Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ بهمن عشایری مدیرکل دفتر اتباع خارجی استانداری قزوین در کارگروه ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی استان قزوین گفت: ۵۸هزار تبعه افغانی در استان قزوین اقامت دارند که ماهانه ۲۰میلیارد ریال صرف هزینه‌ های درمان آنها می‌شود.

وی بیان داشت: از این تعداد ۳۲هزار تبعه، غیر مجاز و ۱۶هزار پناهنده هم مجاز هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول افزود: با توجه به وضعیت استان قزوین، این آمار بالاتر از آستانه ظرفیت پذیری است و چالش‌ها و مشکلات متعددی برای مدیران استان و مردم به وجود آورده است.

عشایری گفت: وزارت کشور، سرشماری اتباع افغانی را در دستور کار دارد ولی با توجه به حضور تعداد زیادی از این افراد در لایه‌های پنهانی، دستیابی به آمارهای دقیق در این حوزه  با مشکل مواجه می شود.

مدیرکل دفتر اتباع خارجی استانداری قزوین اظهار داشت: طبق آمار‌های اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان، ماهانه حدود ۲میلیارد تومان، میزان هزینه‌های درمان افاغنه در استان است که اگر این مبلغ را در کنار هزینه‌هایی که برای بخش آموزش و پرورش دانش آموزان افغانی صرف می شود، قرار دهیم مبلغ بالا و قابل توجهی در سال می شود.

عشایری ادامه داد: برای ایجاد هر شغل دولت ۲۵۰میلیون تومان باید هزینه کند و با توجه به اینکه طبق آمارها حدود ۲۰هزار افغانی در استان مشغول به کار هستند، محاسبه رقم این شاخص نیز بسیار بالا و قابل ملاحظه است.

وی افزود: از دیگر دغدغه‌ها و چالش‌های روز جامعه بحث ازدواج تبعه‌های افغان با زنان ایرانی است که تبعات و مشکلات زیادی به دنبال دارد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جامعه دانشگاه علوم پزشکی استان درمان زنان مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۷۶۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استرداد ۸۵ میلیون ریال به حساب زائران حج تمتع ۱۴۰۲

سازمان حج و زیارت اعلام کرد: با مدیریت هزینه های انجام شده، به حساب حدود ۸۲۵۰۰ زائر حج تمتع سال ۱۴۰۲ مبلغ ۸۵ میلیون ریال بازگردانده خواهد شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، با تلاش مستمر دست اندرکاران و مدیریت هزینه ها و تسویه حساب نهایی با شرکت های طرف قرارداد، در حوزه های مختلف خدماتی حج، مبلغی از وجوه دریافتی به حساب زائران حج تمتع 1402 بازگردانده خواهد شد.

سازمان حج و زیارت اعلام کرد: با تغییر در برخی از فرآیندها به منظور مدیریت هزینه ها در بخش های حمل و نقل، تغذیه و تدارکات، خدمات پزشکی و همچنین کاهش خادمان ضیوف الرحمن ( عوامل اجرایی ، فرهنگی و پزشکی ) و از طرفی حمایت های دولت مردمی در تامین ارز مورد نیاز خدمات هواپیمایی و فرودگاهی، مبلغی به عنوان مانده عملیات شناسایی شد.

لذا مقرر گردید از امروز تا 10روز آینده به حساب 82500  زائر حج تمتع سال 1402 مبلغ 85 میلیون ریال مسترد شود.

شایان ذکر است از آنجا که مبالغ صرفه جویی شده مربوط به هزینه هائی غیر از موضوع اسکان حجاج بوده است، مبلغ محاسبه شده برای کلیه زائران یکسان می باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فقر، مشتری ثابت دندان‌پزشکی زیرپله‌ای
  • ۸۵ میلیون ریال به حساب زائران حج تمتع ۱۴۰۲ بازگردانده می شود
  • بازگشت ۸۵ میلیون ریال به حساب زائران حج
  • استرداد ۸۵ میلیون ریال به حساب زائران حج تمتع ۱۴۰۲
  • خرید بیش از ۹۵میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • عصبانیت سرمربی لیگ برتری؛ از جیب شهر ما ۱۰۰ میلیارد برای خرید پرسپولیس دادند
  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه
  • خرید بیش از ۹۵ میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی