Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل نژاد از رسیدگی به بیش از ۸۰ هزار پرونده در ۶ ماهه نخست امسال در شورا‌های حل اختلاف استان مازندران خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل نژاد رئیس شورا‌های حل اختلاف مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان گفت: در ۶ ماه ابتدای امسال، ۸۰ هزار و ۱۵۳ فقره پرونده وارده شورای حل اختلاف استان شده که از این تعداد با کمک و همکاری قضات و کارکنان شورای حل اختلاف ۸۰ هزار و ۵۱۵ فقره پرونده مختومه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: رسیدگی به بیش از ۸۰ هزار پرونده از ابتدای سال جاری گواه بر این مطلب است که اعضای شورا‌ها با کمترین بودجه و امکانات با تمام تلاش همگام با دادگستری به مشکلات مردم رسیدگی کرده و از حجم کار دادگستری‌ها کاسته شده است.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل نژاد در ادامه گفت: ۲۱۵ شعبه شورای حل اختلاف در استان وجود دارد که از این تعداد ۱۴۱ شعبه حکمی و ۷۴ شعبه صلحی هستند.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری مازندران خاطرنشان کرد: تمام سعی و تلاش کارکنان شورا‌ها بر افزایش آمار صلح و سازش و اصلاح ذات البین بوده و امید است هر روز بیشتر به این مهم نائل شویم.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل نژاد با بیان اینکه در تمام دادگستری‌ها و دادسرا‌های استان واحد صلح و سازش وجود دارد، اظهارکرد: پرونده‌ها علاوه بر صدور رأی به واحد صلح و سازش ارجاع داده می‌شوند تا با تلاش همکاران بتوانیم پرونده‌های بیشتری را به سمت به صلح و سازش سوق دهیم.

وی خاطرنشان کرد: یک هزار و ۲۰۹ نیرو در شورای حل اختلاف استان مشغول فعالیت هستند که از این تعداد ۵۳۰ نفر همکاران اداری و تعداد ۶۷۹ نفرعضو اصلی و عدل البدل هستند.


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: صلح وسازش اطاله دادرسی اصلاح ذات البین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۷۲۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادگاه‌های صلح در کرمان راه‌اندازی می‌شوند

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمان بر ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه تأکید کرد و گفت: دادگاه‌های صلح در کرمان طی ماه‌های آینده راه‌اندازی خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از دادگستری کرمان، حجت‌الاسلام محمد امیر ابراهیمی در همایش رؤسا و دادستان‌های سراسر استان کرمان اظهار کرد: ۲۱ هزار و ۵۷۴ فقره پرونده در شرق استان با صلح و سازش مختومه شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته شوراهای حل اختلاف در شرق استان ۲۱ هزار و۵۷۴ فقره پرونده را با صلح و سازش مختومه کرده‌اند، افزود: شوراهای حل اختلاف شرق استان کرمان در سال گذشته مجموعاً به ۲۶ هزار و ۸۵۱ فقره پرونده رسیدگی کرده و درصد پرونده‌های سازش شده به پرونده‌های مختومه در شوراهای حل اختلاف شرق استان در سال گذشته ۳۷ درصد است.

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمان با تأکید بر ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه، از راه‌اندازی دادگاه‌های صلح در کرمان طی ماه‌های آینده خبر داد و گفت: در سال گذشته ۲۶ هزار و ۹۹۵ فقره پرونده به شعب شوراهای حل اختلاف در پنج حوزه قضائی شرق استان کرمان وارد و ۲۶ هزار و ۸۵۱ فقره پرونده با سازش مختومه شده است.

وی با اشاره به فعالیت شعبه شوراهای حل اختلاف ویژه زندان در شهرستان بم بیان کرد: در سال گذشته ۹۱ پرونده به این شوراها وارد و ۱۱۴ پرونده مختومه شده است که از این تعداد ۱۱۰ پرونده به صلح و سازش ختم شده است.

حجت‌الاسلام ابراهیمی یادآور شد: طی سال گذشته تعداد ۱۶ زندانی با کمک شورای حل اختلاف ویژه زندان شهرستان بم از زندان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

کد خبر 749712

دیگر خبرها

  • تشکیل ۴۳۴ پرونده برای رانندگان متخلف ناوگان برون شهری آذربایجان غربی
  • تشکیل ۴۳۴ فقره پرونده برای رانندگان متخلف ناوگان برون‌شهری آذربایجان‌غربی
  • مرکز مازندران بر مدار توسعه گردشگری قرار گرفت
  • دادگاه های صلح درمسیر راه اندازی
  • بررسی ۵۳ فقره پرونده در دیدار مردمی دادگستری مازندران
  • استاندار مازندران: به زیرساخت‌های مساجد بین‌راهی رسیدگی شود
  • دادگاه‌های صلح در کرمان راه‌اندازی می‌شوند
  • رسیدگی به ۵۳ فقره پرونده دادگستری مازندران با هدف تکریم ارباب رجوع
  • رسیدگی به ۵۳ پرونده شکایات مردمی مازندران در هفته جاری
  • اختلاف سلیقه‌ها مانع از تصمیم‌گیری در شورای شهر بندرعباس نیست