Web Analytics Made Easy - Statcounter

خراسان شمالی- حمیدرضا شافعی گفت: در حال حاضر ۳۰۰ دستگاه تاکسی تلفنی در شهر تجهیزات این طرح را نصب کرده‌اند ولی در ابتدا ۱۰۰ دستگاه تاکسی اینترنتی کار خود را آغاز می‌کنند.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حمیدرضا شافعی، مدیر عامل سازمان حمل بار و مسافر شهرداری بجنورد از راه اندازی نخستین تاکسی هوشمند اینترنتی (هم‌سی) در این شهرستان خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه، فعالیت شرکت های تاکسی اینترنتی بسرعت در حال گسترش هستند افزود: فعالیت این شرکت ها در اکثر شهرها با استقبال روزافزون مسافرین همراه بوده است و از طرفی با کمک گرفتن از این تکنولوژی می توان بسیاری از معظلات ترافیکی را حل کرد.

وی ادامه داد:  لذا این سازمان پس از بررسی و جلسات متعدد هئیت مدیره تصمیم گرفت در جهت ارائه خدمات نوین و همچنین سوق دادن این خدمات بسمت نیازهای شهر بجنورد و ساماندهی وضعیت موجود ناوگان تاکسی های تلفنی و دفاتر شرکت های حمل و نقل نسبت به راه اندازی تاکسی اینترنتی و هوشمند بطور همزمان در این ناوگان اقدام کند.

شافعی امکان سفارش سرویس بصورت تلفنی و اینترنتی، امکان ثبت آدرس منزل، محل کار و ارائه خدمات بصورت خودکار، مکان سفارش سرویس با راننده خانم بصورت تلفنی و اینترنتی، امکان نظرسنجی از مسافر درباره نحوه ارائه سرویس توسط راننده، استفاده از ناوگان موجود تاکسی های تلفنی و رعایت مصوبه شورای ترافیک استان و عدم افزایش ناوگان را از مزایای این طرح عنوان کرد.

وی افزود: حرکت بسمت ارائه خدمات الکترونیکی به رانندگان مانند صدور مجوز درخواست مرخصی و...، امکان نظارت بیشتر به ناوگان و جلوگیری از گردش بی رویه خودروها در سطح شهر را از دیگر مزایای این طرح هستند.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی بجنورد گفت: در حال حاضر ۳۰۰ دستگاه تاکسی تلفنی در شهر تجهیزات این طرح را نصب کرده اند ولی در ابتدا ۱۰۰ دستگاه تاکسی اینترنتی کار خود را در سطح شهر آغاز می کنند.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان همچنین می توانند با شماره تلفن ۳۱۲۰ بصورت تلفنی نیز درخواست تاکسی کنند.

شافعی در خصوص فعالیت تاکسی های اینترنتی در سطح شهر، نیز گفت: در حال حاضر سه شرکت تاکسی اینترنتی در بجنورد به طور غیر قانونی و بدون مجوز فعالیت می کنند که در این زمینه تذکرات به آنان داده شده و پرونده آنان به دستگاه قضایی ارجاع داده شده است.

وی افزود: برابر ماده ۹ قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت و ماده ۳۱ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی؛ حمل و نقل بار و مسافر در محدوده شهری فقط به عهده شهرداری است و باید از شهرداری مجوز فعالیت داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بجنورد تاکسی اینترنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۲۱۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الحاق ۴۳ دستگاه خودرو و موتورسیکلت به ناوگان فرماندهی مرزبانی خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرماندهی مرزبانی استان خراسان رضوی ، سردار مجید شجاع در مراسم الحاق خودرویی به ناوگان ترابری مرزبانی استان اظهار کرد: در راستای عملکرد بهتر در انجام مأموریت‌های سازمانی تعداد ۷ دستگاه لندکروز عملیاتی، ۶ دستگاه هایلوکس، یک دستگاه آمبولانس، یک دستگاه لندکروز شیلتر با تجهیزات فاوایی، یک دستگاه سمند و ۲۶ دستگاه موتورسیکلت به ناوگان ترابری فرماندهی مرزبانی استان واگذار شد.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی افزود: همچنین با انجام مکاتبات و پیگیری‌های لازم با شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر، تعداد ۲ دستگاه اتوبوس نیز به این ناوگان ملحق و مورد استفاده سازمانی قرار گرفت.

وی بیان کرد: تعداد یک دستگاه مینی بوس بنز و یک دستگاه وانت کاپرا که از چرخه خدمتی خارج شده بود، بازسازی کامل و به چرخه خدمتی برگشت داده شد.

دیگر خبرها

  • کنترل ۱۸۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی در سیستان و بلوچستان
  • نظارت و کنترل بیش از ۱۸۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی در سیستان و بلوچستان
  • مخالفت با مالیات ارزش افزوده تاکسی‌های اینترنتی
  • الحاق ۴۳ دستگاه خودرو و موتورسیکلت به ناوگان فرماندهی مرزبانی خراسان رضوی
  • مخالفت انجمن تجارت الکترونیک با دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی اینترنتی
  • دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌های اینترنتی، غیرقانونی است
  • بهره برداری از فاز سوم کمربندی نسیم شمال قزوین
  • با کیفیت ترین خودرو بعد از تسلا را برای حمل و نقل تهران انتخاب کرده ایم | پوست اندازی ۶۵ هزار تاکسی برقی در تهران
  • ۲۰۰۰ تاکسی برقی بزودی به ناوگان حمل و نقل تهران می‌پیوندد
  • راه‌اندازی اکوسیستم تاکسی هوایی الکتریکی در ابوظبی