Web Analytics Made Easy - Statcounter

جهان > اروپا - همشهری آنلاین:
میدانی در شهر برمن آلمان به نام مروه الشربینی نام‌گذاری شده است. مسئولان شهر برمن، علت این نام‌گذاری را زنده‌نگه داشتن یاد و خاطره زنی محجبه عنوان کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاري مهر، میدان مروه الشربینی در برمن افتتاح شد. این محل یادبود در منطقه اشتاین‌تور برمن قرار دارد و قرار است که یادآور اقدامات خشونت‌آمیز علیه مسلمانان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دنیل دی اولانو، سخنگوی شورای مشورتی حومه شرقی شهر برمن در این باره گفت:« اشتاین‌تور انتخاب مناسبی برای زنده‌ نگه‌داشتن یاد و خاطره مروه الشربینی است.»

او به همراه الیانا رنر از بنیان‌گذاران پروژه «کوفته کوشر» (پروژه‌ای که برای حمایت از قربانیان افراط‌گرایی در شهر برمن راه‌اندازی شده است) در مراسم نصب تابلوی این میدان حضور داشتند. میدان مروه‌الشربینی در تقاطع خیابان‌های هومبولت، رومر و فهرفلد قرار دارد و پیش از این نامی نداشته است.

در واقع این نام‌گذاری، بخشی از پروژه کوفته کوشر است که به یاد قربانیان افراط‌گرایی راه‌اندازی شده است. الیانا رنر بنیان‌گذار این پروژه، از سال ۲۰۱۲، چهره ۱۲ نفر از قربانیان افراط‌گرایی در آلمان را به همراه بیوگرافی آنان، بر روی پست‌های برق در برمن، کشیده است. این گرافیتی‌ها برای حمایت از یهودیان و مسلمانانی است که قربانی خشونت افراط‌گرایان شده‌اند.

مراسم سالگرد قتل مروه شربینی در آلمان

مروه الشربینی زنی مصری بود که اول ژوئیه ۲۰۰۹ در دادگاهی در شهر درسدن با شانزده ضربه چاقو کشته شد. انگیزه ضارب مروه الشربینی، نفرت از اسلام و مسلمانان بود. به همین دلیل، پس از این اتفاق، سازمان‌ها و انجمن‌های اسلامی، روز اول ژوئیه را به عنوان روز مقابله با نژادپرستی علیه مسلمانان نام‌گذاری کرده‌اند.

در همین زمینه: برای اولین بار یک زن مسلمان رئیس مجلس اتیوپی شد مخالفت اروپایی‌ها با رای ممنوعیت حجاب «حجاب» به لباس رسمی پلیس اسکاتلند اضافه شد

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۸۷۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکشنبه‌های الگونمایی؛ این هفته «ایران جوان بمان(جمعیت)»

به گزارش خبرگزاری مهر، یکشنبه‌های الگو نمایی محفلی برای روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی و گروه‌های فعال مردمی در موضوعات و عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی به شمار می‌رود. از مشخصه‌های اصلی حلقه‌های میانی آن است که اضافه بر کنشگری خود، در پی انتقال دانش و تجربه به دیگر ظرفیت‌های مردمی و به میدان آوری آنان به میدان کنشگری یا به عبارتی تکثیر این الگوها در طریق حل مساله است.

یکشنبه‌های الگونمایی فرصتی است تا دیگر فعالان فرهنگی اجتماعی این امکان را پیدا کنند تا الگوی (نوع و نحوه) فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. این اشتراک اطلاعات میان فعالین فرهنگی موجب گردآوری مجموعه‌ای از ایده‌ها، طرح‌های موفق میدانی و تهیه بانک اطلاعاتی از اقدامات میدانی مؤثر فعالین فرهنگی است تا ضمن اطلاع از اقدامات یکدیگر و از دانش و تجارب یکدیگر بهره ببرند.

ایران جوان بمان (جمعیت)

یکشنبه‌های الگونمایی در شانزدهمین سری خود در راستای «معرفی اقدامات شاخص و ابتکارات میدانی» به موضوع «ایران جوان بمان (جمعیت)» پرداخته است.

مائده مهدی پور در این قسمت به معرفی «شبکه فعال مردمی جمعیت برنا» در یزد به عنوان یک الگوی موفق می‌پردازد.

علاقه‌مندان می‌توانند یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ از ساعت ۲۰ این قسمت را به صورت آنلاین از طریق آدرس ذیل مشاهده کنند.

https://www.skyroom.online/ch/saman2/setadekhatam

کد خبر 6090330

دیگر خبرها

  • آتش سنگین یگان موشکی و توپخانه حزب الله بر سر صهیونیست‌ها/ شهر اشباح؛ نام جدید شمال سرزمین‌های اشغالی + نقشه میدانی و عکس
  • با دستور وزارت ورزش، انتخابات کمیسون ورزشکاران تجدید شد
  • مطیعی: دو و میدانی را با کمترین تنش به رئیس جدید تحویل می‌دهیم
  • نامگذاری اداره تأسیسات آب شرب مشهد به نام سرلشکر شهید فلاحی
  • دانلود نماهنگ شنیدنی «روز ملی خلیج فارس» + علت نامگذاری
  • نشست رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی
  • نامگذاری روزی به نام سروستان گامی برای اعتلای این شهر است
  • ترکیب تیم دو و میدانی جوانان ایران برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا
  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • یکشنبه‌های الگونمایی؛ این هفته «ایران جوان بمان(جمعیت)»