Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  محراب آقازاده رئیس سامانه بهداشت 190 وزارت بهداشت گفت: همزمان با فعالیت های بازرسان بهداشت محیط در بازرسی از اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، شکایت های مردمی در اولویت کار بازرسان قرار گرفته که در این میان، مردم نیز همگام با بازرسان کشوری نسبت به این اماکن و مراکز، حساس شده و با دقت بیشتری فعالیت های روزمره خود را مدیریت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: سامانه بهداشت 190 نیز هم راستا با این برنامه و با فعالیت های شبانه روزی خود، نسبت به اخذ اخبار و شکایات مردمی اهتمام ورزیده و ضمن پاسخگویی، مشاوره و راهنمایی تماس گیرندگان، نسبت به ثبت 50485 خبر و شکایت اقدام کرده است و تاکنون به بیش از 99 درصد این اخبار و شکایات رسیدگی شده است.

رئیس سامانه بهداشت 190 وزارت بهداشت، ادامه داد: بیشترین شکایت ها از حوزه تحت پوشش دانشگاه های علوم پزشکی مشهد (12 درصد)، شهید بهشتی ( 12 درصد)، ایران (10 درصد)، شیراز (10 درصد) و اصفهان (7 درصد) بوده و به ترتیب از شهر های تهران، مشهد، شیراز، اصفهان، کرج، قم، تبریز، یزد، کرمان و قزوین بیشترین تماس و شکایت در سامانه ثبت شده است.

وی بیان کرد: شکایت از اماکن مسکونی دارای فعالیت غیر مجاز و غیر بهداشتی با 15 درصد، اغذیه فروشی و ساندویچ و پیتزا 9 درصد و نانوایی ها نیز با 9 درصد، در صدر اخبار این سامانه قرار گرفتند.

آقازاده گفت: بیشترین نوع خبر که مردم به سامانه اعلام کرده اند مربوط به عرضه مواد غذایی صنفی سنتی فاسد، عرضه مواد غذایی بسته بندی شده فاقد تاریخ مصرف معتبر و دفع غیر بهداشتی فاضلاب بوده است.

وی افزود: اقدامات قانونی معمول در زمینه این شکایت ها منجر به رفع نقص 17 درصد از اماکن و مراکز، ابلاغ اخطار و ارائه مهلت رفع نواقص غیر بحرانی 16 درصد و مکاتبه و معرفی متخلفین به مراجع قضایی به میزان 12 درصد بوده است.

رئیس سامانه بهداشت 190 وزارت بهداشت، گغت: سه درصد اخبار، شکایات منجر به کشف، جمع آوری و معدوم سازی 91358 کیلوگرم انواع کالاهای آسیب رسان (شامل مواد غذایی فاسد، تاریخ مصرف گذشته و غیر قابل مصرف) به مصرف کننده شد. جنسیت تماس گیرندگان نیز 73 درصد آقایان و 27 درصد خانم ها بوده است.

سامانه بهداشت 190 وزارت بهداشت به طور شبانه روزی و در تمام ایام هفته، آماده دریافت شکایت های مردمی در زمینه موضوعات مختلف بهداشت محیط و بهداشت حرفه ای از جمله تخلفات مورد مشاهده در اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی می باشد و هموطنان می توانند از اقصی نقاط کشور با شماره گیری تلفن 190 با این سامانه تماس گرفته و شکایات بهداشتی خود را مطرح کنند تا در اسرع وقت به آنها رسیدگی شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت بهداشت اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۰۶۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این تخم‌مرغ‌ها را مصرف نکنید

تاجیک با اشاره به نکات مهم در هنگام خرید و نگهداری تخم مرغ گفت: در هنگام خرید دقت کنید روی هر عدد تخم مرغ نام یا علامت تجاری واحد تولیدی، تاریخ تولید و تاریخ انقضا (به روز، ماه و سال) درج شده باشد.

به گزارش مهر، وی تاکید کرد: از مصرف تخم مرغ‌های شکسته یا دارای ترک در مواد غذایی به ویژه در تهیه غذا‌هایی که نیاز به طبخ ندارند (مانند خامه یا سس) باید خودداری شود.

به گفته تاجیک، تخم مرغ خام بر روی سطوحی که با مواد غذایی آماده خوردن در ارتباط هستند نباید قرار گیرد.

وی با اشاره به نحوه نگهداری تخم مرغ، افزود: تخم مرغ‌ها باید در یخچال و دمای زیر ۷ درجه سانتی گراد نگهداری شوند.

دیگر خبرها

  • این تخم‌مرغ‌ها را مصرف نکنید
  • اعمال محدودیت ترافیکی در ۲ محور گیلان
  • نابودی یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران
  • بحران گرانی در اسرائیل؛ بنزین 2 دلار شد، مواد غذایی 20 درصد گران شد
  • افزایش نرخ تورم و قیمت مواد غذایی در اسپانیا
  • معدوم‌سازی بیش از ۲۳۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد در لامرد
  • وفور کالاهای اساسی و آرامش در بازار/ تخلف برخی کسبه به بهانه مالیات ارزش افزوده
  • کشف ۹۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد در آبادان
  • مدیرعامل سازمان پسماند: شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند ۶۵ درصد کاهش یافت/ تهران از پاریس تمیزتر است
  • هشدار وزارت بهداشت فلسطین درباره خطر فاسد شدن داروها در غزه