Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضا باکری دبیر انجمن صنایع لبنی درباره تعیین نرخ جدید محصولات لبنی اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی قرار بود چهارشنبه درباره این موضوع در ستاد تنظیم بازارتصمیم گیری شود که با توجه به تغییر و تحولاتی که در سطح وزارتخانه صنعت افتاد این جلسه تشکیل نشد.

وی در پاسخ به این سئوال که شرکت‌های لبنی بر چه اساسی نرخ محصولات خود را افزایش دادند، افزود: این افزایش قیمت براساس محاسباتی است که دستورالعمل قیمت‌گذاری کالا‌های داخل را پوشش می‌دهد و افزایش قیمت شیر خام و مواد پتروشیمی بسته بندی را در بر می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: لبنیات سنتی مصرف کنیم یا لبنیات صنعتی؟

دبیر انجمن صنایع لبنی در پاسخ به این سئوال که آیا افزایش بدون مصوبه ستاد تنظیم بازار تخلف نیست، اظهار کرد: زمانی که بین ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ تومان در هر کیلوگرم شیر و مواد بسته بندی تغییرات وجود دارد، هیچ کارخانه‌ای سود آنچنانی ندارند که بتوانند این موضوع را تحمل کند بنابراین وارد زیان‌دهی می‌شوند.

باکری ادامه داد: بنابراین برای جلوگیری از ضررو زیان و ترازنامه منفی بلافاصله ما مسئله را منعکس می‌کنیم، اما زمانی که روند تصمیم گیری کند و طولانی می‌شود، کارخانجات نمی‌توانند چند ماه دچار ضرر و زیان شوند بنابراین یک ماه صبر می‌کنند و اگر جوابی نگیرند به ناچار افزایش قیمت می‌دهند.

دبیر انجمن صنایع لبنی با بیان اینکه روند تصمیم گیری باید اصلاح شود، تاکید کرد: دولت باید در بازه زمانی که در حال تصمیم گیری است ضرر و زیان کارخانجات را جبران کند اما، اگر نخواهد اینکار را انجام دهد، کارخانجات قادر به پاسخگویی به سهامداران خود نخواهند بود.

منبع: میزان

انتهای پیام/

چرایی افزایش خودسرانه قیمت توسط شرکت‌های لبنی/ کارخانجات توانایی تحمل ضرر و زیان را ندارند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خواندنی جذاب ترین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۷۲۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برق حرارتی یک ساله ۲۰ همت ضرر کرد

بررسی عملکرد بودجه شرکتهای دولتی نشان میدهد برق حرارتی در یک سال حدود ۲۲ همت ضرر و زیان داشته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس گزارش عملکرد بودجه شرکتهای دولتی‌، در سال 1401 سازمان بیمه سلامت، برق منطقهای مازندران، برق منطقه تهران، پشتیبانی امور دام، راه اهن و توانیر 6 شرکتی هستند که کمتر از 5 هزار میلیارد تومان زیان کرده ند.

صدا و سیما در سال مذکور بیش از 5 همت زیان داشته و بانک سپه نزدیک به 8 همت زیان داشته است.

پالایش نفت ابادان نیز نزدیک به 10 همت زیان داشته است.

بررسی عملکرد بودجه شرکتهای دولتی نشان میدهد برق حرارتی در یک سال حدود 22 همت زیان کرده و زیان ده ترین شرکت دولتی در بازه بررسی عمکلرد شرکتهای دولتی در سال 1401 بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمار دانش آموزان مبتلا به اوتیسم در قزوین رو به افزایش است
  • برق حرارتی یک ساله ۲۰ همت ضرر کرد
  • حمایت از احداث واحد‌های مسکونی در محدوده کارخانجات بزرگ فارس
  • رویداد بزرگ دشت غذا در تهران برگزار شد
  • حمایت از احداث واحد‌های مسکونی در محدوده کارخانجات فارس
  • عکس | اعلام قیمت محصولات سبک تجاری زامیاد
  • عربستان قیمت نفت را برای آسیایی‌ها در ژوئن افزایش می‌دهد
  • علت افزایش قیمت برنج ایرانی مشخص شد
  • ‌وزارت کشور بر افزایش مشارکت دور دوم انتخابات‌ تاکید دارد
  • اعطای نشان درجه یک اقتصاد مقاومتی به مدیرعامل پاکسان