Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-26@09:58:07 GMT

ادامه بارش های پاییزی در قزوین + فیلم

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۷۴۱۵۱

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قزوین، کارشناس هواشناسی گفت: با فعالیت سامانه بارشی تا پایان امروز و نفوذ زبانه‌های پرفشار در برخی ساعات، رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد‌های لحظه‌ای شدید پیش بینی می‌شود.
مهدی آخوندی گفت: امروز در ارتفاعات شمالی استان پدیده مه و احتمال بارش برف وجود دارد.
او با اشاره به فعالیت سامانه بارشی و وزش باد‌های شدید شمالی، پیش بینی کرد امروز دمای هوای شهر قزوین به ۱۶ درجه برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کارشناس هواشناسی اضافه کرد: با توجه با افت دما، احتمال سرمازدگی برخی محصولات سبزی و سیفی به ویژه گوجه فرنگی در سطح منطقه نیز وجود دارد.
آخوندی در ادامه گفت: در این مدت با بارش باران و پدیده مه، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل ها، لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید افقی وجود دارد.
بیشترین بارش باران با ۷ و چهار دهم میلی متر در سیردان گزارش شده؛ بعد ازسیردان، بیشترین بارش باران با ۳ و چهار دهم میلی متر در معلم کلایه به ثبت رسیده است.
در قزوین هم دو و هشت دهم میلی متر بارش باران، گزارش شده است.
او در ادامه گفت: دیروز در بیشتر مناطق مانند بوئین زهرا، تاکستان، معلم کلایه، کوهین، رازمیان، آوج و آبیک باران باریده است.
دیشب، آوج و کوهین با ۳ درجه خنک‌ترین و ظهر دیروز آبیک با ۳۸ درجه گرمترین مناطق استان بودند؛ دمای شهر قزوین هم بین ۷ تا ۲۲ درجه در نوسان بوده است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: هواشناسی مه وزش باد سیردان بادهای شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۷۴۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتفاع بارش در زاهدان به ۳۱ میلی متر رسید

به گزارش «تابناک»، محسن حیدری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: معمولاً بارش‌های بهاری با توجه به انرژی بالای همرفتی سیستم ناشی از امواج جوی کم دامنه باعث رخداد رگبار باران، رعدوبرق شدید و تندباد شدید لحظه ای همراه با بارش تگرگ می‌شود که می‌تواند مخاطرات جوی خطرناکی را ایجاد کنند.

وی ادامه داد: از ویژگی های این نوع سیستم توزیع غیر همگون بارش به صورت نقطه ای در محل های مختلف در مساحت کوچک با شدت بالا است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: از ۳۲ ایستگاه هواشناسی و باران سنجی استان گزارش باران مخابره شد، که میزان بارش از مرکز تحقیقات زاهدان ۲۵، چاه رحمان از توابع زاهدان ۴۰، سیادک ۱۵.۴، نصرت آباد ۴.۷، میرجاوه ۲۲، زابل ۰.۹، زهک ۴.۸ میلی متر بوده است.

وی بیان کرد: بارش‌های بهاری تا جمعه در سیستان و بلوچستان تداوم دارد، که باعث رخداد رگبار و رعد و برق برخی نقاط رگبار و رعد و برق شدید، تگرگ و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود.

حیدری عنوان کرد: در این مدت احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی وجود دارد. شمال سیستان و بلوچستان از جمعه وزش باد برخی ساعات بادشدید و گردوخاک انتظار می‌رود.

دیگر خبرها

  • بارش بیش از ۲۰۰ میلی متر باران از ابتدای سال آبی
  • پیش بینی بارش‌های پراکنده و افزایش دما در خوزستان
  • خورو بیابانک بارانی‌ترین منطقه اصفهان
  • ارتفاع بارش در زاهدان به ۳۱ میلی متر رسید
  • احتمال سیلابی‌شدن مناطق مختلف در سیستان و بلوچستان
  • خروج تدریجی سامانه بارشی از گلستان تا فردا/ثبت بارش ۱۱۹ میلی متری در شیرآباد
  • بارش ۲۵ میلیمتر باران در مشهد
  • بارش‌های اخیر اردستان در نیم قرن گذشته بی‌سابقه بود
  • سامانه بارش‌زا بهاری در راه اصفهان / هوا ۳ تا ۵ درجه سردتر می‌شود
  • بارش باران در تهران تا کی ادامه دارد؟ | بارش ۳۶ میلیمتر باران در این نقطه از شهر در ۲۴ ساعت گذشته