Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-07@04:00:11 GMT

سرزمینی اروپایی در دل ایران +تصاویر

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۸۸۵۲۱

سرزمینی اروپایی در دل ایران +تصاویر

در جنوب غرب شهر چالوس و در شمال شرق کلاردشت دریاچه‌ای افسانه‌ای و به زیبایی رویا قرار دارد. آفتاب‌‌نیوز : در جنوب غرب شهر چالوس و در شمال شرق کلاردشت دریاچه‌ای افسانه‌ای و به زیبایی رویا قرار دارد. این دریاچه‌ی کوهستانی در 25 کیلومتری جاده چالوس در نزدیکی شهر مرزن آباد واقع گردیده است. دریاچه ولشت یکی از دریاچه‌های آب شیرین ایران به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





دریاچه ولشت در داخل کاسه‌ی بزرگی از زمین‌هایی با خاک‌های رانشی و فرسایشی شکل گرفته است که میزان حجم آب این دریاچه در حدود 3 میلیون متر مکعب است و از چشمه های جوشان میان دریاچه و نزولات جوی تامین می گردد. ولشت، آب سریز ندارد و تنها سطح آب آن بالا و پایین می‌رود.



دریاچه ولشت یکی از 10 دریاچه‌ی آب شیرین کشور محسوب می‌شود که در این منطقه واقع شده و محیط زیست مناسبی را برای پرندگان و آبزیان فراهم نموده است. گونه‌های گیاهی و جانوری کلاردشت نیز از دیگر ویژگی‌های آن هستند.



دریاچه ولشت از جمله دریاچه‌هایی است که در نزدیکی منطقه کوهستان تخت سلیمان علم کوه قرار دارد و به دلیل قرار گرفتن در یک گودال بزرگ محاط به تپه های کم ارتفاع، از دید پنهان است.

لست سکند
کد خبر: ۵۵۳۶۶۶ تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۴

منبع: آفتاب

کلیدواژه: دریاچه ولشت مرزن آباد چالوس کلاردشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۸۸۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتصال ۵ رود به دریاچه ارومیه

دریافت 28 MB

به گزارش خبرنگار مهر، با اتصال آب ۵ رود به دریاچه ارومیه این تالاب بین المللی به صورت نسبی بهبود یافته است.

کد خبر 6096487

دیگر خبرها

  • هاشمی: طرح آمایش سرزمینی، ورزش کشور را از روزمرگی دور می‌کند
  • بکرترین دریاچه لرستان در دل طبیعت (فیلم)
  • روزهای بهاری دریاچه ارومیه
  • دریاچه زریبار مریوان سرریز شد (فیلم)
  • ورزش خوزستان با طرح ملی آمایش سرزمینی به نقطه مطلوب می‌رسد
  • اتصال ۵ رود به دریاچه ارومیه
  • زیر آب رفتن بوستان‌های ساحلی دزفول با پر شدن سد دز (فیلم)
  • لحظه اتصال ۵ رود به دریاچه ارومیه (فیلم)
  • وضعیت دریاچه زریبار پس از بارش‌های اخیر (فیلم)
  • سند آمایش سرزمینی ورزش استان ایلام تدوین شده است