Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد حسین پیریائی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان از تأثیرگذاری راهپیمایی باشکوه اربعین و لزوم شناخت اساس ظرفیت فضای مجازی و نحوه بهره‌برداری درست و اصولی از این واقعه خیره‌کننده گفت.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در سال‌های اخیر با ظهور جریانات افراط‌گرا که با نام اسلام، هراس در دل مردم ایجاد کرده‌اند، تلاش زیادی شده تا چهره دین مبین اسلام را وارونه و خشونت‌طلب جلوه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال اگر از طرف مسلمانان اقدامی موثر صورت نگیرد، سلطه در دستان دشمنان قرار خواهد گرفت و یکی از سلاح‌ها برای باز پس‌گیری تدریجی جایگاه مسلمانان در اذهان مردم دنیا استفاده از شبکه‌های مجازی است.

امروزه فضای مجازی و راه‌های ارتباطی تعبیه شده در آن، یک روش جدید برای متصل شدن به دنیا را در اختیار قرار می‌دهد که مورد استفاده عموم مردم به خصوص نسل جوان است. فضای مجازی، زبان نسل جوان است که بسیاری از آن‌ها اطلاعات خود را از این فضا کسب می‌کنند.

شبکه های اجتماعی با فراهم کردن یک سری از امکانات این اجازه را به کاربران می‌دهد که هر شخص به هر اندازه‌ای که تمایل دارد، از آن استفاده کند و این بهره‌گیری می‌تواند بی شک در دو جهت مثبت و منفی رخ دهد. این محیط می‌تواند فرصت نفوذ و سلطه فرهنگی را به راحتی در اختیار هر نیرویی قرار دهد.

پیام اربعین چیست؟

اربعین بزرگترین پیام را به بشریت داد و آن هم، زیستن مسالمت‌آمیز و نجات واقعی بشریت از طریق امام حسین(ع) است و پیام ایشان همان پیام اسلام یعنی رسیدن به توحید است؛ به خصوص در این روزها که عده‌ای در جهان اسلام با نام اسلام ضربه‌ای مهلک به بنای دین اسلام  می‌زنند.

اربعین شکوه و عظمت اسلام حسینی را در برابر دین اسلام دروغینی که داعشی‌ها و وهابی‌ها و استکبار جهانی ترویج می‌دهند، نشان می‌دهد.

مسلمانان می‌توانند همچنان با تحمل همه سختی‌هایی که در راه ترویج پیام اربعین در پیش  است، در این اقدام سهیم باشند تا به مرور در دنیای امروز نفوذ کنند و بسیاری از انسان‌هایی که فطرتی پاک دارند را به طرف خود جذب کنند و اینگونه اندیشه‌ها و عواطف را به یکدیگر نزدیک کرده تا به یک وحدت بلندمدت در برابر دشمنان تبدیل شوند.

غفلت از فضای مجازی به معنای غفلت در نشر پیام‌های مبین اسلام است و مقابله با  شبکه‌های اجتماعی برای عدم نشر پیام‌های دشمنان برای خدشه وارد کردن به اسلام نمی تواند نتیجه مثبتی داشته باشد و تنها با مدیریت درست می‌توان ترویج پیام حسینی(ع) را انجام داد.

اگر این فضاها مدیریت نشود فرصت استفاده از آن در اختیار بیگانگان قرار گرفته و قطعا آن‌ها بر اساس اهداف خود برای این محیط برنامه‌ریزی می‌کنند و اطلاعاتی در جهت مخالف با مسائل دینی نشر می‌دهند.

سلطه‌گری دشمنان می‌تواند ایجاد مانعی برای انتشار معارف قرآن و اهل بیت (علیهم السلام) باشد اما در مقابل ما نیز می‌توانیم با انتشار و ترویج فرهنگ بزرگان دین خود سد به وجود آمده را به تدریج از بین ببریم.

اولیای خدا از هر فرصتی به بهترین نحو استفاده می‌کردند، پس طبیعتاً ما نیز می‌توانیم در بسیاری از زمان‌ها محیط گسترده مجازی را برای تبلیغ و شناخت اسلام غنیمت بشماریم.

اربعین عامل واهمه سردمداران غربی

محمد حسین پیریائی مشاور رسانه ای دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و مسئول پیشتیبانی محتوایی و امور فضای مجازی این مجمع در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در این خصوص گفت: امروزه عظمت رخداد اربعین به صورت یک مسئله پراهمیت چشم جهان را به ابعاد مختلف دینی و انسانی خیره کرده است. عظمتی که از سویی چشم‌انداز موقعیتی تاریخی و شگرف را در برابر مستضعفین و عدالت‌خواهان خاورمیانه پهن کرده و از سوی دیگر گستره و تنوع اجتماع پرانگیزه اربعین که به نماد مهربانی، وحدت و مطالبه عدالت بدل شده را واهمه و نگرانی سردمداران غربی گردانده است، چنانکه در واکنش به آن یارای حرکتی فراتر از سکوت و سانسور را ندارند.

وی ادامه داد: بر این اساس؛ کاربرد یک نگاه بالادستی به ظرفیت‌های موجود در ابرفضای مجازی است که یک تکلیف پراهمیت را تداعی کرده است؛ به عبارت دیگر باید بسنجیم که فضای مجازی با تمام کاربران و بسترهایی که دارد به چه میزانی بر شعاع و دامنه این خیزش افزوده و می‌تواند بیافزاید.

پیریایی اظهار داشت: قابل انکار نیست که نسبت عمیقی بین فراگیر شدن فضای مجازی در میان آحاد مردم و توسعه فضای اربعین در جامعه وجود دارد. هر چند برخی گردانندگان صحنه اربعین هنوز در برابر ضریب تاثیرگذاری باور نیافته‌اند و به صورت اصولی از آن بهره نمی‌گیرند اما هر سال قبل از هر حرکت و اثری نسیم روح بخش اربعین در قالب کمپین ها و گروه های فکری، رسانه‌ای، فرهنگی و امدادی_پشتیبانی در فضای مجازی دمیده می شود.

مشاور رسانه ای دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در آخر بیان کرد: لذا قبل از هر نکته و مقدمه‌ای باید اساس ظرفیت فضای مجازی و نحوه کاربرد و بهره برداری صحیح و اصولی از این واقعه خیره‌کننده را به رسمت شناخت و برای پخته‌تر شدن آن پیوست های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی نوشت این چنین برمبنای ظرفیت های کنشی  از برکت این حرکت مردم و زائران را منتفع تر خواهیم شد.

کلام آخر

یکی از مهم ترین بخش‌های فرهنگ اسلامی ترویج پیام اربعین است که برای تبلیغ آن باید مراکز دینی و اسلامی وارد این فضا شوند تا به افراد جامعه آموزش دهند که در مقابل اخبار و رویدادهایی که در شبکه اجتماعی بیان می‌شود باید چه مطالبی را انتقال داده و مانع از انتشار چه مطالبی شوند. تنها با برقراری گروه‌های مرجع که هدف متعالی دارند می‌توانیم در جهت صحیح تبلیغ و ترویج پیام دینی گام برداریم.

انتهای پیام/

گزارش از:  ساراکیا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خواندنی شبکه های اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۷۰۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| چهره جدید مهران غفوریان در حال رفتن سر صحنه فیلمبرداری

مهران غفوریان به تازگی یک سلفی از خود منتشر کرد که نشان می‌دهد درحال رفتن به صحنه فیلمبرداری جدید است.

مهران غفوریان

دیگر خبرها

  • ظرفیت‌های اقتصادی افغانستان برای ایران حائز اهمیت است
  • تمدید مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی
  • ترویج کودک همسری در اینستاگرام برای تبلیغ آرایشگاه زنانه
  • عکس| چهره جدید مهران غفوریان در حال رفتن سر صحنه فیلمبرداری
  • سبک زندگی ایرانی اسلامی باید ترویج شود/لزوم معرفی دختران موفق کرد
  • گردانندگان کانال‌های خبری برای دریافت مجوز قانونی اقدام کنند
  • آغاز طرح ملی مشاركت اجتماعی مردم در فضای مجازی از تابستان
  • لزوم ترویج و بهره مندی از آثار استاد مطهری در مراکز علمی و فرهنگی
  • لزوم ترویج روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی در جامعه
  • حسینی: ظرفیت درآمدزایی خلیج فارس بهره‌برداری می‌شود