Web Analytics Made Easy - Statcounter

موکب‌ها نقش مهمی در اجتماع بزرگ اربعین دارند که با پذیرایی و اسکان زائران آن‌ها را برای برپایی مراسمی بزرگ در دنیا آماده می‌کنند که بی‌نظیر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، زیارت اربعین زمینه‌ساز ظهور حضرت مهدی موعود است و عشق و علاقه به حضرت اباعبدالله (ع) موجب شد که از مدت‌ها قبل مردمی از نقاط مختلف جهان با پای پیاده و سواره به سمت یک نقطه مرکزی که آن حرم حضرت امام حسین (ع) در کربلای عراق است رهسپار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وقتی از نجف به سمت کربلا گام برمیداری از کودک و بزرگ با شور و شوق وصف ناشدنی در حرکت هستند که نشان و عشق و علاقه قلبی و ذاتی است که هر زمان نام حسین (ع) بر سر زبان جاری می‌شود آبشار این عشق فوران می‌کند.

یکی از کارهای قشنگی که در چند سال گذشته و هر ساله بهتر از سال قبل انجام می‌گرفت پذیرایی از زائران اربعین در عراق و توسط مردم این کشور با برپایی موکب در مسیرها بوده که از چند سال قبل مردم ایران هم بابرپایی موکب‌هایی در پذیرایی از زائران امام حسین (ع) آستین‌های خود را بالا زده‌اند به کمک برادران عراقی آمدند.

یکی از موکب هایی که توسط مردم شهرستان فریدونکنار در سال های گذشته و در ایام اربعین برپا شده موکب «خدام الحسین خطه مبارک» با همکاری موکب «سبایا کربلا» است.

محمدرضا آزادی مسئول موکب خدام الحسین فریدونکنار در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: از تمامی نقاط کشور و همچنین برادران عراقی در این موکب با خادمان فریدونکناری همراه شدند و به ما کمک کردند.

وی خاطرنشان کرد: اسکان، لباسشویی، پذیرایی، امکانات فنی و اینترنت از جمله خدماتی است که در این موکب برای زائران امام حسین (ع) مهیا است.

مسئول موکب خدام الحسین فریدونکنار تصریح کرد: ساختمان فعلی موکب دارای نواقص کوچک ساختمانی است که امسال در زمان بارندگی موجب آزار ما شد که امیدواریم با همراهی مردم و خیران این نواقص در سال بعد برطرف شود.

آزادی با اشاره به اینکه حدود 70 خادم در این موکب به زائران خدمات رسانی می‌کنند گفت: تعداد 46 آقا و 24 خانم در موکب خدام الحسین به عنوان خادم در حال فعالیت هستند.

وی با قدردانی از کمک‌های همه خیران عنوان کرد: از تمامی مردم شهر و روستاهای فریدونکنار و همچنین کسانی که ما را در این امر خیر یاری کردند کمال قدردانی را داریم.

ابوالقاسم فرجی از خادمان موکب خدام الحسین فریدونکنار در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: در این موکب تلفیقی از خادمان ایرانی و عراقی حضور دارند که در حال خدمت‌رسانی به زائران هستند.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر لزوم وحدت بین شیعیان، خاطرنشان کرد: هر کسی چه ایرانی و چه عراقی یک گوشه‌ای از کار را به دست گرفته و صحنه‌ای بسیار زیبا از عشق و علاقه به حضرت اباعبدالله (ع) اینجا نشان داده شده است.

خادم موکب خدام الحسین فریدونکنار تصریح کرد: مردم عراق با اخلاص و علاقه‌ای خاص در حال خدمت‌رسانی هستند و وقتی از آن‌ها دلیل این همه ابراز ارادت را سوال می‌کنی می‌گویند "با افتخار از زائران امام حسین (ع) که از هر ملیتی در عراق حضور پیدا می‌کنند پذیرایی می‌کنیم و خیلی حوشحالیم که با همکاری برادران ایرانی در حال خادمی هستیم".

فرجی با بیان اینکه خدمات موکب خدام الحسین فریدونکنار هر سال بهتر از سال گذشته در حال انجام است، ادامه داد: امسال در این موکب دو پزشک و چهار پرستار حضور دارند و همچنین یک آرایشگر، خیاط و استقرار نانوایی کارهای خدماتی را انجام می‌دهند.

وی یادآور شد: برگزاری مناجات، قرائت بخشی از دعای جامعه کبیره، قرائت زیارت عاشورا، تلاوت قرآن، مداحی و اقامه نماز جماعت پنجگانه بخشی از برنامه‌های فرهنگی است که در این موکب اجرا می شود.

این فعال رسانه ای اظهار کرد: از تمامی نقاط ایران برای اسکان در موکب خدام الحسین (ع) فریدونکنار و موکب سبایا کربلا حضور پیدا می‌کنند و در حالی که این موکب دارای سه طبقه است اما معمولا جا برای اسکان نیست و محور اصلی آن هم برنامه های فرهنگی و خدمات‌رسانی است.

نعمت‌الله جوانی یکی از زائران اربعین پس از اقامت در موکب خدام الحسین فریدونکنار در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به هدف زیارت با پای پیاده، اظهار کرد: وقتی با پای پیاده به زیارت امام حسین (ع) می‌روی در همه حال احساس می‌کنی که حضرت اباعبدالله (ع) با تو همراه است.

وی خاطرنشان کرد: در حالی که شاید ما در زمان‌های عادی نتوانیم مسیرهای کوتاه را در شهر و دیار خود با پای پیاده طی کنیم اما این عشق و علاقه موجب می‌شود که بیش از 80 کیلومتر مسیر را پیاده برویم.

این زائر اربعین با ابراز رضایت از موکب خدام الحسین(ع) گفت: موکب فریدونکنار یکی از موکب‌های خوب مسیر نجف تا کربلا بوده که خدمات خوبی را به زائران ارائه می‌کند که امیدواریم خداوند از آنها قبول کند.

به گزارش بلاغ، در حالی که دشمنان اسلام با تمام توان و با ابزارهای مختلف مانند گرانی، افزایش قیمت دلار و جلوگیری از برخی خدمات در پی کمرنگ کردن مراسم اربعین بودند اما نه تنها موفق نشدند بلکه امسال اربعین تماشایی را شاهد بودیم.
موکب‌ها نقش مهمی در اجتماع بزرگ اربعین دارند که با پذیرایی و اسکان زائران آن‌ها را برای برپایی مراسمی بزرگ در دنیا آماده می‌کنند که بی‌نظیر است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۰۴۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی دراربعین ۱۴۰۳


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه ، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد و معاون وزیر کشور عراق امروز (دوشنبه) با سفر به مرز خسروی و بازدید از زیرساخت‌های تردد زائران از این مرز رسمی به هراه هیاتی مشتکل از مسئولان ۲ استان دیالی و کرمانشاه در رابطه با همکاری‌های ۲ کشور و پیرامون موضوع برگزاری مراسم پیاده روی اربعین گفتگو کردند
سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد در حاشیه برگزاری نشستی در این رابطه با موضوع اربعین در محل پایانه مرز خسروی در گفتگو با خبرنگاران یکی از عوامل موفقیت در برگزاری کنگره‌ی اربعین سال گذشته را هماهنگی‌های زود هنگام مسئولان ۲ کشور ایران و عراق بیان کرد.
محمد کاظم آل صادق افزود: امروز با حضور سرلشکرلواء ریاض الخیگانی معاون وزیر کشور عراق از همه مرز‌های تردد زائران اربعین شدکه در رابطه با امکانات و کاستی‌ها تبادل نظری داشته باشیم.
وی اظهار کرد: در سفر امروز مسئولان استانداری ایلام نیز حضور داشتندکه مسائل و مشکلات را احصا کردند تا با تلاش ۲ طرف برطرف شود.
او در پاسخ به سئوال خبرنگاران در رابطه با تردد زائران با خودرو‌های شخصی به عراق گفت: در سفری که مسئول ستاد مرکزی اربعین کشورمان به بغداد خواهد داشت قرار است در سطوح مقامات عالی ۲ کشور در رابطه با این مهم بحث و تصیمیم گیری شود.
معاون وزیر کشور عراق و مسئول ستاد اربعین این کشور نیزبا بیان اینکه تلاش ما برگزاری اربعینی باشکوه‌تر و بهترزا اربعین پارسال است، گفت: امروز در سفری که به مرز خسروی داشتیم در رابطه با مسائل و مشکلات پیرامون برگزاری هرچه بهتر اربعین با حضور ۲ طرف بحث و تبادل نظر شد و مشکلاتی وجود داشت که قرار است با تلاش ۲ طرف جمهوری اسلامی ایران و عراق برطرف شود.
«لواء ریاض الخیگانی» افزود: اربعین یک کنگره بزرگی برای ذکر اهل بیت (ع) است که ما وظیفه داریم در این مسیر خدمت کنیم تا از ثواب آن برخوردار شویم.
وی سفر امروز را در راستای هماهنگی‌های قبلی با سفیر جمهوی اسلامی ایران در بغداد به منظور بازدید میدانی از مرز‌ها و زیرساخت‌های لازم برای تردد زائران اربعین بیان کرد.
فرماندار قصرشیرین نیز در نشست بررسی مسائل برگزاری هرچه بهتر اربعین از مهم‌ترین مشکلات سال گذشته را ازدحام زائران در پشت مرزمنذریه و هنگام خروج از مرز خسروی به دلیل بازرسی که به شکل سنتی انجام می‌شد، بی نظمی در سرویس حمل و نقل طرف مقابل (منذریه) و عدم آشنایی درست رانندگان در رابطه با مسیر مرز منذریه نسیت به دیگر مرز‌ها هنگام بازگشت زوار بیان کرد که خواستار تدبیر طرف عراقی برای رفع این مشکلات با توجه به گرمای هوا شد.
مسئول کمیته اربعین کشور عراق هم از نصب سامانه بازرسی در مرز منذریه برای جلوگیری از ازدحام و تلاش برای رفع دیگر موارد خبرداد.
در این نشست مقرر شد تا کمیته مشترک برای رفع مشکلات مربوط به تردد زائران در ۲ طرف تشکیل شود و همچنین نمایندگان تام الاختیار در ۲ سوی مرز برای رفع مشکلات و مسائل فوری در ایام اربعین مستقر شوند.
معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه از برنامه ریزی برای افزایش  ۵۰ درصدی زائران در اربعین امسال از مرز رسمی خسروی نسبت به سال گذشته خبرداد و گفت: پارسال یک میلیون زائر از این مرز تردد کردند که پیش بینی می‌شود آمار زائران از این مرزدر اربعین سال جاری به یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر برسد
«علی شعبانی» در گفتگو با خبرنگاران در قصرشیرین افزود: انجام عملیات اربعین ۱۴۰۳ نیاز به یک سری مقدمات، مذاکرات هماهنگی دارد که با دولت عراق و استانداری استان دیالی باید انجام شود.
وی اظهار کرد: در سال گذشته فضا‌ها و زیرساخت‌های بسیار خوبی از جمله ایجاد سایبان‌ها، گیت‌های ورودی و خروجی (۸۸ گیت) در مرز خسروی و همچنین شهرستان قصرشیرین با تلاش مسئولان و دست اندرکاران اربعین انجام گرفت.
او گفت: دعوت می‌کنیم از مردم استان کرمانشاه و هموطنانمان که مرز خسروی را به عنوان نزدیک‌ترین راحت‌ترین مرز برای تردد به عتبات عالیات انتخاب کنند و ما هم تلاش خودمان را می‌کنیم که تمام امکانات را فراهم کنیم تا یک سفر امن و راحت را برای زائران ایجاد کنیم.

دیگر خبرها

  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۳
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی دراربعین ۱۴۰۳
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • مواکب اربعینی استان سمنان تجمیع می‌شوند
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • برپایی نمایشگاه آثار هنرجویان هنر‌های زیبای دختران میبد
  • اجتماع ۳هزار نفری دختران در ارومیه