Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-06@18:22:24 GMT

9 فیلم با موضوع راهپیمایی اربعین در سینماحقیقت

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۷۸۴۶۰

9 فیلم با موضوع راهپیمایی اربعین در سینماحقیقت

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت، از جمع این 22 اثر مستند دینی، 9 فیلم با موضوع اربعین و راهپیمایی باشکوه زائران کربلای معلی است. این فیلم‌های مستند که درباره‌ راهپیمایی اربعین است، عبارتند از؛ میهمان (مسعود دهنوی)، مغناطیس (آرش بختیار)، حلقه عاشقان (حامد کلجه‌ای)، مسیر (هاشم مسعودی)، چهلمین روز (حمید کوهپایی)، لجستیک مادرانه (یزدان پرونده)، واقف منزل (یزدان پرونده)، مسیر عشق (امید ایرانمنش)، اربعین حقیقت جاری (محمدرضا محمدی‌نجات).

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سایر مستندهای عاشورایی ارائه شده به دبیرخانه سینماحقیقت به این شرح هستند؛ مخالف‌خوان (ماکان عاشوری)، خاک آب آتش (مهدی اسدی)، پله‌های یک منبر (اصغر عباسی)، پایان یک مرثیه (نیما کزازی)، خانه حاجی علی‌اکبر (محسن عباسی سرچشمه)، آیین شبیه‌خوانی در اردبیل (احمد شادی عیسی‌لو)، مجانین (حمید عبدالله‌زاده)، سوگ سکوت (بهنام نجم‌الدین)، اجغه (محمدعلی محمدمیرزایی)، روز الست (یزدان پرونده)، سوگواران سورم‌سرا (حاتم نائیج‌زاده)، حقیقتی شبیه افسانه‌ها (سیدعلی غمخواری)، هفتاد و یک روز (احمد معبودی).

بدیهی است که نمایش هر یک از این آثار در بخش مسابقه ملی و جایزه شهید آوینی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، منوط به آرای هیئت انتخاب این رویداد است.

اسامی فیلم‌های منتخب بخش «مسابقه ملی» جشنواره سینماحقیقت در سه گروه مستندهای کوتاه (تا 40 دقیقه)، نیمه‌بلند (40 تا 70 دقیقه) و بلند (بالای 70 دقیقه)، در نیمه دوم آبان‌ماه 97 اعلام خواهد شد. مستندهای جایزه شهید آوینی هم پس از اعلام آثار منتخب بخش مسابقه ملی معرفی می‌شوند.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را طی روزهای 18 تا 25 آذرماه 1397، با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در شهر تهران برگزار خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن قرآن ایکنا هنر فرهنگی عکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۷۸۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام محدودیت‌های ترافیکی راهپیمایی حمایت از طرح «نور» در اهواز

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ سعید حسنوند گفت: در راستای برگزاری باشکوه اجتماع بزرگ مردم اهواز در راستای حمایت از طرح عفاف و حجاب و مجریان طرح نور با حضور فرمانده کل انتظامی کشور محدودیت‌های ترافیکی در محل برگزاری مراسم اعمال می‌شود.

وی افزود: این محدودیت‌ها در مسیرهای بلوار آیت الله بهبهانی مسیر شمال به جنوب و جنوب به شمال از تقاطع کیکاوس تا سه راهی سلمان فارسی - همه معابر منتهی به مصلی مهدیه از خیابان گندمی و حق بین شامل قنواتی، معمارزاده، طالقانی، غفاری، کیوان، خ امام و خ صدرالسادات و همه معابر منتهی به بلوار آیت الله بهبهانی از خیابان کمپانی حدفاصل خیابان رستگاری تا سلمان فارسی شرقی شامل مهربند، مجاهدین، خ وکیلی و خیابان‌های فرعی روبرو مصلی اعمال خواهد شد.

وی خبر داد: رانندگان می‌توانند از مسیرهای خیابان کمپانی مسیر شمال به جنوب و بالعکس- خیابان گندمی مسیر شمال به جنوب - خیابان ادهم مسیر جنوب به شمال و خیابان شریعتی مسیر شمال به جنوب به عنوان مسیر جایگزین استفاده کنند.

کد خبر 6097645

دیگر خبرها

  • حضور مرکز گسترش با ۲۲ کتاب در نمایشگاه کتاب تهران
  • جایزه اصلی هات‌داکس به «انقلاب» رسید
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی راهپیمایی حمایت از طرح «نور» در اهواز
  • راهپیمایی حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب در بوشهر برگزار می‌شود
  • تشیع پیکر شهدا و راهپیمایی روز جهانی قدس
  • مستند کوتاه ایرانی «با قید محرمانگی» در اوبرهاوزن آلمان
  • نگاه خلاقانه در ساخت مستند رادیویی تاثیرگذار است
  • راهپیمایی بزرگ مردم هشتبندی در سوگ امام صادق(ع)
  • تندیس‌های طلایی در دست راویان حقیقت
  • راهپیمایی میلیونی مردم یمن در حمایت از غزه