاب آلبوم سنندج تألیف حامد شریعتی، شامل ۶۰ عکس قدیمی این شهر در اندازه ۷۰*۵۰ از سال‌های ۱۲۶۰ تا ۱۳۶۰ (یک قرن) در معرض نمایش عموم قرار داده شده است.

وی افزود: در این نمایشگاه تصاویری از شخصیت‌ها، مکان‌ها، آداب و رسوم مردم سنندج و رخدادها و وقایع تاریخی رقم خورده در سنندج در یک قرن اخیر گردآوری و در معرض نمایش علاقه مندان و پژوهشگران قرار گرفته است.

رئیس حوزه هنری کردستان با اشاره به مشارکت حوزه هنری با شهرداری و شورای شهر سنندج در برنامه‌های هفته سنه، ادامه داد: همکاری در برگزاری مراسم افتتاحیه و جشنواره عکس سنه که توسط خانه عکاسان در حال انجام بوده، بخشی از این همکاری‌ها و فعالیت‌ها به این مناسبت است.

فرهادی به موقعیت جغرافیایی و ظرفیت‌های غنی استان هم گریزی زد و گفت: بر اساس سند زیست بوم حوزه هنری استان کردستان در سال جاری تلاش خواهد شد تا با بهره‌مندی از تمام هنرها به‌ویژه هنر عکاسی نسبت به معرفی بیش از پیش استان کردستان و شهر سنندج و کمک به توسعه آن گام‌های مؤثری را برداریم.

وی با دعوت از عموم مردم جهت بازدید از این نمایشگاه گفت: نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج از هشتم تا سیزدهم اردیبهشت در گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج دایر بوده و از ساعت ۱۶ الی ۲۰ پذیرای بازدید علاقه مندان است.

به گزارش ایمنا، ششم اردیبهشت با تصویب در شورای فرهنگ عمومی استان کردستان به عنوان روز سنه (سنندج) نامگذاری شده است، به همین مناسبت به مدت یک هفته برنامه‌های فرهنگی و هنری در سطح شهر سنندج برگزار می‌شود.

کد خبر 748508

دیگر خبرها

  • نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج افتتاح شد
  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران
  • برگزاری نخستین همایش خوشنویسی «کاتبان وحی» + تصویر
  • افتتاح ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات
  • (ویدئو) فردا بزرگترین نمایشگاه دستاورد‌های ایران افتتاح خواهد شد
  • شهید ملک مکان، شهید شاخص بسیج هنرمندان فارس
  • «سفر آخر» شهید آوینی تماشایی شد/ بینال ونیز و حواشی غرفه یهودیان
  • افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال | گره کور بزرگراه بسیج باز می شود
  • نمایشگاه «در ستایش سعدی» به موزه خوشنویسی ایران می‌آید