Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-06@19:29:13 GMT

طرح بین‌المللی آموزش از راه دور قرآن در کویت

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۸۹۱۱۴

طرح بین‌المللی آموزش از راه دور قرآن در کویت

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری العرب الیوم؛ محمد طلال الفارسی،  رئیس بخش آموزش قرآن از راه دور کویت(آموزش مجازی قرآن) موسوم به «قرائت‌خانه‌ اینترنتی قرآن» وابسته به اداره امور قرآنی وزارت اوقاف و امور اسلامی این کشور از آغاز ثبت نام دوره‌های قرآنی جدید در این مرکز به منظور تصحیح تلاوت و کمک به علاقمندان به یادگیری احکام تجوید و حفظ قرآن کریم به شیوه آموزش از راه دور  خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الفارسی با اشاره به ارائه خدمات قرآنی به چندین زبان از جمله انگلیسی، روسی و فرانسوی اظهار کرد: حلقه‌های جدید قرآنی ویژه کسانی که به این زبان‌ها سخن می‌گویند، برای آموزش مجازی قرآن تشکیل شده است.

وی در ادامه افزود: دوره‌های قرائت قرآن توسط اساتید و شیوخ قرآنی عضو قرائت‌خانه برای علاقمندان داخل و خارج کویت که خواستار یادگیری تلاوت صحیح هستند، برپا می‌شود.

الفارسی همچنین تصریح کرد: این دوره‎های قرآنی به صورت قرائت فردی در زمان مشخص برای هر قرآن آموز و قرائت‌های جمعی در حلقه‌های قرآنی و با مشارکت همه شرکت کنندگان در این حلقه‌ها برگزار می‌شود که استاد ناظر بر همه قرائت‌های انجام شده توسط هر یک از شرکت کنندگان نظارت کرده و آنها را تصحیح می‌کند.

گفتنی است؛ این دوره‌های قرآنی با مشارکت شرکت کنندگانی از 25 کشور برپا شده و به شرکت کنندگان از سوی مدیریت قرائت‌خانه اینترنتی کویت گواهی مشارکت در دوره‌های قرآنی و جوایزی اعطا می‌شود.

انتهای پیام

انتهای

 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا بین الملل قرائت خانه الکترونیکی قرآن کویت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۸۹۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

 حبیب غزنوی رییس دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: گسترش فرهنگ قرآن و اهل‌بیت (ع) باید سرلوحه تمامی امور قرار گیرد و با نور ایمان و نور قرآن حرکت کرده و جامعه‌ای سعادتمند بسازیم.
 
 وی ادامه داد: تمسک به قرآن راه نجات و رستگاری انسان است، خداوند راه‌های نجات و رستگاری فراوانی برای انسان قرار داده است، یکی از راه‌های رسیدن به سعادت، تزکیه نفس است.
 
حبیب غزنوی گفت: انسان هر وقت آیه‌های قرآن را تلاوت می‌کند برای آن تازگی دارد چرا که هر آیه قرآن یک معجزه الهی است.
 
  محمد هادی عباسی، معاون دانشجویی و امور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز گفت: مراسم تقدیر از برگزیدگان بخش آوایی، بخش معارفی و سایر بخش‌های بیست و هشتمین جشنواره قرآن و عترت (ع) دانشگاه در بخش کارکنان، دانشجویان و اساتید در مسجد فاطمه الزهرا (س) برگزار شد.
 
وی ادامه داد: فعالیت‌های مرتبط با قرآن و عترت در صدر اولویت‌های معاونت دانشجویی و امور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است.
 
 عباسی ادامه داد: همه ساله جشنواره قرآن و عترت ویژه کارکنان، اساتید و دانشجویان رشته‌های پزشکی و تابع وزارت بهداشت در بخش‌های مختلف و به همت کانون قرآن و عترت شهید فیروزی برگزار می‌گردد و امسال هم شاهد افرایش درصد مشارکت ثبت نام کنندگان در رقابت‌های اولیه این جشنواره بودیم.
 
وی افزود: به لطف خدا و به همت همکارانمان در مرکز قرآن و عترت شهید فیروزی جزو نخستین دانشگاه‌هایی هستیم که مراسم تقدیر از برگزیدگان مرحله نخست بیست و هشتمین دوره مسابقات را برگزار کرده ایم.
 
 عباسی گفت: نتایج دیگر بخش‌های این جشنواره در مرحله داوری کشوری است که پس از اعلام، به اطلاع دانشجویان عزیز، کارکنان گرامی و اعضا محترم هیئت علمی خواهد رسید.
 
وی عنوان کرد: در این دوره از مسابقات شاهد ثبت نام اولیه ۶۵۰ نفر از اعضاء خانواده دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بودیم.
 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»
  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • برگزاری طرح «هر روستا یک خانه قرآن» در ملایر
  • تیم هندبال ایران با کویت و چین هم گروه شد
  • هم‌گروهی تیم هندبال جوانان با کویت و چین
  • قرعه‌کشی آسیا: ایران همگروه کویت و چین
  • هم‌گروهی تیم هندبال جوانان با کویت و چبن
  • تیم هندبال جوانان ایران با کویت و چین هم گروه شد
  • رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزی استان مرکزی
  • ۱۲ هزار نفر در آزمون تخصصی حافظان قرآن کریم سراسر کشور شرکت کردند