Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@02:54:26 GMT

طغیان مگس در دفن‌گاه زباله سراوان گیلان

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۴۴۹۰۴

طغیان مگس در دفن‌گاه زباله سراوان گیلان

معاون خدمات شهری شهرداری رشت گفت: در راستای کاهش مشکلات لندفیل سراوان، سمپاشی روزانه و مکرر در این منطقه در حال انجام است.

به گزارش ایسنا، علی مقصودی در بازدید از لندفیل سراوان با اشاره به اینکه سال گذشته طغیان و افزایش مگس در دفن گاه سراوان موجب نارضایتی اهالی سراوان شده بود، گفت: شهرداری رشت با توجه به تجارب کسب شده اقدامات متعدد و متناوبی را برای جلوگیری از هجوم مگس در دستور کار قرار داد و از این رو روزانه به صورت مکرر سم پاشی دفن گاه سراوان به شیوه‌های مختلف نظیر مه پاش و دود انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در پنج ماه اول امسال مجوز برداشت شن توسط دستگاه‌های متولی برای شهرداری صادر نشد، مطرح کرد: به لحاظ زمانی شهرداری دچار خسران زیادی شد و این موضوع می‌توانست خسارت جبران ناپذیری برای سراوان داشته باشد که با درایت حوزه پسماند شهرداری مدیریت شد.

مقصودی با اشاره به اینکه دستگاه تصفیه شیرابه سراوان (دبی سه لیتر در دقیقه) در مراحل نهایی تست قرار دارد، خاطرنشان کرد: تا ۲۰ روز آینده تست نهایی این دستگاه تکمیل می‌شود و یک ماه پس از تست دستگاه در سراوان مستقر خواهد شد.

وی از اهالی روستای سراوان به علت معضلات دفن گاه سراوان عذرخواهی کرد و افزود: تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا با پوشش زباله، معایب دفن گاه سراوان را به حداقل برسانیم.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زباله منطقه گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۴۴۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال مجموعه آرادکوه نیازمند عزم جدی متولیان امور است

رضا محمدی اظهار کرد: حدود ۷۰ سال است که زباله‌ها در مجموعه آرادکوه دفع می‌شود و انتقال این مجموعه به همین راحتی نیست.

وی ادامه داد: منابع طبیعی با همکاری محیط زیست باید زمین مورد نیاز را در اختیار شهرداری قرار دهند تا اقدامات برای انتقال این مجموعه صورت بگیرد.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران تاکید کرد: شهرداری تهران نیز موافق جابجایی این مجموعه است، اما هنوز زمینی برای انتقال آرادکوه به شهرداری تحویل داده نشده است.

محمدی با اشاره به خرید دستگاه زباله سوز ۶ هزار تُنی افزود: در صورت راه اندازی این دستگاه زباله سوز مشکلات محیط زیستی آرادکوه تا حدودی برطرف می‌شود و شهرداری تهران تلاش دارد هر چه زودتر این دستگاه زباله سوز را راه‌اندازی کند.

تاکید سازمان محیط زیست بر جابجایی بازیافت آرادکوه

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست روز گذشته با تاکید بر اینکه نظر این سازمان در بحث مجتمع پردازش و بازیافت زباله آرادکوه جابجایی آن است، گفت: رودخانه پسماند جنوب تهران در حال تخلیه است چرا که منابع آب و خاک را با مشکل مواجه می‌کرد.

علی سلاجقه افزود: در منطقه آرادکوه پیش از این اقدامات خوبی انجام گرفته است، اما نظر سازمان حفاظت محیط زیست جابجایی آن است. شهرداری تهران نیز استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها برای حل مساله آرادکوه را مطرح کرده است و این موضوع در قالب کارگروه ملی مدیریت پسماند و به منظور تولید سوخت کارخانه‌های صنعت سیمان در دست پیگیری است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: همچنین اقداماتی در جهت مکلف شدن صنایع منطقه جنوب تهران به انجام وظایف زیست‌محیطی در دست انجام است.

 مجتمع پردازش و بازیافت زباله «آرادکوه» حدود ۷۰ سال پیش در مساحتی یک هزار و ۴۰۰ هکتاری در ابتدای جاده قدیم تهران برای دفع زباله‌های پایتخت راه اندازی شد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • کشف دومین منزل انباشت زباله در بجنورد!
  • تخلیه دومین ملک مسکونی محل انباشت ضایعات و زباله توسط شهرداری بجنورد
  • انجام ۴ کیلومتر حفاری تونل خط ۴ متروی مشهد
  • دومین منزل انباشت زباله در بجنورد کشف شد
  • دومین ملک مسکونی محل انباشت ضایعات و زباله توسط شهرداری تخلیه شد
  • انتقال مجموعه آرادکوه نیازمند عزم جدی متولیان امور است
  • طرح مطالعاتی سایت پسماند شهرداری ساوه انجام‌ شد
  • تولید زباله مسافران، نمکی روی زخم بی‌درمان گیلان!/ اقداماتی که گردشگران باید برای بحران پسماند انجام دهند + عکس
  • ترافیک سنگین در محور رشت - قزوین و ورودی رودبار
  • از سراوان تا پیچ شاه عباسی ترافیک ۱۲ کیلومتری داریم/مسدودی محور پونل - خلخال