Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ مرتضی عسگری گفت: در پی گزارش چند نفر از شهروندان مبنی بر کسر مبالغی از حساب­‌های بانکی  آنان  توسط افراد ناشناس پس از خرید از فروشندگان سیار (وانت‌های میوه فروش) واقع در برخی شهرستان‌های استان‌، بلافاصله موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به اینکه فعالیت مجرمانه کلاهبرداران دراین بخش حرفه‌ای و بدون باقی گذاشتن کوچکترین ردی از آن‌ها بود، شناسایی و دستگیری اعضای باند با پیچیدگی و مشکل خاص مواجه شد.

سرهنگ عسگری گفت: ماموران مبارزه با جرائم سایبری فتا با شگردهای پلیسی درفضای مجازی موفق به شناسایی و دستگیری ۲ نفر از اعضای اصلی باند کلاهبرداری در این زمینه شدند.

وی افزود: کارشناسان این پلیس جهت بررسی صحت و سقم موضوع به محل مراجعه پس از بررسی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان مشخص شد که متهمان  با قراردادن دستگاه اسکیمر در کنار کارت خوان اصلی اقدام به کپی کردن اطلاعات کارت‌های بانکی مشتریان به بهانه قطع اتصال کارت خوان اصلی و عدم ارایه سرویس و بهانه‌هایی از این قبیل می‌نمودند.

رئیس پلیس فتا استان چهار محال و بختیاری گفت: متهمان دربازجویی‌های ماموران به جرم خود مبنی برسرقت وجوه مشتریان اعتراف کردند و اذعان داشتند که درشهرهای مختلف استان چهارمحال و بختیاری درقالب میوه فروشی آن هم با قیمت‌های ارزان مشتریان خود را ترقیب به خرید میوه می‌نمودند.

وی خاطرنشان کرد: از متهمان تعدادی دستگاه اسکیمر، کارت بانکی کپی شده، لپ تاپ، تعدادی سیم کارت و دستگاه کارت خوان کشف شده است.

رئیس پلیس فتا استان چهارمحال و بختیاری افزود: امروز یکی از مشکلات دراین زمینه عدم اطلاع بیشتر افراد جامعه در خصوص حفظ اطلاعات کارت‌های بانکی، اعتماد بیش از حد به فروشندگان و عدم توجه به خرید از فروشگاه‌های معتبر است.

وی در توصه به شهروندان گفت: در انجام اقدامات مالی و ارائه اطلاعات کارت های بانکی خود به دیگران دقت لازم را داشته باشند. و در هنگام خرید با استفاده از کارت های بانکی،فروشنده را ملزم نمایند که دستگاه کارت خوان را در اختیار آنان قراردهند و شخصا رمز را وارد نمایند. تا مورد سوءاستفاده کلاهبرداران واقع نشوند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پلیس فتا ارتباطات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۲۸۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال دستگیر شد

ایسنا/سمنان  فرمانده انتظامی شهرستان سمنان گفت: کلاهبرداری که ۱۳ سال قبل از مردم مبلغ ۵ میلیارد ریال، کلاهبرداری کرده و متواری شده بود با اقدام به موقع پلیس دستگیر شد.

سرهنگ عباس عرب 8 اردیبهشت ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: فردی به دلیل کلاهبرداری از سال ۱۳۹۰ تحت تعقیب محاکم قضایی بود که دستگیری وی در برنامه کاری ماموران انتظامی شهرستان سمنان قرار گرفت.

وی با اشاره به اشرافیت اطلاعاتی پلیس سمنان افزود: در پی انجام اقدامات خاص پلیسی متهم به سرعت شناسایی و با عملکرد سریع و به موقع پلیس در مخفیگاهش دستگیر شد.

سرهنگ عرب با بیان اینکه متهم از مردم مبلغ ۵ میلیارد ریال قرض گرفته بود و بعد متواری شده بود، اضافه کرد: این کلاهبردار حرفه‌ای و فراری برای ادامه رسیدگی به جرائم خود تحویل مراجع قانونی شد.
فرمانده انتظامی شهرستان سمنان تاکید کرد: پلیس در برخورد با تخلفات جدی است و همه تلاش خود را برای احقاق حقوق مردم به کار می گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستگیری اعضای باند ۴ نفره سارقان به عنف/نوشابه‌های قاچاق به بازار نرسید
  • متروسواران بخوانند؛ شگرد عجیب سرقت که تازه کشف شد!
  • شگرد عجیب سرقت در مترو
  • سقف تراکنش‌ خرید از کارت‌های بانکی افزایش یافت
  • کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال دستگیر شد
  • ­سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
  • سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
  • تاکسی‌های قم مجهز به کارت‌خوان می‌شوند
  • درباره کلاهبرداری به روش اسکیمر چه می‌دانید؟
  • اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداران اسکیمری نیفتیم؟