Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: رشادت‌های جوانان ما در دفاع مقدس، امروز الگویی برای تشکیل بسیج در سایر کشورهای اسلامی است.

سردار محمدحسین سپهر در نشست شنبه‌های انقلاب که در امامزاده علی‌اکبر چیذر برگزار شد،با بیان اینکه «همواره در طول تاریخ بشریت جوانان به عنوان موتور قدرتمندی بودند که به سمت اهداف الهی حرکت می‌کردند»، اظهار کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل آنکه رژیم فاسد پهلوی نگران نقش جوانان در تحول جامعه مسلمان ایران بود، با انحراف و اقداماتی هدف‌دار خواهان تضعیف نقش جوانان در کشور شد؛ آن‌ها تلاش می‌کردند جوانان را به سمت فساد سوق دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نگاه هوشمندانه امام خمینی(ره) برای شروع انقلاب افزود: جوانان و نوجوانان کشور در ساقط کردن حکومت پهلوی نقش به سزایی داشتند و انقلاب ۵۷ به یُمن وجود و حضور آنان به پیروزی رسید؛ چهار مرکز اصلی «مسجد»، «مدرسه»، «دانشگاه» و «حوزه‌های علمیه» در پیروزی و تداوم اهداف انقلاب تاکنون نقش به‌سزایی داشته‌اند و هم‌اکنون نیز به عنوان مراکز علمی تربیت جوانان محسوب می‌شوند.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: وجود جوانان در عرصه‌های مختلف انقلاب وجه تمایز انقلاب اسلامی با سایر انقلاب‌های رخ داده در جهان است؛ جوانان ما پس از پیروزی انقلاب با حضور در کمیته‌های انقلاب، بسیج، سپاه و عرصه‌های سازندگی به مبارزه علیه دشمنان مشغول شدند و تلاش کردند آرمان‌های امام خمینی (ره) را به سر منزل مقصود برسانند.

سپهر تسخیر لانه جاسوسی را یکی دیگر از نقاط عطف انقلاب اسلامی عنوان و خاطر نشان کرد: جوانان ما با روحیه انقلابی برای اولین بار در تاریخ چند صد ساله جهان در برابر قدرت استکباری آمریکا ایستادند و به مرکز جاسوسی آن‌ها که همان سفارت‌شان در تهران بود رفتند و آن را پاکسازی کردند و نشان دادند که انقلاب مقابل مستکبران می‌ایستد.

وی در ادامه دفاع مقدس را نقطه عطف دیگر انقلاب اسلامی ایران دانست و افزود: در این جنگ تمام قدرت‌های شرقی و غربی با بهترین آموزش‌دیدگان خود در دانشگاه‌های شرق و غرب علیه ایران به پا خواستند، اما جوانان ما با توکل بر خدا، صبر، ایمان و ایثار جان و مال خویش در مقابل آنان ایستادند و دشمن را مغلوب اراده خود ساختند.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه «بیش از ۸۰ درصد شهدا، جانبازان و اسرای هشت سال دفاع مقدس، جوانانی با کمتر از ۲۷ سال سن بودند»، اظهار کرد: رشادت‌های جوانان ما در دفاع مقدس، امروز الگویی برای تشکیل بسیج در سایر کشورهای اسلامی است.

سپهر سازندگی و محرومیت‌زدایی در نقاط مختلف کشور را از دیگر نقاط عطف انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: جوانان کشور ما در عرصه‌های مختلف جهاد سازندگی اقدامات موثری کردند و در کنار آن نیز جهش خیره‌کننده‌ای در زمینه تحول علم و دانش داشته و دارند.

وی همچنین با اشاره به رتبه شانزدهم ایران در تولید علم دنیا خاطر نشان کرد: امروز ایران در زمینه صنایع نظامی توانسته‌است مستقل، خودکفا و اقتدارآفرین عمل کند و برای حفظ انقلاب نیاز است که جوانان در عرصه‌های ملی و فرامنطقه‌ای مانند مبارزه با جریان‌های فکری عبری، عربی و غربی در سوریه و عراق، حضور یابند.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه به حضور مستشاری ایران در سوریه اشاره کرد و گفت: امروزه جوانان بسیجی و انقلابی کشور ما، در مقابل نیروهای هشتاد کشور می‌ایستند.

سپهر در پایان با بیان اینکه «جوانان اعجاز الهی در تاریخ انقلاب اسلامی هستند»، اظهار کرد: جریان استکبارستیزی به واسطه حضور جوانان در تشکل‌هایی مانند بسیج شکل گرفت و امروز هم بیشترین تهاجم و تخریب شبکه‌های صهیونیستی و استکباری، علیه اصل ولایت فقیه و بسیج است و دشمنان برای مقابله با بسیج از هیچ اقدامی فروگذار نمی‌کنند.

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

قتل وحشیانه پسر 3 ساله با انداختن در ماشین لباسشویی +عکس دست رد نامزد خاشقچی به ترامپ جزییات حمله مسلحانه به بیمارستان قم! / بیمار خاص چه کسی بود! احمدی نژاد امروز در جلسه تشخیص مصلحت نظام کنار چه کسی نشسته بود !؟ +تصاویر مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا یک زائر ایرانی در عراق به ضرب گلوله پلیس کشته شد راز جمجمه های انسان روی دیوار ساختمان‌های تازه‌ساز در ابرکوه! +تصاویر این دختر زیبا ناگهان زشت شد! / او می خندد! + عکس این 3 دختر جوان خودروهای لوکس پسران پولدار تهرانی را می دزدیدند+عکس پوشش عجیب زن جنجالی هیات دولت+عکس گلایه های زن عرب از مردم ایران ؛ از چه زمانی ملت ایران اینجوری شده؟ +فیلم فرار 4 دختر دانش آموز تهرانی که فریب خورده بودند! اعدام سعید و فرید به خاطر تجاوز به دختر دانش آموز تهرانی / نگار در دادگاه چه گفت؟ تلخ ترین سرنوشت برای مهشید / وقتی مرد کلید را در قفل خانه چرخاند ! ریحانه در روز عروس موقت 3 مرد می شد !

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه منزل بسیج دفاع مقدس کشورهای اسلامی جوانان بسیجی عکس فیلم ایران دختر زن تصاویر قتل عجیب ایرانی پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۶۴۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: جوانان و نوجوانان اندیشه مطهری را چراغ راه خود قرار دهند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جوانان و نوجوانان دلباخته به انقلاب اسلامی اندیشه مطهری را چراغ راه خود قرار دهند تا اساتید خودخوانده و درس‌نخوانده به اسم اسلام و انقلاب راهزن فکر و عمل آنها نشود.

به گزارش مشرق، «محمدباقر قالیباف» در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز (سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه) مجلس ضمن تبریک فرا رسیدن روز معلم، اظهار کرد: شهید مطهری پاره تن و حاصل عمر امام راحل و صدای بلند عقلانیت انقلاب اسلامی بود. ایشان عمر شریف خود را صرف مبارزه سرسختانه با انحرافات کرد و به همین جهت همواره مورد بغض و نفرت متحجران و غرب زدگان بود.

وی گفت: جوانان و نوجوانان دلباخته به انقلاب اسلامی اندیشه بلند شهید مطهری را که جوهر اندیشه امام (ره) است، چراغ راه خود قرار دهند تا اساتید خودخوانده و درس نخوانده به اسم اسلام و انقلاب راهزن فکر و عمل آنان نشوند. شهید مطهری زنده است، چرا که اندیشه مطهری همچنان راهگشا و درس آموز است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین روز معلم را به همه فرهنگیان عزیز و پرتلاش سراسر کشور تبریک و تهنیت می گویم. مجلس یازدهم مفتخر به تصویب قانون رتبه بندی معلمان و پیگیری مستمر تا اجرای کامل آن است. همچنین در برنامه هفتم پیشرفت کشور نیز احکام بسیار مهمی برای ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی مدارس و افزایش رضایت شغلی معلمان و اصلاح نظام تربیت معلم و ارزیابی عملکرد به تصویب رسیده است که در صورت اجرای درست می تواند تحول جدی در وضعیت تربیتی نظام آموزش و پرورش ایجاد کند.

قالیباف در ادامه روز جهانی کار و کارگر را تبریک گفت و بیان کرد: مجلس یازدهم کارنامه درخشانی در حوزه حمایت از تولید و اشتغال دارد و قوانین مهمی در این باره به تصویب رسیده است. مهمترین اقدام مجلس در این حوزه رفع انحصار از مجوزهای کسب و کار و شکستن قلم های طلایی با تصویب قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار بود که به دوران تاریک رانت های صنفی پایان داد.

قالیباف ادامه داد: تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان نیز به عقب ماندن نظام قانون گذاری از نیازهای زیست بوم فناوری کشور پایان داد و به گفته معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری قانون جهش تولید دانش بنیان تاکنون منجر به ۱.۳ میلیارد دلار صرفه جویی ارزی شده است. رهبر معظم انقلاب قانون جهش تولید دانش بنیان را یکی از سه قانون راهبردی تصویب شده در مجلس یازدهم دانستند.

قالیباف تاکید کرد: تصویب قانون مالکیت فکری و قانون حمایت از صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی و همچنین معافیت های مالیاتی بر کسب و کارهای خرد و تصویب قانون مالیات بر سوداگری برای هزینه دار کردن فعالیت های اقتصادی غیرمولد و در نهایت اختصاص منابع تبصره ۱۸ بودجه برای ایجاد اشتغال به خود استان ها از دیگر عناصر ریل گذاری مجلس در موضوع تولید و اشتغال است که در صورت اجرای درست و دقیق آن به بهبود وضعیت کسب و کار در کشور و رونق تولید منجر خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ظرفیت نخبگان بسیجی قم در رونق تولید باید به کار گرفته شود
  • نقش‌آفرینی ورزشکاران بسیجی گوشه‌ای از افتخارات بسیج است
  • هرجا میدان به نیروهای متعهد و انقلابی داده شد، سربلند بوده‌ایم
  • جوانان و نوجوانان اندیشه مطهری را چراغ راه خود قرار دهند
  • قالیباف: جوانان و نوجوانان اندیشه مطهری را چراغ راه خود قرار دهند
  • تجلیل از معلمین فرزندان شهدا و بسیجی بمناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و هفته معلم
  • از وابستگی مطلق دفاعی به توان دفاعی و بازدارندگی رسیدیم
  • پاسداران خود را در راه امنیت مردم فدا می‌کنند
  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • قدردانی از کارگران بسیجی نمونه اراکی