Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، 

روح الله بابایی صالح با بیان اینکه تجربیات مکرر شریعتمداری در هیات دولت تضمین‌کننده بهبود امور در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، گفت: شریعتمداری بعد از انقلاب تاکنون در سمت‌های وزیربازرگانی، معاون رئیس جمهور، وزیر صنعت، معدن و تجارت فعالیت داشته و از قاطعیت لازم درجهت برخورد با مداخله سیاسیون و افراد دارای نفوذ در روند اداره این وزارتخانه برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم بویین زهرا درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هم‌اکنون بیش از نیمی از جمعیت ایران از طریق همکاری با شرکت‌ها و سازمان‌های زیرمجموعه وزارت تعاون با آن ارتباط دارند، کمااینکه بخشی از آنها با سازمان تامین اجتماعی ، بخشی با سازمان بهزیستی و بخشی نیز با صندوق بازنشستگی کشوری ارتباط دارند.

وی تصریح کرد: البته شریعتمداری باید در جهت حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه و مددجویان تحت پوشش سازمان‌های حمایتی سنگ تمام بگذارد، چرا که وی رابطه بسیار خوبی با رئیس جمهور و هیات دولت دارد و می‌تواند پیگیر حقوق این قشر و جامعه کارگری باشد.

ربیعی در هیات دولت مظلوم واقع شد

بابایی صالح در ارزیابی عملکرد وزیر اسبق تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهار کرد: ربیعی مهره‌ای بود که در کابینه دولت روحانی مظلوم واقع شد، هر چند شاید اشتباهاتی هم داشت، اما به این دلیل برکنار شد که زیربار باج‌خواهی دیگران نرفت.

ورشکستگی کارخانه‌ها حاصل عملکرد وزارت صنعت است

وی در دفاع از ربیعی که بسیاری وی را مقصر ایجاد مشکلات اجتماعی کنونی می‌دانند، عنوان کرد: آیا وزیر تعاون باید در کشور شغل ایجاد کند یا سایر وزارتخانه‌های جهادکشاورزی و صنعت در این مورد نقش دارند؟، ضمن اینکه نقش وزارت تعاون ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌هاست و نمی‌تواند اعتبار ایجاد کند، و این در حالی است که ورشکستگی کارخانه‌ها حاصل عملکرد وزارت صنعت است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، در پاسخ به اینکه اگر وزارت صنعت مقصر اصلی بیکاری در جامعه باشد، بنابراین ابهاماتی در مورد موفقیت شریعتمداری در وزارت تعاون نیز ایجاد می‌شود، تاکید کرد: شریعتمداری در طول یک سالی که وزیر صنعت بود، چهار بار موضوع تفکیک و ادغام این وزارتخانه در مجلس و دولت ایجاد شد، بنابراین وقتی وزیری نمی‌داند که چه اتفاقی برای وزارتخانه تحت اداره وی خواهد افتاد، چگونه می‌تواند اقدام موثری انجام دهد؟، هر چند مشکلاتی در آن زمان در این وزارتخانه وجود داشت.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآورشد: البته شریعتمداری باید در حوزه شرکت‌های شستا به گونه‌ای مدیریت و برنامه‌ریزی کند که از تعطیلی واحدهای تولیدی و تعدیل نیروها که به بیکاری دامن می‌زند، ممانعت به عمل آورد که ربیعی در این زمینه کوتاهی‌هایی داشت.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: دولت کار و رفاه انقلاب معاون معدن و تجارت وزارتخانه زهرا ایران وزارت تعاون بهزیستی بازنشستگی پوشش رئیس جمهور حقوق جامعه صنعت مشکلات نماینده مردم در مجلس بیکاری مجلس شورای بهزیستی پوشش جامعه کار و رفاه اجتماعی پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۸۷۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران

وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریم‌ خود از سوی ایران، ادعاهای بی‌اساس و نخ‌نما درباره نقش ایران در منطقه غرب آسیا را تکرار کرد.

به گزارش مشرق، گرنت شپس جمعه شب با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیر سابق)، ادعا کرد: ایران مسئول بسیاری از بی‌ثباتی‌های منطقه‌ای از طریق شبکه غیرقانونی گروه‌های نیابتی (شامل) حماس، حزب الله، حوثی‌ها، شبه نظامیان مرتبط با ایران و حملات مستقیم آنها است.

وی در تداوم جوسازی‌های رسانه‌ای، مدعی شد: اگر ایران فکر می‌کند که تحریم‌های اخیر کسی را مرعوب می‌کند، کاملا در اشتباه است.

دولت انگلیس دو هفته پیش در تداوم حمایت تمام‌قد از رژیم صهیونیستی، وزیر دفاع و شماری از مستشاران نظامی ایران را تحریم کرد. وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در چارچوب اجرای قانون «مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت» تعدادی از نهادها و اشخاص انگلیس از جمله وزیر دفاع این کشور را تحریم کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه کشورمان آمده است: جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن اقدام رژیم انگلیس در حمایت و تسهیل اقدامات مخرب اشخاص و نهادهای مذکور شامل حمایت و تسهیل ارتکاب اعمال تروریستیِ رژیم صهیونیستی که نقض تعهدات بین المللی رژیم انگلیس در مقابله با تروریسم به شمار می‌رود، اعلام می‌کند که اقدام رژیم انگلیس، نقض آشکار اصول اساسی حقوق بین الملل مندرج در منشور ملل متحد است.

این بیانیه می‌افزاید: تمامی نهادهای جمهوری اسلامی ایران طبق مصوبات مراجع مربوطه، اقدامات لازم را که شامل ممنوعیت صدور روادید و عدم امکان ورود به قلمرو جمهوری اسلامی ایران، مسدود شدن حساب‌های بانکی در نظام مالی و بانکی و توقیف اموال و دارایی در قلمرو تحت صلاحیت جمهوری اسلامی ایران خواهند بود، جهت اجرای این تحریم‌ها معمول خواهند داشت.

وزارت امور خارجه کشورمان تصریح کرد: این اقدام تحریمی، نافی پیگیری کیفری افراد به سبب دست داشتن در اقدامات مجرمانه در محاکم قانونی دارای صلاحیت نخواهد بود. جمهوری اسلامی ایران ضمن اعمال این تحریم‌ها، رژیم انگلیس را در قبال حمایت از تروریسم و نقض حقوق بشر، مسئول و پاسخگو می‌داند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • اولین سخنگوی وزارت خارجه؛ زاده هوش مصنوعی
  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • وزیر اسبق آموزش و پرورش: آقای صحرایی از خدا پروا کنید
  • چین، اتهامات دخالت در امور انتخاباتی کانادا را بی‌اساس خواند
  • لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران
  • چند درصد بودجه آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق می شود؟ | بیشترین جهش بودجه ای در این وزارتخانه
  • خبر مهم از قانون کار و قرارداد کارگران/ وزیر کار: اصلاح قانون کار و دائمی شدن قرارداد کارگران در نوبت رسیدگی هیات دولت است
  • آمادگی وزارت کشور برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی
  • دولت تلخ‌کامی اقشار کم درآمد را به شیرینی تبدیل کند‌
  • تولید انبوه محصولات دانش‌بنیانی مورد حمایت وزارتخانه‌ها قرار گیرد