Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار آستارا گفت: اجرای طرح های بازدارنده در مقابله با قاچاق کالا در گمرک این شهرستان از ضروری‌ترین نیاز ها است.

به گزارش ایلنا از آستارا، یونس رنجکش در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان آستارا بیان کرد: پدیده قاچاق و حضور دلالان در این زمینه از چالش‌های مهم پایانه‌های مرزی آستارا است که باتوجه به شرایط اقتصادی کشور این مهم باید با دقت مورد ارزیابی و آسیب شناسی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: گمرک این شهرستان از مبادی موفق صادرات و واردات رسمی است و نباید اجازه دهیم برخی افراد سودجو یا شبکه های قاچاق با دور زدن قانون ومداخله در چرخه   مبادلات رسمی موجب خدشه در فعالیت های قانونی و رسمی شوند .

وی اظهار داشت: اقدامات پیشگیرانه و رصد‌های لازم و تقویت اهرم‌های بازدارنده از مهم‌ترین روش‌هایی است که می‌تواند در مقابله با قاچاق و فعالیت افراد سودجو موثر باشد که با توجه به دغدغه مسئولان در این زمینه اقداماتی انجام شده است .

وی ادامه داد: در این زمینه باید گمرک آستارا با تامین منابع مالی لازم از نیرو‌های انتظامی برای برخورد قاطع با دلالان استفاده کند وعوامل انتظامی با نصب دوربین‌های مداربسته ورود و خروج و فعالیت واسطه‌گران کالا و ارز را در محوطه گمرک زیر نظر خواهند داشت.

وی با اشاره به عوامل مختلف در شکل گیری پدیده قاچاق  و واسطه گری یادآور شد: انگیزه های مختلفی در این زمینه و وجود دارد که باید شناسایی شوند و برخورد ها نیز مدیریت گردد.

رنجکش ادامه داد: تفاضل قیمت ریال با ارز، موجب رونق خرید و فروش در بازار آستارا و افزایش صادرات از مرز این شهرستان شده و این وضعیت باید با مدیریت صحیح، به یک فرصت برای داد و ستد تبدیل شود.

وی تقویت سیستم‌های نظارتی و افزایش ریسک قاچاق و واسطه‌گری را از جمله اقداماتی دانست که موجب تقویت داد و ستد‌های رسمی می شود.

در ادامه این جلسه هریک از اعضا توضیحاتی در خصوص شرایط فعالیت گمرک در پایانه مسافری و حمل بار و مشکلات و مزیت‌های صادرات از مرز آستارا  ارائه کردند.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی دوربین قاچاق کالا و ارز قانون گمرک مبارزه با قاچاق کالا و ارز راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۸۸۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های تعزیراتی در حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت:۲۹۴ مورد بازرسی در حوزه کشف کالای قاچاق و تشکیل ۶۴ فقره پرونده تعزیراتی به ارزش یک‌هزار و ۴۲۴ میلیارد ریال در فروردین ماه ۱۴۰۳ انجام شده است.   وی همچنین از  رشذ ۱۴۶ درصدی در تشکیل پرونده‌های تعزیراتی حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز در اولین ماه از سال جاری در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته خبر داد.   معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: دخانیات، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی، لوازم یدکی خودرو، پارچه و مواد خوراکی و غذایی از عمده کالا‌های کشفی بوده و در حوزه ارزی ۳۶ مورد سابقه ارسالی از بانک‌های عامل در خصوص عدم ایفای تعهدات ارزی شرکت‌های دریافت‌کننده ارز منجر به تشکیل ۳۶ پرونده تعزیراتی به ارزش ریالی یک‌هزار و ۴۱۵ میلیارد ریال که شامل ۲میلیون و ۷۷۴ هزار و ۹۲۹ یورو و همچنین ۱۳۷ هزار و ۸۵۰ درهم بود گردیده است.

دیگر خبرها

  • مرکز «پوشاک استوک» منطقه شدیم
  • قاچاقچی کالا در همدان نقره داغ شد
  • احداث تیرپارک کامیون‌ های ترانزیتی در آستارا نیاز اصلی مرز زمینی شمال کشور
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های تعزیراتی در حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز
  • احداث تیرپارک کامیون‌های ترانزیتی در آستارا نیاز اصلی مرز زمینی شمال کشور
  • قاچاقچی سیگار در اردبیل جریمه شد
  • یکی از اصلی ترین ارکان های مقابله با قاچاقچیان حیات‌وحش دادن آموزش است
  • بهبود رفاه و معیشت مشاغل کارگری راه‌ موثر مقابله با قاچاق است
  • جریمه قاچاقچی سیگار در اردبیل
  • امام جمعه قم: با اجرای طرح نور انصافاً تغییر ایجاد شده