Web Analytics Made Easy - Statcounter

پایگاه خبری تحلیلی فردا:

در حالی که تحریم‌های جدید آمریکا به زودی آغاز می‌شود، دولت ترامپ در حال رایزنی است تا مشخص کند ایران را تا چه حد از سیستم مالی جهان قطع کند. استیو منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا به گزارش روزنامه وال‌استریت ژورنال به دولت‌های خارجی گفته است که واشنگتن فشارش را بر سوئیفت به تأخیر می‌اندازد تا این نهاد بانک‌های مورد تحریم ایران را بیرون بیندازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران به عنوان بخشی از توافق هسته‌ای در سال ۲۰۱۶ به سوئیفت بازگشت؛ بعد از آنی که در سال ۲۰۱۲ و به دنبال شدت گرفتن فشارهای تحریمی واشنگتن از آن اخراج شده بود.

چرا مهم است: مسئله‌ی سوئیفت بخشی از تحریم‌های دولت ترامپ بر صادرات نفت ایران است که در آن دیگر کشورها را مجبور می‌کند واردات نفت از ایران را متوقف کنند. اگر ایالات متحده به برخی کشورها معافیت بدهد که می‌توانند به واردات نفتشان از ایران ادامه دهند آن وقت سوئیفت بخشی از زیرساخت و تسهیلات لازم برای این تراکنش‌ها خواهد بود. به همین دلیل است که تندروهای ضد ایرانی داخل دولت ایالات متحده اعضای سوئیفت را تهدید کرده‌اند که باید تهران را مجبور به تنظیم رفتار مالی خود کند.

قدم بعدی چیست؟ اتحادیه‌ي اروپا در حال راه‌اندازی سازوکار ویژه‌ی جایگزینی برای تسهیل تراکنش‌های مالی با ایران است. اتحادیه‌ي اروپا اعلام کرده که این ابزار از روز ۴ نوامبر که تحریم‌های نفتی آمریکا رسماً اعمال می‌شود به صورت رسمی و نمادین افتتاح می‌شود اما تا سال بعد عملیاتی نخواهد بود. در همین حین، ایالات متحده در حال گستردن دایره‌ي تحریم‌ها بر بانک‌های ایرانی است؛ مثلاً این هفته مجازات جدیدی را بر بانک پارسیان به علت ارتباط داشتن با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعمال کرد.


منبع

منبع: فردا

کلیدواژه: آمریکا تحریم سوئیفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۸۰۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: کمک‌های نظامی جدید به اوکراین، سرمایه‌گذاری در آمریکا است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا امروز شنبه در سخنانی کمک‌های نظامی جدید این کشور به اوکراین را سرمایه‌گذاری در آمریکا عنوان کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد: کمک‌های نظامی جدید آمریکا به اوکراین به ارزش ۲ میلیارد دلار به منزله سرمایه‌گذاری در ایالات متحده آمریکا خواهد بود.

بلینکن در ادامه این سخنان افزود: تقریبا تمامی دارایی‌های جدیدی که سرمایه‌گذاری می‌کنیم، در ایالات متحده و بخش صنعتی ما باقی خواهد ماند. این موضوع شغل‌های جدیدی را در آمریکا ایجاد می‌کند و از این طریق می‌توانیم به اوکراین کمک کنیم.

گفتنی است چندی پیش مجلس سنا آمریکا قانون کمک‌های خارجی این کشور به هم‌پیمانان ایالات متحده از جمله، اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را به تصویب رساند.

بیست‌وچهارم آوریل گذشته نیز «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا قانون کمک به هم‌پیمانان ایالات متحده را امضا کرد تا به این ترتیب آخرین مانع قانونی تداوم ارسال تسلیحات آمریکایی به اوکراین بر طرف شود.

کد خبر 6096239

دیگر خبرها

  • تعلیق تحویل مهمات به رژیم صهیونیستی توسط آمریکا
  • پیشنهاد گروگان سابق آمریکایی در خصوص جنگ ایران و اسرائیل
  • توضیح سالیوان درباره کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین
  • جان جیمز یوبل، فعال ضدصهیونیسم در گفت‌وگو با قدس: صهیونیسم‌ستیزی در میان آمریکایی‌ها افزایش خواهد یافت
  • سالیوان: کمک‌های جدید آمریکا شرایط جنگ اوکراین را تغییر نمی‌دهد
  • جان جیمز یوبل فعال ضدصهیونیسم آمریکایی در گفت‌وگو با قدس: صهیونیسم‌ستیزی در میان آمریکایی‌ها افزایش خواهد یافت
  • مهار ایران توسط چین؛ چالش‌هایی برای اهرم فشار آمریکا
  • درخواست آمریکا از چین برای مهار ایران، پکن اهرم فشار علیه تهران دارد؟
  • حماس: اگر آمریکا تصمیم بگیرد که جنگ متوقف شود، این اتفاق خواهد افتاد
  • بلینکن: کمک‌های نظامی جدید به اوکراین، سرمایه‌گذاری در آمریکا است