Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: بنا بر اعلام رئیس ارتش اندونزی، یک عملیات گسترده جستجو به تعیین محل دقیق سقوط هواپیمای مسافربری این کشور منجر شده است.

پرس آسوسیشن -- این هواپیمای بوئینگ -- که دو ماه از عمر فعالیتش می‌گذشت -- روز دوشنبه تنها دقایقی پس از برخاستن از باند در دریای جاوه سقوط Fall کرد و 189 مسافر و خدمه خود را به کام مرگ کشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هادی تیجاهجانتو در این خصوص افزود: «بنا بر توضیحات مدیر آژانس ملی جستجو و نجات، مختصات احتمالی لاشه هواپیما مشخص شده است. ما برای تأیید، تیمی را به آن منطقه خواهیم فرستاد.»

کشف محل دقیق مختصات بدنه هواپیما در بستر دریا گامی مهم در مسیر دستیابی به جعبه‌های سیاه آن محسوب می‌شود.

این حادثه Incident نگرانی‌ها را درباره تأمین امنیت در صنعت در حال گسترش هوا‌فضای اندونزی -- که به تازگی از فهرست سیاه اتحادیه اروپا و آمریکا خارج شده -- و همچنین درباره امنیت هواپیما‌های جدید 737 MAX 8 بوئینگ تشدید کرده است.

قرار است کارشناسان شرکت بوئینگ برای بررسی دقیق‌تر این موضوع روز چهارشنبه عازم اندونزی شوند.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

پشت پرده خودکشی طناز مطلقه! / از تهمت ها خسته شدم! له شدن مردی زیرگاوصندوق 200 کیلویی در ونک «م-ف» در فرودگاه مشهد راز مخوفی داشت! / پلیس او را شوکه کرد گفت و گو با پدر و مادر پرنیا کوچولو / فاصله با کودک رباها به اندازه چند کوچه! + جزییات عکس گذرنامه واقعی یک جسد! / کشوری که جنازه ها هم گذرنامه دارند! + جزییات شکوفه شوهر داشت اما عکس های لختی برای محمود می فرستاد! اقدام شنیع مسافر امریکا در ایران ! / در شرق تهران فاش شد+ عکس مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا غذا خوردن یک زن از کاسه توالت واقعی برای اثبات تمیزی+ فیلم عجیب اما واقعی / کلاغ ها در این برج پادو دارند! + عکس این مرد به پلیس هشدار داد زنی را فجیع می کشد! + عکس اعدام برای قاتل مردی بخاطر مزاحمت به خواهرش! آخرین کارها و حرف‌های اعدامی‌ها به گفته خبرنگار شاهد +عکس سروگوش زن اولم می جنبید اما مریم زن خوبی است! / من بدم!

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه سقوط Fall حادثه Incident اخبار حوادث اندونزی عملیات رئیس سقوط هواپیمای مسافربری جستجو عکس فیلم قتل ایران من زن ماه پدر اندونزی زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۱۳۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار وضعیت اضطراری در پی فوران آتشفشانی در اندونزی

به گزارش قدس آنلاین، آتشفشان روانگ اندونزی در نزدیکی جزیره سولاوسی در ۳۰ آوریل (۱۱ اردیبهشت) فوران کرد، خاکستر و گدازه محیط اطراف این آتشفشان را پوشاند، این دومین فوران پس از فورانی که در اوایل آوریل که به تخلیه صدها نفر و بسته شدن فرودگاه منجر شد، به شمار می آید.

مرکز آتشفشان‌شناسی و کاهش خطرات زمین‌شناسی این کشور پس از فوران صبحگاهی سطح هشدار را به بالاترین سطح افزایش داد و از ساکنان منطقه خواست که به آتشفشان نزدیک نشوند.

مقامات هفته گذشته سطح وضعیت اضطراری را کاهش داده بودند اما امروز سطح هشدار افزایش یافت.

جزیره روانگ در استان سولاوسی شمالی محل زندگی بیش از ۸۰۰ نفر است که بیشتر آنها پس از فوران در اوایل آوریل خانه‌های خود را تخلیه کردند. هنوز مشخص نیست که چه تعداد دیگر در ۳۰ آوریل از محل تخلیه شدند.

آژانس کاهش بلایای اندونزی به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

فیلمی که امروز (سه‌شنبه/ ۳۰ آوریل) در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده بود، گدازه‌ای را نشان می‌داد که به پایین آتشفشان در ۱۰۰ کیلومتری مرکز استان مانادو می‌ریزد.

مقامات حمل و نقل فرودگاه مانادو را پس از فوران آتشفشان در اوایل آوریل به طور موقت بستند، در حالی که ریزش سنگ‌ها و خاکستر به خانه‌ها آسیب رساند و بیمارستان مجاور را مجبور به تخلیه کرد.

اندونزی در منطقه‌ای موسوم به «حلقه آتش» در اقیانوس آرام قرار دارد؛ منطقه‌ای با فعالیت لرزه ای بالا که در آن صفحات تکتونیکی متعددی به هم می‌رسند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در اندونزی
  • هشدار وضعیت اضطراری در پی فوران آتشفشانی در اندونزی
  • فوران دوباره کوه «روآنگ» در اندونزی
  • تصاویری از لاشه پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا که حوثی‌ها منفجرش کردند
  • آمریکا با هواپیمای آخرالزمانی آماده جنگ احتمالی هسته‌ای می‌شود
  • نقص فنی در پرواز هواپیمای مشهد-تهران
  • استارلاینر بوئینگ قرار است در 6 می به فضا پرتاب شود
  • دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی
  • گاف بی بی سی درباره پروژه هواپیمای جت ۷۲ نفره ایرانی
  • آزمایش‌های قبل عملیات تاریخی «استارلاینر» با موفقیت اجرا شد