Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-04@08:21:13 GMT

امامزاده «سید محمد» عراق به روایت دوربین ایکنا

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۹۱۱۳۷

امامزاده «سید محمد» عراق به روایت دوربین ایکنا

به گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا به عراق؛ ابا جعفر محمد بن علی الهادی(ع) مشهور به «سید محمد» فرزند بزرگ امام هادی(ع) است که به سبب برخورداری از جایگاه والای روحی و اخلاقی، شیعیان و غیر شیعیان گمان می‌کردند امامت بعد از امام هادی(ع) به وی خواهد رسید، اما مرگ او در زمان حیات پدرش، این گمان را برطرف کرد.

کرامات زيادی از سيد محمد ديده شده است، ميرزا حسين طبرسی نوری در «نجم الثاقب»(کتابی در شرح احوال امام دوازدهم شیعیان و موضوع مهدویت) می‌نويسد:«سيد محمد، صاحب کرامات متواتر است، حتی نزد اهل سنت هم معروف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم عراق و اعراب باديه نشين حتی می‌ترسند به نام او سوگند ياد کنند.»

مردم شهر سامرا ارادت ویژه‌ای به امامزاده سید محمد دارند. به گفته اهالی و مجاوران این حرم در زمان حمله داعش به شهرهای سامرا، بلد و صلاح‌الدین کرامت‌های خاصی از امامزاده سید محمد دیده شده است.

مردم این شهر معتقدند همان طور که در زیارتنامه امامزاده سید محمد آمده است، شر دشمنان این حرم به خودشان باز می‌گردد.

این امامزاده در شامگاه ۱۷ تیر ۱۳۹۵ مورد حمله تروریستی داعش قرار گرفت.سه تروریست انتحاری خودشان را مقابل ورودی مرقد سید محمد منفجر کردند که در اثر آن دهها تن شهید و مجروح شدند.

فیلم خبرنگار ایکنا از صحن و سرای امامزاده سید محمد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۹۱۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«شیعه مدیون قال صادق هاست»

به نقل از اداره ارتباطات و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران؛ همزمان با سالروز شهادت امام ششم شیعیان، اکران‌های فرهنگی تسلیت این روز با احادیثی از امام صادق (ع) به همت سازمان زیباسازی در فضای شهری پایتخت اکران شد.

بر اساس این گزارش، در این اکران‌های فرهنگی از احادیث و جملاتی همچون «خشم کلید همه بدی‌هاست» , «عاقل‌ترین مردم خوش‌اخلاق‌ترین آنهاست»، «شیعیان ما با یکدیگر مهربانند»، «علم را برای عمل کردن بیاموز» و «شیعه مدیون قال صادق‌هاست» استفاده شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • عزاداری در سوگ امام ششم شیعیان در گوشه وکنار استان
  • سوگواری هرمزگانی‌ها درشب شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • «مدارا کردن» نخستین سفارش امام صادق(ع) برای شیعیان است
  • «شیعه مدیون قال صادق هاست»
  • «شیعه مدیون قال صادق‌هاست» در تهران اکران شد
  • وظیفه شیعیان در دوران غیبت زمینه‌سازی و آماده کردن شرایط برای ظهور امام زمان(عج) است
  • دانشجویان آمریکایی از چهره کریه رژیم صهیونیستی پرده برداشتند
  • در سوگ صادق آل محمد فردا در گلستان مراسم دسته روی برگزار می‌شود
  • پرونده قضایی برای حریق بازارچه امامزاده ابراهیم شفت گیلان
  • روایت مهر از شهرک چوبی امامزاده ابراهیم(ع) شفت