Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاري صداو سيمامرکز مازندران ؛"IDFA" معتبرترین جشنواره‌ فیلم مستند در جهان است كه انتخاب آثار خلاقانه و دارای جذابیت را از اولویت‌های خود برای نمایش فیلم‌ها در نظر دارد.

مستند «دلبند» قصه زندگی دشوار ولی دلخواه يك مادر هشتاد و دو ساله و تنها به نام فیروزه است که زندگی منحصر به فردی در دل رشته کوه‌های البرز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فیلم همچنین در بخش مسابقه رسمی (برترین مستندهای جهان) در شصت و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم لایپزیک آلمان هم پذیرفته شده بوده که به دليل همزمانی تقریبی هر دو فستيوال و شرط نمايش اول جهانی، ايدفا انتخاب نهايی گروه شد.

«دلبند» به مدت زمان ۶۳ دقیقه، در بخش مسابقه فیلم‌های میان مدت با ۱۱ مستند از کشورهای آمریکا، لهستان، روسیه، نروژ، لهستان، اسپانیا، فرانسه، اروگوئه و صربستان برای دریافت جایزه  رقابت می‌کند.

عوامل تولید مستند «دلبند» عبارتند از: تصويربردار و کارگردان: یاسر طالبی، تهیه‌کننده: الهه نوبخت، تدوین‌گر: رضا شیروانی، آهنگساز: اکبر رستگار، صدابردار: میثاق مدانلو، صداگذار: حسین ابوالصدق، پژوهشگر: دكتر علی رمضانی‌پاجی، نويسنده سرگذشت: فرزانه فتحی، آواز: راضيه احمدی پرچينكی، مدير توليد: الهام نوبخت، مترجم انگليسي: محسن محسنيان، مدير تداركات: صفر طالبی دادوكلايی، طراحی پوستر و رنگ‌آميزی تصاوير: محمد رضايی، نقاشی پوستر: حميدرضا درواری،

جشنواره ایدفا از ۱۴ تا ۲۴ نوامبر ۲۰۱۸ (۲۳ آبان تا ۳ آذر ۱۳۹۷) در شهر آمستردام هلند برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: ایدفا آمستردام جشنواره مازندران فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۷۸۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین سفر «شتر و آسیابان» به مراکش

مجموعه پویانمایی «شتر و آسیابان» به کارگردانی عبدالله علیمراد برای بار سوم در کشور مراکش در سومین جشنواره سینمای مستقل «کازابلانکا» برای کودکان و نوجوانان به نمایش در می‌آید.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، «شتر و آسیابان» عنوان مجموعه‌ای از سه فیلم کوتاه عروسکی پویانمایی شامل «جایگزین»، «کشاورز و ربات» و «سپید بالان» به کارگردانی عبدالله علیمراد است که به ترتیب در سال‌های ۲۰۰۳، ۲۰۱۱ و ۲۰۲۲ میلادی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شیوه استاپ‌موشن تولید شده است.

بر اساین این خبر، از این مجموعه در بازار فیلم هفتادوپنجمین جشنواره فیلم کن در کشور فرانسه رونمایی شد.

این مجموعه چندی پیش نیز در بخش غیر رقابتی بیستمین جشنواره بین‌المللی فیلم مراکش، بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم انیمیشن «مکنِس» مراکش، جشنواره «بلک مووی» سوییس، بخش مسابقه «مخاطبان بزرگسال» بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم سینمای آسیایی «وزوول» کشور فرانسه حضور داشته است.

سومین دوره جشنواره سینمای مستقل «کازابلانکا» از ۳ فروردین تا ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ (۱۹ تا ۲۵ آوریل ۲۰۲۴) در شهر کازابلانکا کشور مراکش در حال برگزاری است.

دیگر خبرها

  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • رابطه این فیلم با ماجرای قتل بابک خرمدین | اسم فیلم را عوض کردم تا...
  • «شتر و آسیابان» به کازابلانکا رسید
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • سومین سفر «شتر و آسیابان» به مراکش
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای فیلمساز ایرانی
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای سام کلانتری
  • نگاه به سینما جدی نیست/ بررسی پیدایش هالیوود در مستند «پشت صحنه»
  • فیلمساز برجسته و برنده نخل طلای کن درگذشت