Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-26@23:20:57 GMT

رونمایی VAR در لیگ برتر فوتبال ایران (عکس)

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۶۱۰۱۴

به گزارش ایلنا، بررسی ویدیویی صحنه‌های مشکوک مسابقات فوتبال از سال‌های گذشته و به تدریج به فوتبال دنیا اضافه شد و اوج آن استفاده از این سیستم در رقابت‌های جام جهانی بود که واکنش‌های متفاوتی را در پی داشت.

برخی معتقد بودند این سیستم از جذابیتهای فوتبال کاهش داده و باعث ماشینی شدن فوتبال می‌شود اما عده‌ای معتقدند اشتباهات داوری را به صفر رسانده و حق تیم‌ها ضایع نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی تاج در صفحه اینستاگرامی خود در پاسخ به یکی از کاربران که در مورد استفاده از این سیستم از او پرسیده بود اعلام کرد به کمیته داوران دستور خواهد داد تا این مورد را بررسی کرده و عملیاتی کنند.

 فریدون اصفهانیان رییس کمیته داوران فدراسیون فوتبال ایران، در گفتگو با سایت فدراسیون فوتبال در این باره گفت: با توجه به تاکیدات رئیس فدراسیون فوتبال درصدد آن هستیم که از سیستم VAR (کمک داور ویدیویی) در ورزشگاهها استفاده کنیم. 

وی در ادامه گفت: برهمین اساس مقرر شد کمیته داوران این موضوع را در دستور کار خود قرار بدهد و با هماهنگی واحد IT فدراسیون فوتبال این سیستم را به صورت پایلوت در ورزشگاه آزادی راه اندازی کنیم.

لازم به توضیح است، سیستم VAR در بازیهای جام جهانی 2017 جوانان و رقابتهای جام جهانی 2018 روسیه استفاده شد. این تکنولوژی با شبیه سازی عملکرد و نظارت بر روی هر بازیکن در نقاط مختلف زمین فوتبال از طریق دوربین های نصب شده در سرتاسر زمین در تلاش است اشتباهات داوری را به حداقل برساند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استقلال پرسپولیس مهدی تاج فدراسیون فوتبال ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۶۱۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 شمس‌آذر قزوین به جریمه نقدی محکوم شد



به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال رای خود را درباره تخلفات صورت‌گرفته در دیدار تیم شمس‌آذر قزوین و تراکتور تبریز را اعلام کرد.   مسابقه تیم‌های شمس‌آذر و تراکتور در هفته بیست و یکم برگزار شد و از سوی تماشاگران تیم شمس آذر قزوین تخلفاتی از جمله استفاده از لیزر، پرتاب نارنجک دستی و سنگ به زمین مسابقه صورت گرفت.   با اعلام کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، این تیم به پرداخت ۴۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد و این رای قطعی است.   همچنین با توجه به قطعیت دادنامه صادره یک جلسه محرومیت تعلیقی تماشاگران باشگاه شمس‌آذر قزوین به اجرا در خواهد آمد.   این دیدار با برتری ۲ بر صفر تیم فوتبال تراکتور به پایان رسید. در حال حاضر تراکتور با ۴۰ امتیاز در رتبه چهارم قرار دارد و شمس‌آذر با ۳۱ امتیاز در رتبه هشتم جدول لیگ برتر فوتبال قرار گرفته است.

دیگر خبرها

  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک پاریس
  • شگفتی بزرگ صداوسیما برای مردم ایران؛ صبح بخیر مسئولین!
  • در لیگ برتر داوران صدرنشین جدول امتیازات هستند!
  • آیین نامه داوری ایران قدیمی و با اشکال است
  • دیگر هیچ مسابقه‌ای رایگان نیست
  •  شمس‌آذر قزوین به جریمه نقدی محکوم شد
  • تعیین تیم های داوری لیگ برتر با تایید کارگروه صیانت
  • جریمه سنگین دروازه‌بان تیم ملی در جام جهانی
  • داوران بازی‌های جام حذفی مشخص شدند