Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز ، اربعین مظهر اقتدار تشیع در جهان اسلام و بزرگترین تجمع ایدئولوژیک در جهان است و سیل مشتاقان اباعبدالله الحسین (ع) در حماسه و اجتماع بزرگ اربعین شرکت میکنند تا با سید الشهدا تجدید بیعت کنند.

چند روزی بیشتر به اربعین حسینی باقی نمانده و کاروان کربلاییان در راه رسیدن به بهشت روی زمین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرارگاه جهادی امام رضا علیه السلام همزمان با آغاز این همایش بزرگ و جهانی و مطابق روال هر ساله، پویش مردمی حریم پاک با شعار «مسیر بهشتی اربعین را پاکیزه نگه داریم » را به راه انداخته تا از ظرفیت مردمی مشتاق خدمت به زائران اباعبدالله الحسین (ع) برای بهبودبخشی وضعیت بهداشت و نظافت مسیر پیاده‌روی اربعین استفاده کند.

در چهارمین سال حضور این قرارگاه بیش از ۱۴۰۰ جهادگر و داوطلب مردمی ازنقاط مختلف کشور در حوزه های مختلف در این راهپیمایی باشکوه و صحنه خدمات رسانی حاضر شده اند.

در همین راستا بیش از ۳۰۰ نفر از نیروهای طرح حریم پاک با ایجاد 10 پایگاه در طول مسیر پیاده روی نجف به کربلا علاوه بر نظافت و جمع‌آوری زباله‌ها در مسیر، کیسه‌های ویژه‌ای در میان زائران توزیع کردند تا آنها زباله‌های خود را در آن بریزند.

لازم به ذکر است در 4 سال گذشته با توزیع 8 میلیون عدد از این کیسه‌های تجزیه‌پذیر که توسط جوانان ایرانی طراحی شده،‌ به کاهش مشکل انباشت زباله‌های پلاستیکی در بافت بیابانی کشور عراق کمک فراوانی کرده است.»

قرارگاه جهادی امام رضا (ع) تلاش کرده‌است هرسال و در آستانه اربعین حسینی پویش مردمی «حریم پاک» را با شعار «هر زائر، سفیری برای پاکیزگی است» در جهت نظافت این مسیر بهشتی و به جهت رفاه هرچه بیشتر زائرین اربعین حسینی به مرحله اجرا درآورد.

 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: جهان اسلام جهان سیل زمین امام رضا پیاده روی کربلا عراق کربلا پیاده روی اربعین زوار اربعین حسینی پویش مردمی حریم پاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۶۴۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به پیمانکاران پسماند پایتخت درمورد بکارگیری کارگران زیر ۱۸ سال

رضا محمدی مدیرعامل سازمان پسماند شهر تهران گفت: طبق قانون کار، سن قانونی برای بکارگیری کارگران در زمینه جمع آوری زباله از ۱۸ سال به بالا است و اگر غیر از این باشد با پیمانکاران متخلف برخورد می‌شود.

وی افزود: شهروندان اگر گزارشی در این خصوص دارند به سامانه ۱۳۷ اطلاع دهند تا نسبت به بررسی موضوع اقدام کنیم.

مدیرعامل سازمان پسماند شهر تهران با بیان اینکه ارزیابی از نحوه فعالیت پیمانکاران به صورت مداوم انجام می‌شود، گفـت: هم اکنون بالاترین امتیاز پیمانکاران در سطح مناطق ۷۵ از ۱۰۰ است که نشان می‌دهد همچنان جای کار وجود دارد البته پیمانکاری هم داریم که ۴۰ امتیاز کسب کرده است.

به گفته محمدی، برای اینکه بتوانیم نظافت شهر تهران را بهبود ببخشیم علاوه بر ارتقای نحوه فعالیت پیمانکاران نوسازی تجهیزات نیز بسیار مهم است و تلاش داریم ماشین آلات جمع آوری زباله را نوسازی کنیم و همچنین برای بالا رفتن انگیزه کارگران نسبت به افزایش حقوق نیز اقدام جدی انجام شده است.

مدیرعامل سازمان پسماند شهر تهران اظهار کرد: نظافت شهر تهران از تیرماه سال گذشته دچار تحول شده و مردم نیز از این بابت رضایت دارند.

به گفته وی، هنوز تا رسیدن به مرحله ایده‌آل فاصله داریم، اما در حال حاضر نیز تهران به عنوان پایتخت ایران اسلامی حتی از بسیاری پایتخت‌های کشور‌های اروپایی از جمله پاریس تمیز‌تر است.

ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • بهترین روش برای تمیز کردن محیط‌های تجاری
  • شرکت سهام عام پروژه مسیر توسعه مشارکت مردمی در تامین مالی زیرساخت‌های کشور
  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور
  • دعوت از گروه‌های جهادی خراسان رضوی برای مشارکت بیشتر در طرح تحول روستایی
  • در مسیر نهضت مسکن سازی برای محرومان دهاقانی
  • ۴۰هکتاربه پارکینگ شلمچه افزوده شد/پیشرفت۸۰درصدی مخزن آب شرب چذابه
  • تلاش برای مردمی کردن اقتصاد در خراسان جنوبی
  • تردد اتباع خارجی در مراسم اربعین از چذابه خواهد بود
  • گام های بسیج سازندگی خراسان جنوبی برای مردمی کردن اقتصاد
  • هشدار به پیمانکاران پسماند پایتخت درمورد بکارگیری کارگران زیر ۱۸ سال