Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، انتشارات دلیل ما سومین چاپ کتاب «بزرگداشت غدیر و عاشورا در سیره و بیان امام رضا (ع)» نوشته حجت‌الاسلام مهدی صدری را با شمارگان سه هزار نسخه، ۶۴ صفحه و بهای چهار هزار تومان منتشر کرد. نخستین چاپ این کتاب در سال ۹۵ با شمارگان پنج هزار نسخه و دومین چاپ آن در سال ۱۳۹۶ با شمارگان دو هزار نسخه روانه کتابفروشی‌ها شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کتاب شامل دو بخش کلی است. بخش نخست به بزرگداشت عید غدیر و فضیلت‌های آن اختصاص پیدا کرده و بخش دوم درباره اهمیت عزاداری عاشورا و محرم و آثار و فواید آن است.

نویسنده در بخش اول این کتاب به بزرگداشت عید غدیر و فضائل آن بر اساس ۳ روایت کلی، به ۲۹ مورد از فضایل و آداب غدیر پرداخته است. در بخش دوم نیز با استناد به ۸ روایت، به ۲۴ مورد از اهمیت عزاداری عاشوراء و فواید آن بر اساس روایات اهل یت علیهم السلام پرداخته است.

صدری در بخشی از مقدمه خود بر این کتاب نوشته است: «عید غدیر و عزای عاشورا از برترین و ارزشمندترین نمادهای ولایت و برائت و مهم ترین تجلی شعائر مذهبی به شمار می رود؛ و اهتمام در بزرگداشت و بر پا داشتن آن دو وظیفه همگان است. شرایط و موقعیت پیشوایان معصوم (علیهم السلام) هر کدام با دیگری متفاوت بوده و به تبع آن، سیره و روش آنان در رفتارهای اجتماعی یکسان نبوده است، و در زمان مامون عباسی موقعیتی پیش آمد که امام هشتم (علیه السلام) به صورت نسبی توانست به بیان حقایق و تعظیم شعائر و دفاع از آن بپردازد.»

به مناسبت ایام عزاداری و ماه‌های محرم و صفر این کتاب در فروشگاه کتاب الکترونیک طاقچه به صورت رایگان عرضه می‌شود. علاقه‌مندان برای دانلود رایگان این کتاب می‌توانند به این نشانی مراجعه کنند.

کد خبر 4443870

منبع: مهر

کلیدواژه: امام رضا ع عاشورا ماه محرم و صفر اربعین ۹۷ کتاب و کتابخوانی ادبیات ادبیات جهان ترجمه معرفی کتاب بازار نشر اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران ادبیات ایران ادبیات داستانی ادبیات کودک و نوجوان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری فرهنگ عمومی میراث فرهنگی جشنواره مد و لباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۷۸۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از زندگینامه شهدای بین المللی در کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان

امام جمعه سمنان و نماینده ولی فقیه در استان گفت: بهره‌گیری از زندگینامه شهدای بین‌المللی استان مانند شهید سید رضی موسوی چاشمی نیز ضرورت دارد تا برای کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان مدنظر باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی، امروز_ شنبه هشتم اردیبهشت_ در نشست شورای سیاستگذاری کنگره سه هزار شهید استان سمنان اظهار کرد: بهره‌گیری از زندگینامه شهدای بین‌المللی استان مانند شهید سیدرضی موسوی چاشمی نیز ضرورت دارد تا برای کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان مدنظر باشد.

وی افزود: در بحث برگزاری این کنگره، تولید آثار و محتوا، سریال و فیلم سینمایی ویژه شهدا باید از ظرفیت‌های موجود در شهرستان‌ها با یک دید وسیع استانی استفاده کرد.

امام جمعه سمنان و نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: فیلم سینمایی شهید محمود اخلاقی، شناسنامه جنگ استان سمنان نیز از دیگر موارد ارزشمندی است که جزو آثار و تولیدات کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید استان خواهد بود.

مطیعی با اشاره به اینکه جریان تیم فوتبال آزادی سمنان در کشور بی‌نظیر است، تصریح کرد: بیش از نیمی از اعضای تیم فوتبال آزادی به شهادت رسیدند، زندگی هرکدام از این شهدا جایگاه وسیعی دارد و در این سریال به آن پرداخته خواهد شد.

کد خبر 748452

دیگر خبرها

  • جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود
  • استفاده از زندگینامه شهدای بین المللی در کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • به همت پژوهش سرای برهان کتاب «عشق برتر» منتشر شد
  • سلامتی و طولانی عمر در حکومت امام زمان(عج)
  • حضرت نجمه خاتون علیهاالسلام، مصداقی برای آیه شریفه تطهیر است
  • اجتماع بزرگ صادقیون با میزبانی از شهید گمنام برگزار می‌شود
  • چرا زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟
  • زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)
  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است