Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@04:40:41 GMT

چگونه چادر مسافرتی بهتری را انتخاب کنیم؟

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۹۳۶۶۴

چگونه چادر مسافرتی بهتری را انتخاب کنیم؟

چادر مسافرتی در حال حاضر به عنوان یکی از اصلی‌ترین لوازم برای هر گونه سفر با انواع طراحی و کاربری مورد استفاده قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، یکی از اصلی‌ترین مواردی که باید در خصوص انتخاب چادر مسافرتی به آن توجه کنیم رابطه وزن چادر با ظرفیت آن است به هر میزان که چادرها بزرگ‌تر می‌شوند وزن و حجم بیشتری پیدا می‌کنند در نتیجه حمل آن‌ها سخت‌تر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارتفاع چادر رابطه مستقیمی با نوع سفری که می‌رویم وابسته است هر چه ارتفاع چادر بلندتر باشد آسایش بهتری فراهم می‌کند اما ارتفاع بلند چادر مقاومت در برابر باد را کاهش می‌دهد.

 در سفر به کوه حتما باید به این موضوع توجه داشت تا چادری با ارتفاع کم انتخاب کنیم اما برای این‌که لازم نباشد در هر سفری به فکر چادرهای متفاوت باشیم ارتفاع متوسط را می‌توان در نظر گرفت تا برای هر گونه سفری مناسب باشد.

سازه چادر و کیفیت آن سبب می‌شود قیمت‌های متفاوتی از چادرها داشته باشیم. چادرهای گرد به دلیل حجم و وزن زیاد و بد بار بودن آنها مناسب سفرهایی با کوله نیست‌.

چادرهای سازه‌ای که از چند میله و دو رویه تشکیل شده است مناسب سفرهایی با کوله است همچنین کیفیت این میله‌ها یکی از موضوعاتی می‌باشد که در قیمت چادر و کاربری آن بسیار تاثیر دارد.

دو لایه بودن چادرها و کیفیت آن نیز تاثیر بسزایی در استفاده از فصل‌های سرد و بارانی را فراهم می‌کند و سبب گرم ماندن و خیس نشدن داخل چادر  می‌شود.

مهم‌ترین مواردی که در هنگام خرید چادر مسافرتی باید به آن توجه کنید این است که زیپ‌های مقاوم و محکمی داشته باشد و بعد از چند بار استفاده از بین نرود هم‌چنین در هنگام خرید چادر اگر توانستید از درزها و محل دوخت پارچه های چادر، طرف دیگر آن را ببینید، آن چادر نشتی خواهد داشت. بنابراین، مطمئن شوید که در تمامی درزها، از چسب مخصوص درز استفاده شده باشد.

چادرهای چارچوب دار (Frame Tent)

این نوع چادر بهترین و بیشترین فضا و سقف آزاد جهت ایستادن را دارد. فضای خواب، آشپزی و نشستن در آن از هم جدا هستند. قاب یا چارچوب در این چادر از جنس استیل است. لایه محافظ شرایط بد جوی در این چادر از جنس کتان یا الیاف مصنوعی است.

چادر گنبدی(Dome Tent)

همان‌طور که از اسم آن بر می‌آید این نوع چادر به شکل گنبدی است. برپا کردن آن بسیار آسان است و با عبور تیرک های قابل انعطاف و سبک از داخل آستین چادر آماده می شود. تیرک‌ها در بالای چادر با هم تقاطع غیر متصل دارند. تیرکها از جنس پلاستیک تقویت شده با الیاف شیشه یا آلیاژ همبسته است.

چادر ژئودزیک (Geodesic Tent)

این چادر شبیه چادر گنبدی است اما در آن آرایش تیرک ها متفاوت است که موجب مقاومت بیشتر چادر در برابر وزش باد می شود. تیرکهای انعطاف پذیر از جهات مختلف چادر عبور کرده و بدنه چادر را بصورت صاف و کشیده نگاه می دارد.

چادر گردشی (Touring Tent)

در این چادر تیرک ها و گنبد به صورت کشیده است. جنس چادر از نایلون و پلی استر و ندرتاً از کتان است و معمولا پنجره دارند. این چادر ها دارای قسمت دالان مانند خارجی جهت استفاده از سایه بان و انجام آشپزی هستند.

ادر رو در رو ( VIS-A-VIS Tent)

در این نوع چادر معمولا دو فضای مخصوص استراحت و خواب در دو طرف محوطه وسط یا نشیمن قرار دارد. قسمت وسط و یا اصلی می تواند به صورت گنبدی و یا گرده ماهی باشد.

چادر تونلی یا حلقه ای (Hoop Tent):

در این چادر ها معمولا یک یا چند تیرک به صورت حلقه ای در عرض چادر عبور می‌کند.

وجود تیرک‌های دایره ای موجب می شود تا دیواره چادر به شکل تونل درآمده و فضای داخل آن نسبت به بسیاری از انواع چادر بیشتر باشد. این چادر معمولا بسیار مقاوم و سبک و مورد علاقه کوهنوردان است.

چادر گرده ماهی (Ridge Tent)

چادری مثلثی، با یک تیر افقی در طول چادر که توسط دو تیرک عمودی در ابتدا و انتهای چادر حمایت می شود. این چادر بسیار مقاوم بوده و سقف آزاد آن هم مناسب است. تنها عیب آن در قسمت پهلوهای غیر مستحکم آن است. جهت استقامت بیشتر در باد این چادر بوسیله طنابهای مخصوص چادر به زمین محکم می شوند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: چادر مسافرتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۹۳۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۴۶ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس در ابتدای معاملات امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه با کاهش ۴۶ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۶۸ هزار واحدی ایستاد.

شاخص کل هم وزن نیز با افزایش بیش از ۱۰۰ واحدی در ارتفاع ۷۵۰ هزار و ۹۷۵ واحدی قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • جیمی کرگر: بایرن مونیخ عملکرد بهتری مقابل رئال مادرید داشت ولی نتوانست برنده شود / زیرنویس فارسی
  • ضرورت ساماندهی تور‌های بدون مجوز برای جلوگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی
  • ۵۰ چادر برای اسکان حادثه دیدگان آتش‌سوزی روستای امام‌زاده ابراهیم برپا می‌شود
  • حسینی مثل پرسپولیس: نیمه مربیان برای من(عکس)
  • فعالیت ٦١ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در کردستان
  • آغاز احیای رشته چادر شب‌بافی در چهارمحال و بختیاری
  • طلسم دورتموند: پی‌اس‌جی هر چه می‌زند گل نمی‌‌شود
  • دریافت بیمه مسافرتی چه ضرورتی دارد؟
  • شویگو: روسیه به تسلیحات بیشتر و بهتری برای حفظ سرعت پیشروی‌ها در جنگ نیاز دارد
  • کاهش ۴۶ واحدی شاخص کل بورس