Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام از حضور ۲۰۰ دستگاه اتوبوس با پلاک ‌سپاه که جابه‌جایی زائران اربعین حسینی را در مرز مهران انجام می‌دهند خبر داد.

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، هرساله جمعیت عظیم و میلیونی مسلمانان از اقصی نقاط جهان به‌ویژه جمهوری اسلامی ایران در آستانه اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، به انجام سنت دیرینه پیاده‌روی به‌مقصد کربلای معلی می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حرکت عظیم چند سالی است که رونق خاصی گرفته به‌گونه‌ای که همزمان با اربعین حسینی، کربلای معلی شاهد جمعیت بیش از ۲۰میلیونی مسلمان است. در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی نیز در مرزهای سه‌گانه به‌مقصد عراق از سوی ایران، به‌منظور رفاه زائران موکب‌های خدمات‌رسانی از سوی نهادهای مردمی و غیره برپا می‌شود تا جایی که در چند سال اخیر معضل اسکان نیز به‌همت خیران و موکب‌های مردمی و غیره برطرف شده است.

براساس این گزارش در چند سال اخیر زائران خارجی در کشورهای همسایه ایران از جمله زائران پاکستانی، افغانستانی، جمهوری آذربایجان، ترکیه و غیره نیز ایران را به‌عنوان گذرگاه عزیمت به‌سمت کربلای معلی انتخاب کردند که در این راستا نیز موکب‌های خدمات‌رسانی در سایر نقاط مرزی ایران از جمله سیستان و بلوچستان، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، آستارا واقع در استان گیلان و غیره برپا شده و به ارائه خدماتی از جمله اسکان، تغذیه و غیره زائران می‌پردازند.

با توجه به اینکه زائران ایرانی بیشتر در پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی مسیر "نجف تا کربلا" را انتخاب می‌کنند، موکب‌های ایرانی در این مسافت حدود ۸۰کیلومتری نیز حضور دارند و اکنون پس از برگزاری این اجتماع میلیونی خیل عظیم زائران در حال بازگشت هستند. در ادامه تازه‌ترین اخبار از این رویداد تاریخی را مشاهده می‌کنید:

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ح

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اربعین حسینی زائران اربعین حسینی فرمانده سپاه امیرالمومنین ع استان ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۳۰۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه پارکینگ اربعین در شلمچه

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود خواست خدایی بعد از ظهر امروز سه‌شنبه در نشست ساماندهی مرز بین‌المللی شلمچه به ساماندهی و نظم دهی به نحوه پارک خودروها در توقفگاه بزرگ اربعین اشاره کرد و افزود: امسال علاوه بر تمهیدات اندیشیده شده برای نظم دهی به نحوه پارک کردن خودروها، ۱۰ هکتار به توقفگاه اربعین اضافه خواهد شد تا زائران دغدغه کمتری داشته باشند.

وی تاکید کرد: خدمت به زائران اباعبدالله الحسین (ع) را وظیفه خود می‌دانیم و برای برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی (ع) در پایانه مرزی شلمچه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.

فرماندار شهرستان خرمشهر بر ساماندهی زیرساخت‌ها در پایانه شلمچه در حوزه‌های مختلف تاکید کرد و گفت: پلیس راهور، نیروی انتظامی، امنیتی، خدماتی در اولین فرصت نسبت به شناسایی نواقص و رفع آنها اقدام و اهتمام جدی داشته باشند و نیازمندی‌های خود را اعلام کنند.

وی با تاکید بر فعال شدن ایکس‌ری در ورودی پایانه مسافری تصریح کرد: در راستای بهبود روند بازرسی ورود و خروج زائران و مسافران و همچنین ارتقای امنیت پایانه گیت ویژه بازرسی نصب شود؛ همچنین اینکه دستگاه‌های خدمات رسان از قبیل آبفا، برق، گاز در مرز شلمچه استقرار داشته باشند تا در صورت وجود مشکل در اسرع وقت آن را رفع کنند.

فرماندار شهرستان خرمشهر خواستار همکاری دستگاه‌های اجرایی و رفع چند حاکمیتی در مرز شلمچه شد و گفت: در تلاش هستیم با همدلی و وحدت رویه کارهای خوبی در حوزه‌های مرزی، اقتصادی، زیارتی و گردشگری در پایانه مرزی شلمچه داشته باشیم.

کد خبر 6093565

دیگر خبرها

  • توسعه پارکینگ اربعین در شلمچه
  • فرمانده کل سپاه پاسداران یک پیام صادر کرد +جزئیات
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی