Web Analytics Made Easy - Statcounter

بندرعباس- ایرنا- رییس کل دادگستری هرمزگان با تاکید بر اهمیت تشکیل و راه اندازی کانون وکلا در استان، گفت: هم اکنون یک هزار وکیل در حوزه های قضایی استان مشغول به فعالیت هستند و از همین رو وجود کانون وکلا در این استان از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدصادق اکبری عصر پنجشنبه در نشست با رییس و اعضای هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز اظهار داشت: باید خلأهای موجود در روند تشکیل کانون وکلای هرمزگان رفع شود و دستگاه قضایی استان آماده ارایه هرگونه مساعدت قانونی در این زمینه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر نظارت کانون وکلا بر رعایت شئون حرفه ای از سوی وکلا، افزود: همانگونه که قضات باید شأن و جایگاه قضاوت را همواره مد نظر قرار دهند، وکلا نیز باید شئون حرفه‌ ای و اسلامی را به هنگام حضور در محاکم رعایت کنند.
رییس کل دادگستری هرمزگان تصریح کرد: با ارتقاء سطح دانش وکلای دادگستری بر پایه آموزش و کسب مهارت های علمی ‌، بی تردید روند خدمت رسانی به مردم به شکلی مطلوب تر انجام خواهد شد.
کانون وکلای دادگستری مرکز چهار استان تهران ، هرمزگان ، سمنان و سیستان بلوچستان را در بر می گیرد.
کانون وکلای دادگستری، قدیمی ترین سازمان مردم نهاد ایرانی است که به موجب لایحه استقلال کانون وکلا در سال 1331 به عنوان نهادی با شخصیت حقوقی و مستقل به وجود آمده است.
برگزاری آزمون وکالت، صدور پروانه وکالت برای افراد واجد شرایط، اداره امور راجع به وکالت دادگستری و نظارت بر اعمال وکلا، رسیدگی به تخلفات و تعقیب انتظامی وکلا توسط داد سرا و دادگاه انتظامی وکلا، معاضدت قضایی و فراهم آوردن شرایط پیشرفت علمی و عملی وکلا از جمله وظایف کانون های وکلای دادگستری است.
7198/6048

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي قضايي كانون وكلا هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۳۷۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی در شهر قروه

 معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری کل کردستان در مراسم افتتاح چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهرستان قروه اظهار کرد: کاهش مراجعه به دستگاه قضائی، تسریع در رسیدگی به پرونده و صرفه جویی در وقت و هزینه، افزایش کارآمدی نظام قضائی کشور با افزایش نسبی سرعت، دقت و کیفیت و استفاده شهروندان از فرصت‌های برابر با رفع موانع اداری از اهداف توسعه دفاتر خدمات الکترونیک قضائی است.

علی رشیدی افزود: تکریم ارباب رجوع باید از اولویت‌های کاری دفاتر خدمات الکترونیک قضایی باشد و بر همکاری هر چه بیشتر دادگستری‌ها با دفاتر خدمات الکترونیک قضایی تأکید کرد.

 این دفتر به آدرس شهرستان قروه، خیابان شریعتی، بعد از سه راه طالقانی، جنب فروشگاه افق کوروش به شهروندان قروه خدمات قضایی ارایه می‌کند.

درحال حاضر چهل و سه دفتر خدمات الکترونیک قضایی در استان کردستان وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • افتتاح چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی در شهر قروه
  • مراسم تجلیل از وکلای معلم قزوین
  • شکایت فعالان حقوق بشر از مقامات صهیونیست به دادگاه لاهه
  • پیگیری طرح وکلا در مساجد از سوی رئیس قوه قضاییه
  • مرحله دوم آزمون وکلای دادگستری برگزار شد
  • روایت رئیس کل دادگستری هرمزگان از فرآیند حل مشکل ۵۱ ساله مردم قشم
  • بازدید اژه‌ای از نمایشگاه دستاورد‌های قضایی هرمزگان
  • سفر رئیس قوه قضائیه به بندرعباس
  • محرومیت زدایی از ماموریت‌های گروه‌های جهادی برای کمک به مردم