Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از یزد، اربعین روزی است که برافراشته شدن پرچم پیام شهادت کربلا در آن روز آغاز شد و روز بازماندگان شهداست. حالا چه در اربعین اول، خانواده امام حسین(ع) به کربلا آمده باشند و چه نیامده باشند. (گزیده ای از بیانات مقام معظم رهبری در تاریخ 29/ 6/ 68).
روز اربعین تکمیل انقلاب بزرگ عاشوراست و برای این روز اعمال بسیاری از سوی معصومین(ع) مطرح شده است که از آن جمله «زیارت امام حسین علیه السلام و زیارت اربعین» مستحب است به نحوی که از امام عسکری (ع) روایت ‌شده که فرمود: علامت مؤمن پنج چیز است ، ۱- پنجاه و یک رکعت نماز فریضه و نافله در شب و روز خواندن، ۲- زیارت اربعین، ۳- انگشتر بر دست راست کردن، ۴- جَبین (پیشانی)را در سجده بر خاک گذاشتن و ۵- بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ را بلند گفتن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
همچنین آدابی مثل غسل اربعین، بعد از نماز صبح 100 مرتبه (لاحول ولا قوة الا بالله العلی العظیم)، 70 مرتبه تسبیحات اربعه، بعد از نماز ظهر سوره والعصر و سپس 70 مرتبه استغفار، غروب اربعین 40 مرتبه لا اله الا الله، بعد از نماز عشاء سوره یاسین هدیه به سیدالشهدا حضرت اباعبدالله الحسین (ع) ( وسائل الشیعه‌ ج۱۰ ص۳۷۳) عنوان شده است.

رسم دیرینه هیئت‌های عزاداری در مسجد جامع یزد
عزاداران یزدی طبق سنتی دیرینه در شب پس از نماز مغرب و عشاء و صبح روز اربعین حسینی در قالب هیئات در مسجد جامع کبیر یزد به عزاداری می پردازند.
این برنامه با همكاري هيئت عزاداري مسجد جامع كبير يزد، دبيرخانه يزد حسينيه ايران، هيئت حاميان مسجد جامع كبير يزد و هيئات عزاداري استان در اين مسجد تاريخي برگزار خواهد شد.

شور عزای اربعين در شبكه یزد
همچنین شبکه استانی یزد در شب و روز اربعين شور عزای حسينی را در قالب برنامه «حسينيه ايران» پخش خواهد نمود که این برنامه بطور زنده عزاداری های هيات های استان يزد در اربعين حسينی را از مسجد جامع كبير يزد پخش می كند.
شبكه استانی يزد با ويژه برنامه حسينيه ايران امشب 7 آبان مصادف با شب اربعين از ساعت 20 تا 24 و روز سه شنبه 8 آبان مصادف با روز اربعين حسينی از ساعت 7:30 تا 14:30همراه با پخش زنده نماز ظهر و عصر از مسجد جامع كبير و شام اربعين از ساعت 18:30 تا 24 از حسينيه نصرآباد يزد واقع در بلوار نواب صفوی با اجرای سيد عباس امام، عزاداری هيئت ها را پخش می كند.
مراسم اربعین حسینی علاوه بر مسجد جامع در نقاط مختلف استان برگزار و مردم دارالعباده در سوگ اباعبدالله الحسین و یاران با وفایش بر سر و سینه زدند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا ایکنا یزد اربعین حسینی یزد عزاداری اربعین مسجد جامع یزد اجتماعی هیئات عزاداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۹۵۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در سوگ امام جعفر صادق (ع) فردا در گلستان مراسم دسته روی برگزار می‌شود

مراسم متمرکز روز شهادت امام جعفر صادق (ع) فردا شنبه ۱۵ اردیبهشت در شهرستان گرگان مرکز گلستان با حضور آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه و امام جمعه گرگان ساعت ۱۰ صبح در مسجد جامع گلشن همراه با دسته‌روی به سمت آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) شهرستان گرگان برگزار خواهد شد.

برنامه دسته روی در دیگر شهر‌های استان نیز به شرح زیر است.

گنبدکاووس ساعت ۱۰ صبح میدان مرکزی.

مینودشت ساعت ۱۰ صبح از مساجد به سمت میدان مرکزی.

آزادشهر ساعت ۱۰ و نیم صبح از مسجد جامع به سمت مصلی.

انبارالوم از ساعت ۱۷ عصر از مسجد المهدی به سمت یادمان شهداء.

بندرترکمن ساعت ۱۸ از یادمان شهدای گمنام به مست مسجد جامع.

بندرگز ساعت ۱۱ صبح از مسجد محمدیه به سمت مسجد جامع.

دلند ساعت ده و ۳۰ دقیقه صبح از مسجد جامع به سمت امامزاده.

رامیان ساعت ۱۰ و سی دقیقه صبح از میدان امام علی (ع) به سمت مسجد شهداء.

علی آباد کتول ساعت ۱۰ صبح از مساجد به سمت گلزار شهدای گمنام و مصلی امام رضا (ع).

خان ببین ساعت ده صبح گلزار شهدای گمنام.

کلاله ساعت ۹ صبح از میدان مرکزی به سمت مسجد جامع.

کردکوی ساعت ۱۰ و سی دقیقه صبح از حوزه علمیه به سمت میدان معلم.

گالیکش ساعت ۱۰ صبح از ابتدای خیابان منتهی به گلزار شهداء.

بر اساس اعلام اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان فردا مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) در ۱۵ امامزاده شاخص استان نیز برگزار می‌شود.

امامزاده عبدالله (ع) کلاله، امامزاده سید حسن (ع) روستای کیارام شهرستان گالیکش، امامزاده اسحاق (ع) روستای قلمی مینودشت، امامزاده جعفر (ع) مینودشت، امامزادگان آق امام (ع) آزادشهر، امامزاده ابوالقاسم (ع) روستای کاشیدار آزادشهر، امامزاده قاسم (ع) دلند، امامزاده هارون (ع) روستای الازمن شهرستان علی آبادکتول، امامزاده عبدالله (ع) گرگان، امامزاده عبدالله (ع) روستای زیارت گرگان، امامزاده یحیی بن زید گنبد کاووس، امامزادگان نه تن (ع) گرگان، امامزاده نور گرگان، امامزاده سلیمان (ع) گرگان و امامزاده ابراهیم (ع) روستای النگ شهرستان کردکوی مکان‌هایی است که ویژه برنامه‌هایی مانند سخنرانی و مداحی با هدف تبیین سیره نظری و عملی ائمه اطهار (ع) و پیشوایان معصوم به ویژه امام جعفر صادق (ع) برگزار خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • در سوگ امام جعفر صادق (ع) فردا در گلستان مراسم دسته روی برگزار می‌شود
  • پیشنهاد استاندار خوز‌ستان برای صدور گذرنامه اتباع ‌در اربعین
  • ۴۰هکتاربه پارکینگ شلمچه افزوده شد/پیشرفت۸۰درصدی مخزن آب شرب چذابه
  • تعیین مرز چذابه برای تردد اتباع خارجی در ایام اربعین حسینی
  • تردد اتباع خارجی در مراسم اربعین از چذابه خواهد بود
  • شهدای کربلای ۵ و عاشورا مهمان مسجد مقدس جمکران
  • ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی
  • برنامه های دسته روی ویژه سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در ایلام
  • روستای فهرج یزد در مسیر جهانی شدن + فیلم بنای ناشناخته پیش از اسلام
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین