Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - معاون اول رئيس جمهور گفت: مراسم اربعين حسيني باب تفاهم و دوستي دو ملت ايران و عراق است.
به گزارش پارس‌تودي؛ «اسحاق جهانگيري» معاون اول رئيس جمهور صبح روز سه‌شنبه در ديدار با «سيد جواد الياسري» استاندار نجف تاکيد کرد: فرصت حضور ميليون‌ها زائر ايراني در عراق آثار مادي و معنوي بسياري دارد که بايد هميشه آن را زنده نگه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جهانگيري يكي از مهمترين اهداف سفرش را قدرداني از دولت و ملت عراق در اين كشور به خاطر پذيرايي از بيش از 2 ميليون ايراني توصيف كرد و گفت: بايد از مراجع بزرگ تقليد نجف كه با راهنمايي‌هاي خود باعث برگزاري بهتر اين مراسم معنوي شده‌اند تشكر كرد.
معاون اول رئيس جمهور همچنين با قدرداني از استاندار و مردم نجف، تشكيل دولت عراق را باعث تسريع در پيشرفت و توسعه اين كشور ارزيابي كرد و افزود: انتخابات عراق نمايش خوبي از دموكراسي در منطقه بود.
استاندار نجف نيز در اين ديدار با اشاره به اينكه مردم عراق و شهر نجف افتخار مي‌كنند كه ميزبان زائران امام حسين (ع) به ويژه زائران ايراني و معاون اول رييس جمهور ايران هستند، گفت: اربعين نقش بسزايي در تحكيم روابط دو كشور و دو ملت دارد.
الياسري با ابراز خرسندي از ناكام ماندن توطئه‌هاي دشمنان براي روشن كردن آتش فتنه و اختلاف ميان مردم دو كشور گفت: ما از حادثه حمله به كنسولگري ايران در بصره ابراز تاسف مي‌كنيم و اميدواريم روابط دو كشور همچنان در سايه تلاش‌هاي انجام شده مستحكم‌تر شود.
استاندار نجف افزود: زائران ايراني در ايام اربعين با رعايت عالي ترين مسائل قانوني و انضباطي زيارت خود را انجام دادند كه ما از آنها تشكر مي كنيم.

ورود جهانگيري به نجف اشرف
اسحاق جهانگيري صبح روز سه‌شنبه مصادف با اربعين حسيني (ع)، در بدو ورود به فرودگاه نجف از سوي استاندار نجف و رييس نمايندگي جمهوري اسلامي ايران در عراق مورد استقبال قرار گرفت.
معاون اول رئيس جمهور در بدو ورود به فرودگاه نجف اشرف در گفت وگو با خبرنگاران گفت: اربعين امروز به‌عنوان يك نماد بسيار مهم در جهان اسلام تبديل شده است و ميليونها مسلمان عاشق امام حسين (ع) در اين روز در مراسم اربعين و اين راهپيمايي عظيم شركت مي‌كنند.
جهانگيري با بيان اينكه راهپيمايي اربعين پيام‌هاي زيادي در زمينه‌هاي فرهنگي، سياسي و اجتماعي با خود به همراه دارد، اظهار داشت: اين راهپيمايي به يكي از نمادهاي قدرت ملت مسلمان به خصوص مردم و دولت ايران و عراق تبديل شده است.
معاون اول رئيس جمهور افزود: مراسم راهپيمايي اربعين احياگر اسلام ظلم ستيز و اسلامي است كه به دنبال آزادي و نه گفتن به هر گونه ظلم است كه حضرت اباعبدالله (ع) اين مكتب را ترويج كرد و اين مراسم روز به روز پرشكوه‌تر و با وسعت بيشتري در دنيا معرفي مي‌شود.
جهانگيري با تاكيد بر اينكه هيچ دولتي تاكنون چنين ميزباني انجام نداده است كه در مقطعي كوتاه پذيراي چند ميليون زائر باشد تصريح كرد: مردم عراق به خوبي پذيراي زائران هستند و هيچ حادثه امنيتي كه بر خلاف مصالح مردم باشد تاكنون رخ نداده كه اين بيانگر اقتدار دولت عراق است و اميدوارم دولت جديد اين كشور موفق شود روز به روز پيشرفت بيشتري داشته باشد.
معاون اول رئيس جمهور سپس حرم نوراني و بارگاه مقدس اميرالمونين علي (ع) را زيارت کرد و پس از آن در مسير نجف به كربلا در راهپيمايي بزرگ اربعين شركت كرد.
ورود 15 ميليون زائر اربعين‌حسيني به کربلا
دبير شوراي استانداري کربلا صبح سه‌شنبه از ورود 15 ميليون زائر به کربلاي‌معلي براي گراميداشت اربعين سيد و سالار شهيدان خبر داد.
کليدواژه عراق اربعين جهانگيري

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۰۴۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نچیروان بارزانی با رئیسی دیدار کرد

رئیس اقلیم کردستان عراق با رئیس جمهور کشورمان دیدار کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق در جریان سفر خود به تهران با آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور دیدار کرد.

رئیسی: ایران تحریم‌ناپذیر است/ بومی‌شدن بسیاری از دانش‌ها خبر تکمیل می‌شود...

دیگر خبرها

  • لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی
  • میراحمدی: تصمیمات در خصوص سفر اربعین اتباع خارجی با ستاد مرکزی است
  • تمهیدات لازم برای اربعین از سوی کشور عراق اندیشیده می شود
  • توافق با عراق برروی بیش از ۵۰ محور درخصوص ایام اربعین
  • برگزاری باشکوه کنگره اربعین سال ۱۴۰۳ اولویت ایران و عراق است
  • رویکرد جدید ارائه خدمات در شهرداری اصفهان/ تقویت خدمات‌دهی در ایام اربعین حسینی
  • تمهیدات لازم برای حل و فصل مشکلات مرزهای ایران و عراق در اربعین
  • نچیروان بارزانی با رئیسی دیدار کرد
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی
  • عکسی از تیپ خاص اسحاق جهانگیری در طبیعت /هوا واقعا دلچسب است