Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-28@02:15:35 GMT

سیب‌زمینی ارزن شد/ موز کیلویی ۹۵۰۰ تومان

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۸۲۴۴۷

سیب‌زمینی ارزن شد/ موز کیلویی ۹۵۰۰ تومان

رکنا: رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی با بیان اینکه قیمت سیب زمینی نسبت به ابتدای دوره گرانی این محصول ۸۰ درصد کاهش یافته و به کیلویی حدود۲۳۰۰تومان رسیده است،از کاهش۱۳۰۰تومانی نرخ موز خبر داد.

اسدالله کارگر با اشاره به کاهش قیمت گوجه فرنگی و سیب زمینی در بازار Store اظهارداشت: قیمت این محصول در بازار به نرخ چهار ماه پیش بازگشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه قیمت سیب زمینی در آغاز دوره گرانی این محصول به حدود ۴۰۰۰ تومان رسیده بود، گفت: هم اکنون نرخ هرکیلوگرم سیب زمینی به کیلویی حدود ۲۲۰۰ تا ۲۳۰۰ تومان رسیده و نسبت به ابتدای دوره گرانی ها نزدیک ۸۰ درصد کاهش قیمت داشته است.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران با اشاره به کاهش قیمت گوجه فرنگی نیز افزود: گوجه فرنگی نیز به کیلویی ۳۰۰۰ تا ۳۲۰۰ تومان رسیده است.

کارگر درباره شرایط کلی بازار میوه اظهارداشت: بازار در مجموع وضعیت آرامی دارد، چرا که در حال حاضر هم میوه های تابستانه و هم میوه های زمستانه در بازار عرضه می شوند و همین مساله باعث آرامش بازار شده است.

وی افزود: پرتقال، نارنگی، سیب درختی، خرمالو، انار و ... از جمله میوه هایی هستند که اخیرا وارد بازار شده اند ضمن اینکه عرضه میوه هایی مانند هلو و شلیل نیز هنوز به پایان نرسیده است.

کارگر همچنین با اشاره به کاهش حدود ۱۳۰۰ تومانی قیمت هرکیلوگرم موز گفت: قیمت این میوه به کیلویی ۹۵۰۰ تومان رسیده است.

وی درباره اینکه آیا کاهش تولید سیب درختی و کیوی بر قیمت این میوه ها در بازار تاثیرگذار بوده است؟، افزود: فعلا شاهد چنین موضوعی نبوده ایم.

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

آخرین خبر از مرزبانان میرجاوه که اسیر هستند! جاده چالوس خطرناک شد! + جزییات تجاوز به زنی جوان در استخر برای جشن! تجاوز به دختر 12 ساله در زیرزمین+عکس حضور رونالدو و مسی در یک مدرسه داخل ایران+ عکس جوان مهر ساز در آبادان ویزای عراق صادر می کرد!+عکس عکس انتشار نیافته یک جاسوس انگلیس در ایران/ اوکه بود؟ + جزییات مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا مرد جوان دوست دخترش را در بیابان زنده به گور کرد +عکس قاچاق دختران باکره توسط پدر و پسر بی رحم + عکس حکم اعدام پلیس تهران تایید نشد / ناخواسته اقدام به شلیک مرگبار کردم! عروس گستاخ نمی دانست داماد رازی پنهان از او دارد! مرگ تلخ دختر یک زائر اربعین در تهران + جزئیات کشف جسد متلاشی شده دو خواهر در کنار رودخانه+عکس حکم اعدام سارق مسلح 4 بانک‌ تهران صادر شد نوازدان این روستا بدون دست به دنیا می آیند! ورود زنان به اینجا از سوی دولت ممنوع شد!

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه بازار Store سیب زمینی گرانی موز میوه و سبزی کاهش عکس ایران اتهام درگیری قتل عجیب زندگی دستگیر شد فیلم دختر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۸۲۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلار پتانسیل کاهش بیشتر را دارد؟

روند کاهشی بازار ارز ادامه دارد. قیمت دلار آزاد پس از برخورد با سقف کانال ۶۴هزار تومانی در بازار روز سه شنبه، مجددا دچار افت نرخ شد.

به گزارش دنیای اقتصاد، روند کاهشی بازار ارز ادامه دارد. قیمت دلار آزاد پس از برخورد با سقف کانال ۶۴هزار تومانی در بازار روز سه‌شنبه، مجددا دچار افت نرخ شد. بازیگران بازار ارز کاهش ریسک‌های سیاسی در کنار حمایت‌های بانک مرکزی را ۲عامل مهم در راستای کاهشی شدن روند نرخ ارز می‌دانند. پس از اتمام درگیری‌های منطقه‌ای و فاصله گرفتن ریسک‌های سیاسی از بازار، روند افزایشی نیمه دوم فروردین ماه در حال جبران است. در طی این روند افزایشی که صرفا با اتکا بر هیجانات معامله‌گران صورت گرفت، حجم معاملات زیاد نبود در نتیجه جبران آن نیز ساده‌تر صورت می‌گیرد و بازار با حمایت شدیدی مواجه نمی‌شود.

دیروز چهارشنبه ۵اردیبهشت‌ماه روند نرخ شاخص‌های ارزی در معاملات غیر رسمی بازار ارز تهران کاهشی بود. قیمت هر برگ اسکناس دلار آزاد که در بازار روز سه‌شنبه به پله خروجی کانال ۶۴هزار تومانی رسیده بود، در بازار صبح روز گذشته فعالیت خود را با افت قیمتی چشم‌گیر در مرز ۲ کانال ۶۳ و ۶۴هزار تومانی آغاز کرد.

این افت قیمت به‌گونه‌ای پیش رفت که در ساعاتی از ظهر روز گذشته اسکناس آمریکایی در کانال۶۳هزار تومانی معامله شد. اما در نهایت آخرین نرخ نقدی بازار با اختلافی ۹۵۰تومانی نسبت به نرخ روز گذشته در رقم ۶۴هزار تومان ثبت شد. قیمت فردایی این ارز در عصر روز گذشته نیز در بازه ۶۴هزار تا ۶۴هزار و ۲۰۰تومان ثبت شد. همزمان با قیمت دلار نرخ دیگر شاخص‌های ارزی نیز در روز گذشته کاهشی بود. اسکناس یوروی آزاد با ۶۵۰تومان کاهش در رقم ۶۸هزار و ۶۰۰تومان فروخته شد. پوند نیز افت قیمتی ۵۰۰تومانی را تجربه کرد و در رقم ۷۹هزار و ۷۵۰تومان معامله شد.

شروع عملیات تعدیل دلار رسمی؟

فعالان بازار ارز در روز‌های اخیر شاهد خروج نرخ دلار رسمی از شرایط میخکوب و رشد آن بودند. نرخ دلار رسمی در هفته‌های اخیر در نیمه‌های کانال قیمتی ۴۳هزار تومانی از حرکت ایستاده بود و نوسانی نداشت. اما از سوی دیگر قیمت این ارز در بازار آزاد نوسانات افزایشی چشمگیری را تجربه کرد و در نتیجه فاصله این ۲نرخ افزایش یافت. افزایش فاصله میان نرخ‌های رسمی و غیررسمی با افزایش رانت ارزی در کشور زمینه‌ساز فعالیت‌های سودجویانه می‌شود. در نتیجه بسیاری از کارشناسان ارزی معتقدند که تعدیل نرخ رسمی با توجه به بازار آزاد از جمله وظایف مهم بانک مرکزی است. روز گذشته هر برگ دلار رسمی ۱۴۲تومان رشد کرد و در رقم ۴۴هزار و ۳۸تومان معامله شد. فاصله نرخ‌های رسمی و غیررسمی در بازار حدود ۲۰هزار تومان است.

سکه به دنبال طلای جهانی

افت قیمت طلای جهانی و همچنین نوسانات کاهشی دلار آزاد زمینه‌ساز کاهش قیمت سکه طلا شده است. هر قطعه سکه طلای طرح جدید در بازار روز گذشته با افت قیمتی یک‌میلیون تومانی در رقم ۴۱میلیون و ۹۰۰هزار تومان معامله شد. همچنین نیم و ربع سکه نیز در بازار روز گذشته به ترتیب ۳۰۰ و ۴۰۰هزار تومان افت قیمت را تجربه کردند و در ارقام ۲۴میلیون و ۹۰۰هزار تومان و ۱۵ میلیون تومان به فروش رسیدند.

دیگر خبرها

  • کاهش قیمت دلار و سکه در بازار تهران/ ارتباط شبه سوئیفت با ۱۰ کشور/ افت قیمت تارا، رانا و پژو ۲۰۷
  • قیمت سکه در سراشیبی سقوط
  • ریال عربستان در بازار آزاد ۱۶۵۶۰ تومان
  • کاهش قیمت‌ها در بازار طلا طی هفته اخیر
  • توزیع روزانه پیاز به ۴۰۰ تن رسید
  • نرخ مصوب انواع میوه؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشیده!
  • قیمت پیاز ، اولین شوک بازار در سال ۱۴۰۳
  • قیمت پیاز اولین شوک بازار در سال ۱۴۰۳
  • گوجه سبز سر به فلک کشید؛ هر کیلو گوجه سبز چند؟
  • دلار پتانسیل کاهش بیشتر را دارد؟