Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@03:06:53 GMT

همایش پیاده روی اربعین زمینه ساز وحشت دشمنان است

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۸۱۸۷۹

همایش پیاده روی اربعین زمینه ساز وحشت دشمنان است

ارومیه- ایرنا- امام جمعه اهل سنت نقده با بیان اینکه امام حسین (ع) محور وحدت مسلمانان جهان است، گفت: همایش پیاده روی اربعین حسینی زمینه ساز وحشت دشمنان است.

ماموستا ابراهیم سرخابی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حضور مسلمانان اعم از شیعه و سنی در همایش میلیونی پیاده روی اربعین حسینی اتحاد مسلمانان را به تصویر کشیده و موجب وحشت و هراس دشمنان شده و تلاش آنها برای تفرقه افکنی بین مسلمانان را خنثی می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: اهل سنت معتقد به مودت اهل بیت (ع) بوده و زیارت آنها را واجب می دانند زیرا مودت اهل بیت (ع) دستور قرآن است.
وی اضافه کرد: محبت به اهل بیت (ع) همان محبت به نبی مکرم اسلام (ص) بوده و بر همین اساس محبت به اهل بیت (ع) در معارف دینی واجب شمرده شده است.
ماموستا سرخابی با بیان اینکه در پیاده روی اربعین نه تنها مسلمانان بلکه غیر مسلمانان نیز حضور دارند، گفت: این حضور به آن معناست که امام حسین (ع) هیچ مرز خاکی، قومی و مذهبی ایجاد نکرده بلکه تمامی مرزها را در نوردیده و در تمامی قلب ها نفوذ کرده است.
امام جمعه اهل سنت نقده برگزاری باشکوه همایش میلیونی پیاده روی اربعین را اقتدار امت اسلامی و جلوه ای زیبا از یکپارچگی مسلمانان جهان عنوان کرد.
به گزارش ایرنا پیاده روی بزرگ و میلیونی اربعین در روزهای منتهی به اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) برگزار و نزدیک به 20 میلیون نفر از سراسر کشور در آن حضور می یابند؛ هشتم آبان سال جاری اربعین حسینی است.
8135/2093

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي معارف پياده روي اربعين آذربايجان غربي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۸۱۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش «دین، سلامت و کمک‌ های بشر دوستانه» برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، همایش «دین، سلامت و کمک‌های بشر دوستانه» از سوی بنیاد بین‌المللی پزشکان مسلمان و محب اهل بیت (ع) مرتبط با مجمع جهانی اهل بیت (ع)، با حضور میهمانان برجسته کشوری و بین‌المللی برگزار می‌شود.

این همایش با حضور حجت الاسلام والمسلمین رمضانی دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت، کنعانی سخنگوی وزارت خارجه، حجت الاسلام ابوالقاسم دولابی مشاور رییس جمهور در امور روحانیت برگزار خواهد شد.

این همایش فردا دوشنبه هفدهم اردیبهشت ماه از ساعت ۱۵ در سالن همایش‌های دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران واقع در بلوار کشاورز نبش خیابان قدس برپا خواهد شد.

کد خبر 6096955 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • حضور مداحان قزوینی در همایش ملی «الی الحبیب»
  • ثبت‌نام ۳۵۰۰ زائر پیاده برای تشرف به مشهد در دهه کرامت
  • همایش ملّی زبان‌ها و گویش‌های ایران فراخوان داد
  • شهرداری قزوین به مطالبه شورا برای ساماندهی معابر شهری توجه کند
  • مراسم اربعین شهدای حادثه کنسولگری ایران برگزار شد
  • ۱۱ شب جشن و شادمانی رضوی کاشانی‌ها با «آه و آهو»
  • همایش فرهنگی ورزشی کاروان سفیران کریمه در زاهدان برگزار می‌شود
  • مسئول کمیته نیروهای مسلح ستاد بزرگداشت امام خمینی(س): دشمنان امام را نقدهای غیرمنصفانه می‌کنند/ توصیه ما این است که به مناطق محروم بیشتر توجه شود
  • همایش «دین، سلامت و کمک‌ های بشر دوستانه» برگزار می شود
  • برگزاری همایش فرهنگی ورزشی کاروان سفیران کریمه در زاهدان