Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@00:35:49 GMT

اقامت ۵۸ هزار تبعه افغانی در قزوین

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۷۰۳۲۶

اقامت ۵۸ هزار تبعه افغانی در قزوین

مدیرکل دفتر اتباع خارجی استانداری قزوین گفت: ۵۸ هزار تبعه افغانی در استان قزوین اقامت دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، «بهمن عشایری» در کارگروه ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی استان بیان کرد: با توجه به بررسی ها و برآوردهای صورت گرفته حدود  ۵۸ هزار نفر تبعه افغانی در نقاط مختلف استان قزوین اقامت دارند که از این تعداد ۳۲ هزار تبعه، غیر مجاز و ۱۶ هزار پناهنده هم مجاز هستند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل دفتر اتباع خارجی استانداری قزوین افزود: با توجه به وضعیت استان قزوین،این آمار بالاتر از آستانه ظرفیت پذیری است و چالش ها و مشکلات متعددی برای مدیران استان و مردم به وجود آورده است.

 

وی عنوان کرد: وزارت کشور سرشماری اتباع افغانی را در دستور کار داده ولی با توجه به حضور تعداد زیادی از این افراد در لایه های پنهانی، دستیابی به آمارهای دقیق در این حوزه  با مشکل مواجه می شود.

 

عشایری اظهار کرد: بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان، ماهانه حدود ۲ میلیارد تومان میزان هزینه های درمان افاغنه در استان است که اگر این مبلغ در کنار هزینه هایی که برای بخش آموزش و پرورش دانش آموزان افغانی صرف می شود، قرار دهیم مبلغ بالا و قابل توجهی در سال می شود.

 

وی خاطر نشان کرد: برای ایجاد هر شغل دولت ۲۵۰ میلیون تومان باید هزینه کند و با توجه به اینکه بر اساس آمارها حدود ۲۰ هزار افغانی در استان مشغول به کار هستند، محاسبه رقم این شاخص هم بسیار بالا و قابل ملاحظه است.

 

مدیرکل دفتر اتباع خارجی استانداری قزوین یادآور شد: از دیگر دغدغه ها و چالش های روز جامعه بحث ازدواج تبعه های افغان با زنان ایرانی است که تبعات و مشکلات زیادی به دنبال داشته و دارد.

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی پیاده روی اربعین اربعین مجلس بیرجند مرز مهران موکب اربعین زائران اربعین حسینی کربلا اردبیل اتباع افغانی استانداری قزوین درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۷۰۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهاجرین پیامک سامانه «سهما» را جدی بگیرند

سازمان ملی مهاجرت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد مهاجرین پیامک سامانه سهما را جدی گرفته و در اسرع وقت مواد درخواستی این پیامک را تکمیل و ارسال کنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، روابط عمومی سازمان ملی مهاجرت در اطلاعیه‌ای درباره پیامک ارسالی از سامانه سهما به شماره اتباع خارجی از آنها خواست تا این پیامک را جدی بگیرند.

در این اطلاعیه آمده است: پیامکی با مضمون ذیل برای اتباع و مهاجرین خارجی مجاز در کشور جهت استعلام حضور یا عدم حضور توسط سامانه سهما ارسال شده است. از مخاطبان درخواست می‌شود در اسرع وقت موارد درخواستی داخل پیامک را تکمیل و ارسال نمایند.

در این اطلاعیه آمده است: «تبعه گرامی با شناسه یکتا...... برای صدور کارت هوشمند باید پس از ثبت‌نام و ورود به سامانه سهما به آدرس www.irmigrationorg.ir حداکثر تا تاریخ 1403/02/14 کد …... را در قسمت اعتبارسنجی صدور کارت هوشمند وارد نمایید.عدم اقدام به منزله عدم حضور تلقی می‌شود و هیچ خدماتی به شما تعلق نمی گیرد».

سامانه هوشمندی به نام اختصاری سهما برای ساماندهی مطلوب و هدفمند اتباع و مهاجرین خارجی در ایران ایجاد شده الست.

شروع ثبت‌نام دانشجویان و مهاجرین خارجی در سامانه "سهما"فرصت دوباره به دانش‌آموزان اتباع برای ثبت‌نام در سامانه "سهما"مهلت ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع خارجی در سامانه سهما تمدید شد

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • ارسال پیامک سامانه سهما به اتباع خارجی
  • مهاجرین پیامک سامانه «سهما» را جدی بگیرند
  • ارائه خدمات به اتباع خارجی با مدارک معتبر انجام می‌شود
  • خدمات به اتباع خارجی صرفا با کارت شناسایی جدید و مدارک معتبر انجام می‌شود
  • تقدیر از خانواده های شهدای فاطمیون در البرز
  • برخورد با اتباع غیرمجاز در خراسان رضوی
  • تحصیل ۷۰ هزار اتباع خارجی در خراسان رضوی
  • بررسی مشکلات اتباع شهرستان برخوار 
  • از ظرفیت های موجود در جامعه هنرمندان مهاجر استقبال می کنیم
  • تسریع در روند رسیدگی به شکایات اتباع و مهاجرین خارجی از طریق کمیته حل اختلاف