Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاطمه غفرانی، مدیر موسسه قرآنی یوسف زهرا(س) در گفت‌و‌گو با ایکنا از خراسان رضوی، بیان کرد: موسسه قرآنی یوسف زهرا (س) از سال ۸۴ فعال شده و در دو بخش کودکان و بزرگسال به ارائه آموزش‌های قرآنی در رشته‌های روخوانی، روانخوانی، حفظ و تفسیر قرآن کریم می‌پردازد.
وی در خصوص شیوه آموزش قرآن به کودکان افزود: به منظور جذب و اشتیاق یافتن کودکان آموزش قرآن ویژه رده سنی ۳ تا ۶ سال به روش کودکانه در قالب نقاشی، کاردستی، شعر و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. توسط مربیان ارائه می‌شود؛ ضمن اینکه ارائه احادیث ائمه اطهار (ع) در ذیل آموزش قرآن ویژه قرآن آموزان تبیین می‌شود.

غفرانی اظهار کرد: با توجه به اینکه آغاز کار موسسه همزمان با بازگشایی مدارس است، اما در سال جاری به دلیل گودبرداری اطراف موسسه وقفه‌ای در مراحل ثبت نام صورت گرفت که در حال حاضر ۱۰ نفر در بخش کودکان و میانگین ۵۰ نفر در بخش بزرگسالان مشغول یادگیری قرآن هستند.

مدیر موسسه قرآنی یوسف زهرا (س) اظهار کرد: آموزش قرآن ویژه کودکان سه مرتبه در هفته به مدت ۶ ساعت در رشته‌های روخولنی، روانخوانی و حفظ است، ولی در رده سنی بزرگسالان هفته‌ای یک بار جلسه روخوانی برگزار می‌شود.

غفرانی در خصوص تأمین اعتبارات موسسه ادامه داد: برگزاری جلسه قرآن ویژه بزرگسالان رایگان است و صرف تأمین اعتبارات موسسه فقط از دریافت هزینه قرآن آموزان مهد قرآنی است.

مدیر موسسه قرآنی یوسف زهرا (س) بیان کرد: کلاس‌های دوره‌ای با موضوعات مفاهیم قرآنی، تفسیر قرآن، سبک زندگی قرآنی، تفسیر نهج البلاغه، مهدویت از منظر قرآن و ... برای رده سنی بزرگسالان بر حسب تقاضای قرآن آموزان برگزار می‌شود که هزینه برگزاری این دوره‌ها از قرآن آموزان دریافت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کلاس‌های قرآنی ویژه قرآن آموزان نونهال از ۱۵ مهر آغاز و تا ۱۵ اردیبهشت ماه ادامه دارد، اظهار کرد: در این بازه زمانی فرصت خوبی برای استعداد یابی قرآن آموزان فراهم است که با عنایات مربیان قرآن موسسه صورت می‌گیرد.

مدیر موسسه قرآنی یوسف زهرا (س) افزود: قرآن آموزان با توجه به استعداد در رشته حفظ، قرائت و ترتیل شناسایی و برای آنان به صورت ویژه برنامه ریزی می‌شود که از آن می‌توان به معرفی آنان به جلسات تخصصی‌تر اشاره کرد.

عمل به آیات قرآن تنها راه برون رفت از مشکلات است
غفرانی با اشاره به اهمیت عمل به قرآن و تأثیر آن بر رفع مشکلات زندگی بشر تصریح کرد: به برکت انقلاب اسلامی راه برای دستیابی به معارف قرآنی باز است لذا توجه به ارزش‌های قرآنی باید در اولویت زندگی ما قرار گیرد.

وی با اشاره به مهجوریت قرآن در جامعه امروز اظهار کرد: عمل به دستورات قرآن تنها راه برون رفت جامعه بشری از مشکلات اخلاقی، اجتماعی، فرهنگی و ... است چرا که قرآن برای همه ابعاد زندگی ما درس و برنامه دارد.

مدیر موسسه قرآنی یوسف زهرا (س) با تاکید بر اینکه خواندن قرآن به تنهای کافی نیست، گفت: آیات قرآن را باید روشنای راه خود قرار دهیم و با عمل به دستورات کتاب وحی زمینه ظهور منجی عالم بشریت را فراهم کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی فعالیت های قرآنی موسسات قرآنی حفظ قرائت ترتیل آیات قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۹۲۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستورات لازم برای رفع مشکلات آزادراه تبریز- زنجان صادر شده است

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد بذرپاش روز جمعه در جلسه راهبری کاهش تصادفات رانندگی آذربایجان شرقی، با اشاره به بازدیدهای خود از محورهای ارتباطی استان، اظهار کرد: باید هرچه سریع‌تر برای تکمیل این منابع عظیمی که در پروژه‌ها انبار شده و روز به روز قیمت تمام شده آن بالا می‌رود، اقدام کنیم.

وی در پاسخ به خواسته امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی قول داد رام‌های جدیدی به شبکه ریلی استان اضافه شود.

وی با اشاره به پروژه‌های جاده‌ای ایران با کشورهای همسایه در قالب پروژه ایران راه، ادامه داد: باید تمام تلاش خود را برای کاهش نقاط حادثه خیز و سوانح رانندگی بکار گیریم.

بذرپاش با بیان اینکه برای رفع مشکلات آزادراه تبریز- زنجان دستور لازم داده شده است، گفت: شریک کار این آزادراه، یکی از بانک‌های کشور است که به خاطر دلایلی، اهتمام روکش و بهسازی آن را نداشته و ما نیز بر اساس قانون، اختیار ورود و رفع نواقص این مسیر را داریم.

وزیر راه و شهرسازی بر لزوم حضور مدیران بر سر پروژه‌ها تاکید کرد و افزود: حضور بر سر پروژه‌ها، بازدارنده است.

کد خبر 6089359

دیگر خبرها

  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • اصلاحات اساسی در اقتصاد برق، راهکار برون رفت از مشکلات بخش توزیع
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد
  • ماجرای نسبت فامیلی علیرضا قربانی با داور «محفل» از زبان احمد ابوالقاسمی + فیلم
  • دستورات لازم برای رفع مشکلات آزادراه تبریز- زنجان صادر شده است
  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد
  • مأموریت ویژه جامعه قرآنی ارتقای ظرفیت‌های معنوی کشور است
  • رسانه‌ها مشکلات را با رعایت اخلاق منعکس کنند