Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر،‌ طاق ساختمان باغ زرشک از چوب و یک بافت قدیمی ساخته شده است و امروز در حالی مسئله مورد بررسی، جلسه علنی شورای شهر قرار گرفت که برگزاری جلسات شورای شهر اصفهان در این ساختمان به شرط ایمن سازی آن مورد قبول اعضای جلسه شد.

ایمنی ساختمان باغ زرشک مورد تایید سازمان آتش نشانی نیست و از نظر ایمنی و ایستایی دارای اشکال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این ارتباط معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان پیش از ظهر یکشنبه در شورای شهر اصفهان، با ارائه گزارش مکتوب از سازمان آتش‌نشانی گفت: بر اساس این گزارش انجام شش اقدام ایمن‌سازی در حوزه برق، گاز و ایستایی و غیره امری ضروری است که برای رفع این مشکلات ۵۰۰ میلیون تومان هزینه برآورد شده است.

مرتضی طهرانی ادامه داد: برای اجرای این طرح چند ماه زمان نیاز است. البته استانداردسازی سقف این ساختمان که چوبی است امکان ندارد چون ساختمان چوبی استاندارد تعریف شده‌ای ندارد.

لزوم ایمن سازی تمام ساختمان های دارای ارباب رجوع

علیرضا نصر اصفهانی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این‌ باره با بیان اینکه همه مکان‌های ناایمن شهر اصفهان و به‌ویژه ساختمان‌هایی که دارای ارباب‌رجوع است باید ایمن‌سازی شود، گفت: اگر امکان ایمن‌سازی ساختمان باغ زرشک وجود دارد و این کار انجام شود جلسات را به این ساختمان انتقال خواهیم داد.

وی افزود: حدود ۲۰۰ میلیون تومان هزینه برای ایمن‌سازی این ساختمان برآورد شده است و اگر  ایمن‌سازی انجام شود و خطری برای اعضای شورا و ارباب‌رجوع نداشته باشد موافق اجرای این طرح خواهیم بود.

باغ زرشک تخریبی و فرسوده نیست

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در ارتباط با ایمن سازی باغ زرشک گفت: یکی از شهرداران سابق قصد فروش ساختمان باغ زرشک و تبدیل آن به منزل مسکونی را داشت که پس از حرکت بولدوزر و وارد آمدن چند ضربه به ساختمان و آسیب ندیدن حتی یک آجر آن دوستداران میراث فرهنگی واکنش نشان داده و مانع تخریب آن شدند و تا کنون این ساختمان پابرجاست.

فتح الله معین با بیان اینکه سازمان نوسازی شهرداری بازسازی و مرمت جزئی در این ساختمان انجام داده است، ادامه داد: این ساختمان دارای موتورخانه حرارتی است، دیوارهای باربر مستحکم و قدیمی دارد و سقف‌های تیر و تخته دارد و روی سقف ساختمان شیروانی دارد و در معرض تخریب و فرسایش نیست.

ساختمان باغ زرشک متعلق به دوره قاجار و مالک آن نیز یکی از سرداران بختیاری بوده است. علی و حسین همدانیان دو برادری بودند که این ساختمان را خریداری و به ساختمان اداری کارخانه ریسندگی تبدیل می‌کنند، پس از مرگ این دو برادر، این ساختمان محل خیریه همدانیان انتخاب می‌شود و با تغییر مکان این خیریه به منزل برادران همدانیان این ساختمان به بخش اداری صنایع پشم تبدیل می‌شود و با مصوبه کمیسیون ماده پنج کارخانه صنایع ریسباف تبدیل به کاربری مسکونی می‌شود و این ساختمان به شهرداری واگذار می‌شود.

کد خبر 4444022

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری اصفهان شورای شهر اصفهان اربعین ۹۷ اربعین 97 اربعین حسینی مرز مهران گرگان بوشهر مشهد شهرکرد کرمانشاه شیراز یاسوج موکب زائران اربعین خطبه های نماز جمعه مرز شلمچه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۷۹۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه سرمد میزبان جلسۀ عمومی شورای هماهنگی شرکت‌های بیمۀ استان اصفهان

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی بیمه سرمد، اولین جلسۀ شورای هماهنگی شرکت‌های بیمۀ استان اصفهان در بیمه سرمد شعبۀ این استان برگزار شد.

در این جلسه، که 29 فروردین‌ماه و با حضور اکثریت اعضا برگزار شد، برنامۀ عملیاتی شورا در سال جدید تبیین و راهکارهای تحقق برنامه توسط اعضا بررسی شد. همچنین بر مشارکت، همدلی و همسویی شرکت‌های بیمه به‌عنوان مهم‌ترین ابزار تحقق برنامه‌های تدوین‌شده تأکید شد.

به‌جهت ضرورت تسریع در ارائۀ پاسخ به گزارشات مورد درخواست نهادهای ناظر همچون سازمان امور اقتصادی و دارایی و استانداری، در مورد همکاری شرکت‌های بیمه در ارائۀ آمار و اطلاعات موردنظر بحث و تبادل نظر شد تا پاسخ مکاتبات در سریع‌ترین زمان ممکن جمع‌آوری و ارسال گردد.

لزوم اتخاذ رویه‌های یکسان در مناقصات بیمه‌ای استان از دیگر موارد موردبحث شورا بود، همچنین در این جلسه بررسی ساختارهای تشکیل کمیتۀ فنی و مناقصات در دستور کار قرار گرفت.

از دیگر موارد موردبحث در این جلسه، برنامه‌ریزی جهت برگزاری همایش‌های فرهنگی و ورزشی برای خانوادۀ همکاران صنعت بیمه و همچنین برگزاری مسابقات ورزشی بین کارمندان شعب استان اصفهان بود.

در پایان جلسه، به‌جهت استفاده‌ از‌ ظرفیت‌های شبکۀ فروش استان و همچنین رسیدگی به درخواست‌های صنفی و مشکلات ایشان، بر تشکیل جلسات هیئت‌رئیسۀ شورا به‌صورت فصلی با مسئولین انجمن صنفی نمایندگان تأکید شد.

دیگر خبرها

  • مانور ایمنی کارگاه‌های پرخطر در ایلام
  • ایمن سازی ۴۱ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه
  • دستور دادستان بشرویه جهت ایمن سازی فوری استخر‌های کشاورزی
  • اجرای طرح افزایش خدمات و ایمن‌سازی بزرگراه‌‌های پایتخت
  • تلاش ها برای بهبود ایمنی جاده ها کارساز است
  • ایمن سازی سازه‌های آبی و خاکی و ساختمان‌های غیرایمن با سرعت پیگیری شود
  • برگزاری آیین بهره‌برداری از پروژه تعریض و ایمن‌سازی بزرگراه آزادگان
  • بیمه سرمد میزبان جلسۀ عمومی شورای هماهنگی شرکت‌های بیمۀ استان اصفهان
  • تالار شهیدان فلاح نژاد کرج ایمن سازی می‌شود
  • ایمن سازی و تاب آوری خط تغذیه گاز ۱۱۰ میلیمتر پلی اتیلن در چگنی