Web Analytics Made Easy - Statcounter

حماسه اربعین حسینی امسال نیز مانند گذشته باشکوه برگزار شد، دلسوختگانی از سراسر دنیا به ویژه افغانستان باوجود مشکلات بسیار با پای دل آمدند و بی‌دل بازگشتند. البته بسیاری نیز آرزو به دل ماندند تا سالی دیگر به دیار معشوق سفر کنند. ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات

به گزارش خبرنگار اعزامی دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به کربلا، حماسه اربعین امسال نیز مانند سال‌های گذشته با شکوه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پذیرایی از زائران عتبات عالیات توسط مردم عراق مثال زدنی است. زائران افغانستانی و پاکستانی نیز پس از استقبال گرم برادران خود در ایران با طی هزاران کیلومتری به کربلا رسیدند.

امسال حضور عاشقان و زائران امام حسین علیه‌السلام از پاکستان نیز بسیار پر رنگ بود. زائران افغانستانی نیز مانند برادران پاکستانی خود عموما از راه‌های مواصلاتی ایران خود را به عراق می‌رسانند اما بسیاری از عاشقان حسینی از این کشورها به دلیل مشکلات متعدد از جمله دوری مسیر و مشکلاتی برای اخذ روادید از اربعین جاماندند و زیارت عتبات عالیات تعدادی نز به روز شهادت امام رضا علیه‌السلام موکول شد.

مشکلات زائران افغانستانی و جاماندن از زیارت اربعین

پس از حمله سال گذشته گروه تروریستی داعش به سفارت عراق در کابل، این سفارتخانه کار خود را به حالت تعلیق درآورد و اخذ ویزا برای زائران افغانستانی دچار مشکل شد. از سویی نیز تا زمانی که زائران افغانستانی ویزای کشور عراق را دریافت نکنند، امکان صدور ویزای دو بار ورود ایران وجود ندارد. در حال حاضر نیز شیعیان افغانستان بصورت محدود می‌توانند برای زیارت امام حسین علیه‌السلام اقدام کنند.

استقبال و میزبانی مردم عراق از زائران عتبات عالیات مثال زدنی است؛ اینجا علاوه بر حضور پر رنگ زائران ایرانی، پاکستانی، افغانستانی، هندی و کشورهای عربی حضور عاشقان حسینی از دیگر کشورها نیز دیده می‌شود. همچنین پرچم‌های فاطمیون و زینبیون، مدافعان حریم اهل بیت علیهماسلام در میان زائران نیز مشهود است.
پذیرایی زوار افغانستانی در مرز دوغارون و شلمچه نیز بسیار عالی بود و در مسیر راه نیز موکب‌های عراقی، ایرانی و چند موکب نیز از افغانستان به چشم می‌خورد که بطور خستگی ناپذیر پذیرای زائرین بودند.

با توجه به جمعیت عظیم زائران حسینی از کشورهای افغانستان و پاکستان، مسافت طولانی که این عزیزان باید طی کنند و هزینه بالای سفر هوایی که خیلی از زائران قادر به پرداخت آن نیستند ضرورت اقدام و همت مشترک وزارت‌های خارجه افغانستان، پاکستان، ایران و عراق برای تسهیل روند صدور ویزا به شدت حس می‌شود تا دیگر شاهد جا ماندن عاشقان حسینی از این رویداد مذهبی، سیاسی و اجتماعی نباشیم.

انتهای پیام/.

ما را در فیسبوک، توییتر و تلگرام دنبال کنید.

R36461/P36447/S8,87,1413/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۴۳۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی خانواده شهید نسیم افغانی + فیلم

مدارک هویتی شهید افغانستانی نشان می‌داد که وی با نام نسیم افغانی و با عضویت بسیجی در گردان «سیف الله» از لشکر ۵ نصر خراسان، در جبهه های نبرد حق علیه باطل حاضر شده است.

خرداد ۱۳۹۹ بود که پیکر یک شهید افغانستانی در منطقه عملیاتی والفجر یک پیدا شد؛ ۲۲ بهمن ۱۳۶۲ در فکه جان خود را فدای اسلام کرد و پیکرش همان جا ماند و پیکرش بر روی دوش هموطنانش در آستان قدس رضوی تشیع شد و به خاک سپرده شد.

در همان زمان سردار باقرزاده، فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح درخواست کرد هرکسی که می‌تواند در شناسایی خانواده شهید نسیم افغانی کمک کند.

حالا پس از سال ها قفل حکایت مفقودی خانواده شهید نسیم افغانی گشوده شد.

با پیگیری ستاد معراج شهدا و انجام تست دی‌ان‌ای از افراد مدعی، نسبت خانوادگی محمد یاسین مرادی فرزند میرزا محمد به عنوان برادر شهید نسیم افغانی محرز شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی
  • امضای قرارداد صادراتی ازبکستان با تجار افغانستانی
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • شناسایی خانواده شهید نسیم افغانی + فیلم
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۳
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی دراربعین ۱۴۰۳