Web Analytics Made Easy - Statcounter

پایگاه خبری تحلیلی فردا:

«حزبی که جوانگرایی نکند مرگ خود را امضا کرده است. جوانگرایی به معنای تقابل نسل‌ها نیست. متاسفانه برخی افراد به صورت فریبکارانه شعار جوانگرایی سر می‌دهند. جوانی که اصل پذیرش مسئولیت را طی نکرده باشد نمی‌تواند مسئولیت بپذیرد بلکه هر جوانی برای پذیرش مسئولیت‌های سنگین باید از سربازی به سرداری برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

این سخنان (به نقل از ایسنا) را محمد نبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی، ۵ سال پیش در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی بیان کرده بود. محمد نبی حبیبی سیاستمدار ۷۳ ساله حزب موتلفه اسلامی، ۱۴ سال است که دبیرکلی این حزب را برعهده دارد. حزبی که اگر چه به گفته مسئولان آن هم چنان پویا است، اما در سال‌های اخیر در معادلات سیاسی کشور بسیار کم رنگ شده است تا جایی که در سال ۹۶، علی رغم حضور میرسلیم کاندیدایی از این حزب، از ابراهیم رئیسی حمایت کرد.

این روزها، اما خبری جالب‌تر درباره حبیبی منتشر شده است. با انتشار جزئیات جلسه هیات مدیره سیمان هگمتان که ماه پیش برگزار شد، مشخص گشت که نبی حبیبی با مدرک فوق لیسانس جامعه شناسی به به نمایندگی از سیمان تهران در هیات مدیره سیمان هگمتان حضور پیدا کرده و علاوه بر این، به عنوان رئیس هیات مدیره شرکت سیمان هگمتان نیز انتخاب شده است.

در این باره چند نکته گفتنی است:

۱- یکی از مهم‌ترین وجوه جوانگرایی و اهمیت آن، علاوه بر انتقال نسل مدیران، مساله به روز شدن درک مدیران و نیز همگام شدن با فناوری و پیشرفت‌های روز است. اگر چه آقای حبیبی سابقه شهرداری تهران را دارد، اما از این مساله بیش از ۳۰ سال می‌گذرد و مشخص نیست چگونه یک فرد می‌تواند در ۷۳ سالگی توانایی لازم برای حضور فعال و نقش آفرین در پیشبرد یک مجموعه را داشته باشد.

۲-شهرداری آقای حبیبی به سال ۶۲ باز می‌گردد. در آن زمان وی حدود ۳۸ سال داشته است. بد نیست آقای حبیبی به این سوال پاسخ دهد که آیا زمان آن نرسیده که مسئولیتی بسیار سبک‌تر از شهرداری تهران را نه به یک فرد ۳۸ ساله که لااقل ۵۰ ساله بسپرد؟ بهتر نیست به جای انتظار برای تصویب قانونی مانند منع به کار گیری بازنشستگان خود مسئولین دست از گرفتن مسئولیت در دهه هشتم زندگی خود بردارند؟

۳-مساله دیگری که می‌توان آن را نافی رقابت سیاسی دانست، مسئولیت ایشان در یک حزب سیاسی است. به نظر می‌رسد در نبود قانون‌های نظارتی، خلا بزرگی در داشتن پست اقتصادی و سیاسی همزمان رخ داده است. این که یک فرد همزمان با دبیرکلی یک حزب سیاسی، رئیس هیات مدیره یک هلدینگ غیرخصوصی باشد، شائبه‌های فراوانی را به وجود می‌آورد.

 

 

منبع: فردا

کلیدواژه: نبی حبیبی سیمان تهران سیمان هگمتان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۹۵۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خالی کردن حساب با سوال ۱۰۰ میلیونی!

آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ داود معظمی گودرزی درباره جزئیات این خبر گفت: چندی پیش یکی از شهروندان به پلیس فتا مراجعه و با طرح شکایتی اعلام کرد که فردی با او تماس گرفته و ضمن معرفی خود به‌عنوان مجری مسابقه بزرگ تلفنی مدعی شده که فقط با پاسخ به یک سوال می‌تواند برنده صدمیلیون تومان وجه نقد شود. شاکی نیز  وسوسه شده و با کلاهبرداران همراهی کرده و در ادامه با دریافت اطلاعات بانکی وی از او کلاهبرداری شده است.

وی با بیان اینکه مجرمان پرسشی بسیار ساده را از مالباخته مطرح کرده بودند، گفت: این افراد با استفاده از ترفندهای زیرکانه مالباخته را متقاعد کرده بودند که برای دریافت جایزه خود کدهای مختلفی را که برایس پیامک شده است، از پشت تلفن به آنها اعلام کند. همچنین برخی از کدها را نیز در مرورگر تلفن همراه خود وارد و اعلام کرده است. در نهایت شاکی نیز با یک غفلت ساده متوجه سرقت تمامی موجودی حساب‌های بانکی خود شده است.

معظمی گودرزی ادامه داد: رسیدگی به موضوع در دستورکار متخصصان پلیس فتا پایتخت قرار گرفت و در جریان آن چند مورد شکایت مشابه دیگر نیز به این پلیس اعلام شد. مدتی بعد ماموران با انجام اقدامات تخصصی و تحقیقات سایبری متهمان شناسایی و پس از تشریفات قضایی هر چهار عضو اصلی این باند را در عملیاتی پلیسی دستگیر و به مقر پلیس فتا منتقل کردند.

وی با اشاره به گسترده بودن ابعاد کلاهبرداری این مجرمان افزود: ممکن است شیوه های کلاهبرداری این افراد مجرم متفاوت باشد اما در نهایت به یک شیوه عمل می‌کنند و با اعلام برنده شدن مخاطبان، با ترفندهای ماهرانه تمام اطلاعات حساب بانکی افراد را دریافت کرده و با استفاده از آن اقدام به برداشت از حساب افراد می کنند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه مجرمان در جریان بازجویی‌های انجام شده به جرم خود اعتراف کردند، گفت: برای این افراد پرونده‌ای تشیکل شده و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند. همچنین بررسی ادله دیجیتال و اعترافات متهمان نشان داد که آنان بالغ بر پنج میلیارد ریال به همین شیوه از مردم کلاهبرداری کرده‌اند.

وی به شهروندان توصیه کرد: همان گونه که به دفعات توسط پلیس هشدار داده شده است به هیچ عنوان برای دریافت جایزه نیازی به حضور در پای دستگاه عابربانک یا دادن اطلاعات محرمانه حساب بانکی از جمله اینترنت بانک و همراه بانک نیست و تماس‌هایی که این موارد را از شهروندان درخواست کند، قطعا کلاهبرداری است، همچنین هیچ سازمان دولتی اعم از صدا و سیما و اپراتورهای تلفن همراه ، شرکت مخابرات ، سازمان حج و زیارت و ... با استفاده از خطوط شخصی و از بستر شبکه های اجتماعی با هیچکس تماس نمی‌گیرند و و صرف استفاده از لوگو و یا نشان این سازمان‌ها بر روی پروفایل شخص تماس گیرنده در شبکه‌های اجتماعی دلیلی بر صحت و تائید منشاء این تماس ها نیست.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • افتتاح بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی انشعابی استان تهران به دست هایپراستار
  • خالی کردن حساب با سوال ۱۰۰ میلیونی!
  • مطهره گونه‌ای با تودیع وثیقه آزاد شد
  • خالی کردن حساب با پرسیدن فقط یک سوال
  • ۲ بانک رئیس هیات مدیره پرسپولیس را مشخص می‌کنند
  • ایفای مسئولیت اجتماعی صنایع برای واحد تجاری، جامعه و محیط سودمند است
  • اعضای هیات مدیره انجمن صنفی پایگاه های خبری تهران انتخاب شدند + اسامی و عکس ها
  • اعضای هیات مدیره انجمن صنفی پایگاه های خبری تهران انتخاب شدند
  • وکیل جوان و سرپرست موقت هم از استقلال رفتنی است
  • برگزاری آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم