Web Analytics Made Easy - Statcounter

جشنواره هنری هفته ملی پژوهش با موضوع فرصت‌ها و چالش‌های ملی در رشته‌های مختلف هنری ویژه دانش آموزان، دانشجویان، پژوهشگران و فارغ التحصیلان دانشگاهی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته آخر آذرماه به نام پژوهش نامگذاری شده است و دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری جشنواره هنری هفته پژوهش امسال را با موضوع «فرصت‌ها و چالش‌های ملی» برگزار خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جشنواره با استفاده از زبان کاریکاتور، عکس، نقاشی، انیمیشن و فیلم مستند کوتاه سعی دارد به‌دور از منفی‌نگری و توجه ویژه به فرصت‌ها و ظرفیت‌های انسانی و همچنین فناورانه به مسائل اجتماعی بپردازد.   شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری که یکی از شورا‌های عالی کشور است وظیفه هدایت حوزه‌های پژوهش، علوم و فناوری را بر عهده دارد با انتشار فراخوانی از دانشجویان و دانش آموزان علاقمند دعوت به عمل آورده تا در این جشنواره حضور یابند.
در فراخوان شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری خطاب به علاقه‌مندان آمده است:   «دوستان دانشجو و دانش‌آموزان عزیز و دوست‌داشتنی
مخاطب این مقدمه شمایید و نوشتن یک متن با یک قلم و زبان برای گروه‌های سنی مختلف از سطح دبستان تا دانشگاه کاری بسیار دشوار و سخت است چراکه هر گروه از شما نگاهی متفاوت و ویژه به دنیای پیرامون خود دارید و اتفاقا همین تفاوت نگاه، ما را بر آن داشت تا شما را مخاطب خود بدانیم.
شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری یکی از شوراهای عالی کشور است که وظیفه هدایت حوزه‌های پژوهش، علوم و فناوری را بر عهده دارد و ریاست آن را طبق قانون، رییس جمهور بر عهده دارد. حوزه‌هایی که این شورا در آن‌ها ایفای نقش می‌کند و وظایفی را بر عهده دارد به‌طور معمول ارتباط با مخاطبان خاص دارد و سطح عمومی جامعه از نحوه تاثیرگذاری یا اثربخشی تصمیمات بی‌خبر می‌ماند و با تاثیرات و خروجی‌های تصمیمات آن ارتباطی برقرار نمی‌کند.
از این رو دبیرخانه شورا تصمیم گرفت بر اساس تجربه سال‌های اخیر، در هفته آخر آذرماه که به نام پژوهش نامگذاری شده و قصد آن دارد که پژوهش را قدر بداند و منزلت پژوهشگران را ارتقا بخشد، با استفاده از زبان هنر از نگاه مخاطبانی که شاید تا کنون مورد توجه نبوده‌اند جنبه‌هایی از مسایل و ویژگی‌های کشور عزیزمان ایران را که با حوزه‌هایی فناوری‌های نوین و نوآوری سر و کار دارد شناسایی کند و مورد استفاده قرار دهد، این نگاه که با استفاده از زبان کاریکاتور، عکس، نقاشی، انیمیشن و فیلم مستند کوتاه به تصویر کشیده می‌شود باید قادر باشد به‌دور از منفی‌نگری و توجه ویژه به فرصت‌ها و ظرفیت‌های انسانی و همچنین فناورانه، به این مسایل و ویژگی‌ها بنگرد و تصمیم‌گیران این حوزه را با دریچه نگاهی متفاوت مواجه سازد. باور ما این است نگاه جوانان و نوجوانان این سرزمین، نگاهی خردمندانه، جستجوگر و جسورانه است که می‌تواند در بسیاری از زمینه‌ها راهگشا و ویژه باشد.
از شما تقاضا می‌کنیم در حوزه‌هایی که معرفی شده‌اند با ارسال آثار خود، ما را با دنیای جدیدی آشنا سازید. لازم به ذکر است آثار منتخب در نمایشگاهی خاص به نمایش در‌خواهند آمد و مورد تجلیل و قدردانی قرار می‌گیرند. همچنین برخی نهادهای بین‌المللی نیز خواهان حضور در این برنامه و بهره‌مندی از آثار ارسالی برای این رویداد هستند. »

مهمترین محورهای جشنواره هنری هفته ملی پژوهش امسال با موضوع فرصت‌ها و چالش‌های ملی شامل «مدیریت آب و خاک»، «حمل و نقل و آلودگی»، «محیط زیست، سلامت و درمان»، «فرهنگ و سرمایه اجتماعی» و «فضای مجازی» است.     گفتنی است؛ علاقمندان می‌توانند از طریق نشانی اینترنتی www.atf.gov.ir در جشنواره ثبت نام و آثار خود را ارسال کنند، همچنین شرکت کردن در بیش از یک رشته، بلامانع است، اما برای شرکت در هر رشته، فرایند ثبت نام باید به طور جداگانه انجام شود.

آثاری که قواعد شرکت را رعایت نکرده باشند، پذیرفته نخواهند شد و مسئولیت آثار ارسالی از جمله عواقب ناشی از اصل نبودن اثر، عدم انطباق با قوانین و ضوابط کشور ایران به عهده ارسال‌کننده اثر است.

نمایشگاهی از آثار منتخب برگزار و ۱۵۰ میلیون ریال جایزه نقدی به برندگان طی مراسمی اهدا خواهد شد.

مهلت ارسال آثار ۳۰ آبان است و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با تلفن ۰۲۱۸۶۰۸۵۵۰۶ داخلی ۱۳۰، ۱۳۱ و ۱۳۶ تماس بگیرند و فرم شرکت در جشنواره را از سایت www.atf.gov.ir دریافت کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شورای عتف جشنواره هنری هفته پژوهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۸۷۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد بین‌المللی «فارِس اواردز» برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد ماجد، کمیسر سازمان جهانی تبلیغات در ایران گفت: این رویداد با نام «فارِس ابراهیم ابوحمد» به عنوان یکی از بزرگترین نسل آفرینان رسانه و تبلیغات در قرن بیستم، نام گذاری شده است. 

ماجد ادامه داد: جایزه «فارِس» در حوزه‌ مسئولیت اجتماعی و پرورش ستارگان آینده، بر معرفی افرادی تمرکز دارد که برای تعالی نسل بعدی و تمهید شرایط رشد استعدادهای جوان نقش ویژه‌ای ایفا کرده‌اند.

 کمیسر IAA در ایران افزود: این رویداد روز پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت از ساعت ۱۴ تا ۱۸ در استیج اینوتکس و با حضور و سخنرانی اساتید برجسته‌ و چهره‌های شاخصی از کشورهای هلند، استرالیا، روسیه، چین، ترکیه، مالزی، لبنان و شماری از اعضای هیئت مدیره سازمان جهانی تبلیغات (IAA) برگزار می‌شود.

ماجد در ادامه با اشاره به سایر برنامه‌های سازمان جهانی تبلیغات در نمایشگاه اینوتکس گفت: به مناسبت ۵۰ سالگی حضور ایران در سازمان جهانی تبلیغات، اعضا و فعالان حوزه رسانه و ارتباطات بازار در سومین روز از برگزاری نمایشگاه اینوتکس گردهم می‌آیند تا به بررسی آخرین وضعیت فعالیت‌های این سازمان بپردازند.

وی تصریح کرد: نشست پنجاه سالگی سازمان جهانی تبلیغات (IAA) در ایران، علاوه بر استفاده از تجربیات اساتید و خبرگان بین‌المللی این حوزه، به بررسی شرایط و زمینه‌های رشد و پیشرفت نسل آینده از منظر اندیشمندان ایرانی می‌پردازد. 

ماجد ادامه داد: سازمان جهانی تبلیغات به عنوان نهاد بین المللی حوزه ارتباطات و بازار (MARCOM) از سال ۱۹۳۸ (۷ سال قبل از شکل گیری سازمان ملل متحد) به استانداردگذاری، نظم گ‌دهی، طراحی رگولاتوری و سلف رگولاتوری‌ها، آموزش، انتقال فناوری و تکثیر و انتقال دانش در عرصه بین‌المللی می‌پردازد و امروز با بیش از ۸۶ عضو جهانی، از بالاترین سطح تأثیرگذاری در بین متخصصان و جوانان حوزه رسانه، مارکتینگ، تبلیغات و توسعه بازار برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، «فارس ابوحمد» نیز که طی پنج دهه فعالیت حرفه‌ای در  سازمان جهانی تبلیغات (IAA)، چهار دوره قائم‌مقام و سه دوره پرزیدنت و دبیرکل این سازمان بوده است، به عنوان موثرترین حامی رشد و تعالی جوانان کشورهای کم‌برخوردار شناخته شده و بسیاری از بزرگان تبلیغات و رسانه در کشورهای آسیایی و اروپایی در زمره شاگردان او هستند.

 اینوتکس ۲۰۲۴ از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود. این نمایشگاه میزبان بیش از ۴۵۰ مجموعه شرکت‌کننده و ۲۰ رویداد و بخش جانبی‌ خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران نقشی بزرگی در گسترش و رشد علمی ایران ایفا کرده است
  • انزوای رژیم صهیونیستی در جشنواره‌ها/ از فرصت‌ها استفاده نکردیم
  • رویداد بین‌المللی «فارِس اواردز» برگزار می‌شود
  • گشایش نمایشگاه نقاشی در نگارخانه حوزه هنری
  • هفته بزرگداشت فردوسی از ۲۱ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به دو جشنواره ملی کتاب دانشجویی و پایان‌نامه سال
  • سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله برگزار می‌شود
  • چرا دختران و پسران با مسجد قهر کردند؟/ تاثیر اجرای تئاتر در مساجد
  • بررسی برنامه‌سازی قرآنی در صدا و سیما از منظر هنری و علوم انسانی
  • پایان داوری آثار نخستین جشنواره هنری «گنجینه مِهر»