Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصطفی منفرد یکی از شهروندان جزیره خارگ نسبت به مدیریت در جهت نگهداری آهوهای موجود در جزیره خارگ مطلبی را در شبکه های اجتماعی منتشر و خواستار رفع این موضوع شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از سپاس؛ جزیره خارگ استان بوشهر یکی از جزایر کشور جمهوری اسلامی ایران است که نعمت های بیشماری در آن وجود دارد که علاوه بر صنعت نفت و گاز دارای زیست گاه های حیوانات اهلی است که مردم روزانه در مکان های مختلف شاهد حضور وتردد آنها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از حوانات اهلی و زیبایی که روزانه در خیابان های جزیره خارگ تردد می کند آهوها زیبایی هستند که در سایه بی توجهی دستگاه های مربوطه روزانه مورد حجمه های شکارچی ها قرار می گیرند یا بر اثر سانحه تصادف جان خود را از دست می دهند.

بی توجهی به گونه های جانوری موجب کاهش روز افزون نسل حیوانات کم یاب خواهد شد و نیاز است مسئولین بخصوص سازمان محیط زیست توجه ویژه و خاصی در جهت نگهداری آنها داشته باشد.

مصطفی منفرد یکی از شهروندان جزیره خارگ نسبت به مدیریت در جهت نگهداری آهوهای موجود در جزیره خارگ مطلبی را در شبکه های اجتماعی منتشر و خواستار رفع این موضوع شد.

متن به شرح زیر است:

اخیرا از سوی اداره فوق خبری مبنی بر انتقال ‌تعدادی از آهوهای  موجود در جزیره خارگ به استان های همجوار به منظور تنظیم تعادل در حفظ و نگهداری آنها منتشر شد .

با توضیحات در این راستا به وضوح مشخص است که با بالا رفتن تعداد آهوها به نوعی ریسک در نگهداری آنها محسوب می شود همانطور که در سالیان گذشته شاهد بودیم به دلیل بیماری، بیش از ۴۰۰ دست از این اهو ها متاسفانه از بین رفتند که خود به نوعی فاجعه زیست محیطی محسوب می شود .

هم اکنون به دلیل بالا رفتن تعداد آهوان که چیزی حدود ۹۰۰ دست یا کمی‌بیشتر می‌باشد ، به لحاظ محدودیت های موجود در جزیره ائم از مسافت کم و همچنین در برخی مواقع علوفه و غیره شاهد هستیم که در نزدیکی شهر و شرکت ها و جاده ها تردد می کنند که تعدادی بدلیل تصادفات جاده ای و غیره بدلیل دخالتهای انسانی و شکار بی رویه و غیر قانونی از سوی برخی افراد موجب گشته آهوان از بین بروند .

 از شما حافظین محیط زیست خواهشمندیم نسبت به خروج تعدادی از این آهواها از این قبیل اتفاقات جلوگیری کنید تا انشالله هم در دیگر استان ها شاهد رشد گله های آهو باشیم هم در جزیره بهتر بتوانید آنها را کنترل کنید.

در ذیل تعدادی از آهوان که اخیرا از بین رفته ، چه بر اثر تصادف چه بیماری و چه شکار نشان می دهم.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۱۷۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون شهردار تهران: دوره قبل مدیریت شهری زیست شبانه و نگهداری از حیوانات خانگی را ترویج می‌داد

به گزارش خبرآنلاین، ابراهیم توکلی زاده معاون شهردار تهران امروز در صحن علنی شورا تاکید کرد:دوره قبل مدیریت شهری زیشت شبانه و نگهداری از حیوانات خانگی را ترویج می‌داد.

رکنا در خبری نوشت: وی ادامه داد: افتخار دوره‌های قبل مدیریت شهری این بود که فلان کنسرت را با فلان تعداد شرکت‌کننده برگزار کردیم.

وی افزود: ببینید ما چه چیزی را تحویل گرفتیم!

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898670

دیگر خبرها

  • ساخت یک موشک جدید برای جستجوی حیات در سیاره زهره
  • غذا دادن دستی به حیوانات پرسه زن، مصداق حیوان آزاری است
  • شاهد وحدت قابل توجهی بعد از وعده صادق هستیم
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • فرشتگان کاتب؛ حافظ انسان در زمان حیات
  • درویش، کنشگر محیط زیست: شاهد کاهش شدید مشارکت مردم پس از بازداشت فعالان محیط زیست، بودیم
  • تقدیر حفاظت محیط زیست اشنویه از دانش آموز حافظ حیات وحش
  • معاون شهردار تهران: دوره قبل مدیریت شهری زیست شبانه و نگهداری از حیوانات خانگی را ترویج می‌داد
  • عاملان مرگ پرندگان زنبورخوار در ارسنجان دستگیر شدند
  • ضرورت آموزش حفاظت و نگهداری از طبیعت به دانش آموزان