Web Analytics Made Easy - Statcounter

احکام متهمان پرونده شهرداری و اعضای شورای شهر مرودشت در شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو شیراز صادر شد. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، احکام متهمان پرونده شهرداری و اعضای شورای شهر مرودشت در شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو شیراز صادر شد.

در این پرونده اتهام تعداد ٢٩ نفر با عناوین اتهامی راشی، مرتشی، تدلیس در معاملات دولتی و اختلاس طی ٦ جلسه دادرسی علنی ٧ ساعته مورد تحقیق و دفاع قرار گرفت که در نهایت دادگاه با احراز بزهکاری متهمین به محکومیت ٢٨ نفر اعلام رأی نمود و به لحاظ تعدد جرائم ارتکابی مشمول تشدید کیفر شناخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



متهم اصلی پرونده به اتهام مشارکت در شش فقره رشاء به تحمل شش فقره ۴.۵ حبس تعزیری، ۱۸ فقره ۱۵ سال حبس تعزیری و ۱۸ فقره ۱۱۱ ضربه شلاق، ۱۸ فقره انفصال موقت به مدت ۴.۵ سال از خدمات دولتی و پرداخت ۱۸ فقره جزای نقدی به مبلغ یک میلیارد و ۵۸۲ میلیون و ۱۷۰ هزار و ۶۳۳ معادل یک و نیم برابر وجوه محصله بابت شرکت در ۱۸ فقره ارتشاء و یک فقره ۷.۵ سال حبس تعزیری علاوه بر جبران خسارت وارده در حق صندوق دولت بابت تدلیس در معاملات دولتی محکوم شد.

در رای صادره از شعبه ١٠١ دادگاه کیفری دو شیراز قید شده است که مطابق با قانون در خصوص متهمانی که با تعدد کیفر مواجه هستند، تنها شدیدترین مجازات اعمال خواهد شد و در صورتی که به هر علت مجازات اشد به یکی از علل قانونی تقلیل یا تبدیل و یا غیر قابل اجرا شود؛ مجازات اشد بعدی اجرا خواهد شد.

۹ نفر دیگر از متهمان این پرونده نیز هر کدام به لحاظ ارتشاء و به مانند متهم ردیف اول و به تعداد بزه‌های محرز شده و یا مشارکت در تحقق آن به ۱۵ سال حبس تعزیری، ۱۱۱ ضربه شلاق، انفصال از خدمات دولتی، پرداخت جزای نقدی به میزان وجوه اخذ شده و همچنین ۷.۵ حبس تعزیزی و جبران خسارت به لحاظ تدلیس در معاملات دولتی محکوم شدند.

همچنین ١٣ نفر دیگر از متهمان این پرونده که اقدام به رشاء و پرداخت رشوه و مشارکت در تحقق این جرم کرده بودند نیز هر کدام به شش ماه حبس تعزیزی محکوم شدند. ٥ نفر دیگر از پرداخت کنندگان رشوه در این پرونده نیز به هر کدام یک سال حبس تعزیری و ضبط کلیه وجوهات نقدی، حواله، چک و اسناد پرداخت شده به نفع دولت محکوم شدند.

گفتنی است رأی صادره در خصوص این افراد قطعی نیست و مطابق قانون قابل تجدید نظرخواهی در دادگاه‌های تجدید نظر استان فارس است.

در رای صادره از شعبه ١٠١ دادگاه کیفری دو شیراز قید شده است که مطابق با قانون در خصوص متهمینی که با تعدد کیفر مواجه هستند، تنها شدیدترین مجازات اعمال خواهد شد و در صورتی که به هر علت مجازات اشد به یکی از علل قانونی تقلیل یا تبدیل و یا غیر قابل اجرا شود؛ مجازات اشد بعدی اجرا خواهد شد؛ بنابراین گزارش پرونده در خصوص یک نفر دیگر از متهمان همچنان مفتوح است.

شایان ذکر است دادگاه در راستای اعمال مجازات تکمیلی متهمان ردیف‌های اول تا هشتم را علاوه بر مجازات‌های اعلام شده به دو سال اقامت اجباری و منع خروج از کشور محکوم کرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پرونده شهرداری شورای شهر مرودشت شیراز دادگاه کیفری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۱۹۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای شورای شهر و روستا در تحقق شعار امسال همت مضاعف داشته باشند   

محمد خانچی معاون امور هماهنگی استاندار خوزستان امروز در همایش روز شوراها که در سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار شد؛ گفت: حمایت و توجه ویژه استاندار خوزستان از موضوعات عمرانی شهری و روستاها استان موجب ابجاد تحول در این حوزه شده است.

او افزود: با شروع دولت سیزدهم اعتباراتی که سال های سال به خوزستان پرداخت نشده بود به این استان تزریق شد و می تواند در کارنامه و عملکرد مجموعه شوراها و شهرداری تاثیر مثبتی داشته و امیدواریم در یک سال باقیمانده بتوانیم تحول جدی و اساسی را در سطح منطقه ایجاد کنیم.

آقای خانچی ادامه داد: شوراها مجموعه شورای شهر و روستا هستند نه شورای شهرداری، شورایی موفق است که مسائل منطقه خود را آمارگیری کرده و برای برطرف کردن آن ها راهکار ارائه دهد، شبانه روز به دنبال شهردار بودن و پرداختن به مسائل حاشیه ای شهرداری شهرداری نشان از ضعف عملکردی شوراها دارد.

معاون امور هماهنگی استاندار خوزستان گفت: شورای شهر و مجموعه شهرداری باید در کنار مردم بودن را تمرین کنند، از نگاه مردم شهر را اداره کنند و از نظرات آن ها استفاده کنند تا موفق شوند. 

این مقام مسئول افزود: نقش شوراها در تصمیم‌گیری‌های کلان مدیریت شهری و روستایی ابعاد مختلف دارد که یک بخش آن خدمات عمومی است و شوراها باید در سایر حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی و رفع آسیب‌های اجتماعی که مردم را رنج می‌دهد هم نقش‌آفرین باشند و منشا بسیاری از اقدامات تاثیرگذار بوده و زمینه عمران و آبادانی شهرها و روستاها را سرعت بخشیده، از اینرو بستر همراهی های اجتماعی و رفع دغدغه های مردم را فراهم کرده اند. 

محمد خانچی یادآور شد: اعتباراتی تحت عنوان عوارض آلایندگی به استان پرداخت می شود محدود است و ممکن است در مرحله های بعدی دیگر این اعتبارات به استان تعلق نگیرد، ضرورت دارد شهرداری ها با خلق منابع جایگزین از وابستگی به این اعتبارات خودداری کنند. 

او در پایان با اشاره به شعار سال و تحقق آن اضافه کرد: شوراها با برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی تولید، ایجاد بازارچه‌های مرزی و توجه به اقتصاد دریا و اقتصاد گردشگری، توسعه فعالیت‌ها در حوزه آبزیان و رونق معادن و کشاورزی، می‌توانند ثروت‌های هنگفت موجود در کشور را از قوه به فعل برسانند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • انهدام باند سارقان احشام در چهارمحال و بختیاری
  • خروج علیه شهردار تهران
  • دستگیری متهمان به ۲۹ فقره سرقت کابل‌های برق و ویلاها در طرقبه شاندیز
  • در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟
  • کیفرخواست پرونده گروه (ش) با بیش از هزار شاکی در دادسرای تهران صادر شد
  • اعضای شورای شهر و روستا در تحقق شعار امسال همت مضاعف داشته باشند   
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال گذشته
  • پرونده کثیرالشاکی موسوم گروه "ش" به دادگاه ارسال شد
  • پیشرفت‌های شهرداری مبارکه نتیجه تعامل موثر با شورای شهر است
  • دستگیری یکی از اعضای شورای شهر سردشت