Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین عبادی _ سیاسی نماز جمعه ظهر امروز با حضور پرشور اقشار مختلف جامعه در شهر کرمانشاه و شهرستان‌های استان کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ،ائمه جمعه استان کرمانشاه در خطبه‌های امروز نیز پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی به موضوعاتی همچون اشاره کردند که در ادامه مشروح خطبه‌ها را با هم می‌خوانیم:

 

ملت ایران مقاوم‌تر از گذشته مقابل استکبار ایستاده‌اند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، آیت‌الله مصطفی علما در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی این هفته کرمانشاه اظهار داشت: حضور در پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی (ع) نشان از تقوی است و این حرکت بزرگ به برکت خون شهدا و استقامت ملت بزرگ ایران شکل گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با قدردانی از تمامی آنهایی که در زمینه برپایی این راهپیمایی باشکوه تلاش کرده‌اند، افزود: اربعین مختصات اسلام است و تبلیغ آن به معنای تبلیغ دین اسلام و رسول الله (ص) است.

امام جمعه کرمانشاه گفت: اگر تمام قدرت‌های دنیا جمع شوند نمی‌توانند این چنین اجتماعی که مردم با همه وجود خود در آن حضور یافته‌اند را یکجا جمع کنند.

آیت‌الله علما تصریح کرد: امروز روز حاکمیت اسلام است و جوانان ما باید آن را حفظ کنند و نسل به نسل به آیندگان بسپارند.

از دستاوردهای مبارزه با استکبار غافل نباشیم

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت ١٣ آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی بیان کرد: پیغمبر اکرم (ص) تا آخرین لحظات عمر پربرکت خود در مقابل استکبار ایستادند و ملت ما با تاسی از ایشان در مقابل استکبار ایستاده است.

خطیب جمعه کرمانشاه گفت: امسال روز ١٣ آبان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، چرا که شخصی نادان این روز را به عنوان روز تحریم ما قرار داده است، اما ملت ما باز هم پرشورتر از قبل در این راهپیمایی حضور می‌یابند و به دنیا نشان می‌دهند مقاوم و استوارتر از همیشه ایستاده‌اند.

آیت‌الله علما همچنین با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) در مورد مبارزه با استکبار گفت: به فرموده امام راحل هیچگاه سلاح مبارزه با استکبار را بر زمین نمی‌گذاریم و آثار و برکات این استکبارستیزی را در طول ٤٠ سال انقلاب دیده‌ایم.

وی همچنین مشکلات جامعه را گذرا دانست و گفت: ایستادگی مردم در مقابل استکبار دستاوردهای بزرگی دارد و نباید از برکات آن غافل باشیم ضمن اینکه مسئولان باید به این مشکلات توجه ویژه داشته باشند.

وقف؛ سرمایه‌ای ماندگار

امام جمعه کرمانشاه همچنین با گرامیداشت هفته وقف اظهار داشت: وقف سرمایه‌ای ماندگار است که برای انسان باقی می‌ماند.

آیت‌الله علما با بیان اینکه در استان کرمانشاه برخی از موقوفات ٢٤ هزار عقبه دارند، بیان کرد: کارهای فرهنگی زیادی با موقوفات انجام می‌شود و باید فرهنگ وقف را در جامعه نهادینه کنیم.

وی همچنین ضمن دعوت همگان به تقوا اظهار داشت: تقوا یک سرمایه الهی است و خداوند متعال در قرآن کریم انسان ها را به تقوا و عمل صالح دعوت کرده، تقوا درهای برکات آسمان و زمین را به روی انسان ها می‌گشاید.

 

اربعین حسینی نمایش اتحاد و انسجام مسلمانان است / 13 آبان نماد استکبار ستیزی و انزجار از مستکبران جهان است

 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، به نقل از بازی دراز، حجت الاسلام جوادفاطمی نسب درخطبه های نمازجمعه این هفته شهرستان اظهارداشت : راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی امسال نیز همچون سنوات گذشته برگزار و باحضور 20میلیون نفر از امتمسلمان جهان باشکوهتر ومنسجم تر از سالهای قبل انجام گرفت.

وی بابیان اینکه اربعین حسینی حاوی دستاوردهای  مهمی برای امت مسلمان و بخصوص شیعیان جهان بود افزود : ارادت مسلمین به ساحت مقدس اباعبدالله الحسین علیه السلام ، تبلور تفکر عاشورایی درخلق حماسه های بزرگ ، قدرت سازی کربلا برای آزادی قدس شریف، همدلی وهماهنگی دوکشور ایران وعراق،بی تاثیر بودن تحریمها ومشکلات اقتصادی دراراده مردم ایران از مهمترین دستاوردهای مراسم اربعین حسینی بود.

امام جمعه شهرستان با تشکر از دولت ومردم عراق اذعان داشت : حکومت عراق ودرراس آن مرجعیت شیعه ،علمای دینی،سران قبایل، مجلس ومجموعه دولت عراق نقش مهمی در برگزاری این مراسم بزرگ داشتند که قابل تقدیر است.

فاطمی نسب درادامه به انتخاب 13 ابانماه ازسوی کاخ سید برای اعلام واعمال تحریمهای مرحله دوم  علیه ملت ایران اشاره کرد وگفت : این نوع انتخاب توسط منافقین و معاندین جمهوری اسلامی برای آمریکائی ها طراحی شده است تا به زعم خود ازطریق این انتخاب بتوانند مظاهر قدرت و غیرت انقلاب اسلامی را درروز مبارزه با استکبار جهانی که مناسبتش نماد شکست وناکامی آمریکاست را به عرصه شکست وتسلیم مردم ایران تبدیل کنند.

خطیب جمعه شهرستان ادامه داد : روند تحولات کشور ونقاط قوت وفرصتهای مردم ایران درمقابله با تحریمها وجنگ رسانه ای دشمن و ضعفها وناکامی های آمریکا ودیگر دشمنان انقلاب درتحقق اهداف شوم خود برای تسلیم وبراندازی نظام اسلامی پیشاپیش شکست آمریکایی ها را امکان پذیر ساخته است.
 

وی خاطرنشان کرد : جنایات آمریکا واستمرار آن تا 13 آبان امسال که از سوی رئیس جمهور آمریکا بعنوان زمان آغاز دورجدید تحریمهای نفتی علیه ایران اسلامی انتخاب شده سبب شده که شعار مرگ بر آمریکا به شعوری ضدآمریکایی نه درایران بلکه در سراسر جهان تبدیل شده است.

امام جمعه شهرستان دربخش دیگری از سخنان خود بااشاره به مناسبتهای پیش رو تصریح کرد : 13 آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا بدست دانشجویان خط امام وروز مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز است که نمادی برای استکبار ستیزی است .

ایشان درادامه روز وقف را از مناسبتهای مهم دیگر عنوان کرد وگفت : وقف را باید با استفاده از برنامه های متنوع فرهنگی درجامعه گسترش داد و آنرا در جامعه نهادینه کرد .

فاطمی نسب افزود : سالروز رحلت پیامبر مکرم اسلام(ص) وشهادت امام حسن مجتبی علیه السلام و امام رضا علیه السلام از ماسبتهای مهم پیش رو است که باید مراسمات عزادارای وسوگواری شایسته در شهرستان برگزار گردد.

 

شعار مرگ بر آمریکا تا تغییر راهبردها و سیاست‌هاى غلط آمریکا باید ادامه یابد/نقش دو ملت ایران و عراق در اکرام زائران اربعین حسینى شایسته تقدیر است

 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، به نقل از اسلام آباد خبر، حجت الاسلام محمد طه مهری امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب در خطبه های نمازجمعه امروز اظهار کرد: مراسم اربعین امسال با حضور بیش از ۲۰ میلیون نفر با شکوه‌تر و حماسى‌تر از سال‌هاى گذشته برگزار گردید و پیام هاى الهى، مذهبى، فرهنگى، اجتماعى و سیاسى بسیارى را براى دولت‌ها، ملت ها، جهان اسلام و شیعیان از خود بر جاى گذاشت.

وی افزود: ازجمله دستاوردهاى حماسه اربعین مى‌توان به وحدت امت اسلام به‌ویژه جهان تشیع، ارادت مسلمین به ساحت سالار شهیدان، تبلور تفکر عاشورایى در خلق حماسه‌هاى بزرگ، قدرت‌سازى کربلا براى آزادى قدس، همدلى و هماهنگى دو کشور ایران و عراق،بى‌تأثیر بودن تحریم‌ها و مشکلات اقتصادى در اراده مردم ایران و... اشاره کرد.

امام جمعه اسلام آبادغرب گفت: برگزارى با شکوه، امن و مقتدرانه حماسه اربعین و تجمع میلیونی مومنان عاشق آل الله‌ بى‌شک بدون برنامه‌ریزى و هماهنگى میان دستگاه‌هاى دولتى، زحمات شبانه روزى نیروهاى نظامى و انتظامى، تلاش‌بى‌شائبه و مستمر سربازان گمنام امام زمان(عج)، خدمات مستمر وبى‌دریغ ارگان‌ها و ادارات کنسولى، خدماتى، پزشکى، بهداشتى، امدادى و ... دو کشور ایران و عراق ممکن نبود اما آنچه شایسته تقدیر و تشکر فراوان است، نقش دو ملت ایران و عراق در اکرام و تکریم زائران حسینى است که جلوه‌هاى زیبایى از ایثار، گذشت، مهمانوازى، انسان دوستى و... به نمایش گذاشتند.

وی افزود: در حالى که رسانه‌هاى وابسته به آمریکا و غرب چشمان خود را بر بزرگترین همایش فرهنگى جهان بسته بودند و اجازه انعکاس صحنه‌هاى جذاب و زیبا آن‌را ندادند، ارتش نژاد پرست نیجریه با حمله به زائران حسینى و قتل عام بیش از ۵۰ تن از آن‌ها عمق کینه و وحشت استکبار جهانى و ایادى آن‌ها از شیعیان و پیام روشنگرانه عاشورا را نشان داد

حجت الاسلام مهری در بخش دیگری از سخنان خود با توجه به فرا رسیدن سالروز استکبارستیزی اظهار داشت: ۱۳آبان تسخیر لانه جاسوسى و روز ملى مبارزه با استکبار جهانى؛ روز دانش آموز - روز شکوفایی جوان مومن انقلابی است.

وی افزود: پیوند روز دانش آموز با روز ملى مبارزه با استکبار جهانى سبب پیشتازى جوانگرایى در عرصه آمریکا ستیزى و استکبار ستیزى شده است. جنایات آمریکا و استمرار آن تا ۱۳ آبان امسال که از سوى رئیس جمهور این کشور موعد شروع دور جدید تحریم‌هاى نفتى تعیین گردیده سبب شده تا شعار مرگ بر آمریکا به شعورى ضد آمریکایى نه در ایران بلکه سراسر جهان تبدیل شود.

امام جمعه شهرستان گفت: شعار مرگ بر آمریکا واکنش ملت ایران به رفتارهاى خصمانه این کشور در ایران باز مى‌گردد که با فلسفه انقلاب اسلامى نیز همخوانى داشت. لذا در بیان ریشه‌هاى شکل‌گیرى این شعار مى‌توان به ماهیت سلطه ستیزى، استکبار ستیزى، برائت از مستکبران و مشرکان، دشمن‌شناسى و بصیرت ملت ایران، سابقه آمریکا در کودتاى ۲۸ مرداد ۳۲، حمایت از رژیم پهلوى، تلاش براى مقابله با قیام ملت ایران و تحمیل جنگ و تحریم‌هاى اقتصادى اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: شعار مرگ بر آمریکا از همان ابتداى طرح آن مخالفانى هم داشته است که برخى با آن‌ها برداشت‌هاى انحرافى از مباحث دینى و اخلاقى نظیر لزوم عدم تعیین مصداق براى استکبار و یا پرهیز مومنان از نفرین و لعن همراه بوده است اما تبارشناسى مخالفان نشان مى‌دهد این مخالفت‌هایى که از سوى جبهه ملى، نهضت آزادى، برخى تکنوکرات‌ها به بهانه تنش زدایى، و جریان تجدید نظرطلب به‌دلیل تسلیم پذیرى در مقابل قدرت آمریکا داراى پشتوانه اعتقادى و حتى برنامه‌ریزى براى بازگرداندن آمریکا به کشور صورت‌گرفته و مى‌گیرد.

حجت الاسلام مهری بیان داشت: شعار مرگ بر آمریکا بنابه دلایل عقلى و نقلى زیادى باید استمرار داشته باشد ازجمله آن‌که؛ کینه توزى آمریکا علیه کشورمان در قالب‌هاى مختلف جنگ رسانه اى، اقتصادى، سیاسى و فرهنگى ادامه دارد، ایادى آمریکا در ایران و سراسر جهان براى کاهش نفرت عمومى از این کشور هزینه مى‌کنند، این شعار به باور امام راحل(ره) داراى اثر وضعى و تأثیر عملى است، حذف شعار آمریکا با هدف دفاع از این کشور و وادار کردن مردم به توبه در نگاه به آمریکاباشد، امروز شعار مرگ بر آمریکای ملت ایران فراگیر و جهانى شده و تا تغییر راهبردها و سیاست‌هاى غلط آمریکا باید ادامه یابد.

وی تاکید نمود: ان شاءالله 13 آبان امسال هم ملت بصیر و انقلابی ایران اسلامی با حضور پر شور و شعور خود یکبار دیگر به دنیا نشان خواهند داد همچنان بر آرمانهای نظام اسلامی ایستاده اند و هراسی از این تهدیدهای تو خالی و تحریمهای ناجوانمردانه نخواهند داشت .

خطیب جمعه اسلام آبادغرب با اشاره به مناسبت های پیش رو گفت: ۲۷ماه صفر در تقویم رسمى کشور به نام «روز وقف» نامیده شده است تا با نظرداشت سیره رسول گرامى اسلام(ص) به‌عنوان اولین واقف در اسلام، توجه همگان به ارزش‌هاى این عمل عبادى جلب شده و ضمن بهره‌بردارى از ظرفیت‌هاى معنوى آن به‌عنوان عملى خیر و جاودان براى افراد که از ماندگارى بالاى منافع آن در طول مدت زمان برخوردار است، جامعه اسلامى نیز با برنامه‌ریزى درست و هدفمند از ظرفیت وسیع و قابلیت ذاتى آن براى رفع مشکلات رفاهى و اقتصادى و کمک به گسترش دانش و توسعة فرهنگ دین بهره مند شود.

وی افزود: ‌14 آبان؛ روز فرهنگ عمومى؛ عرصه تعالى و ارتقاء باورهاى بنیادین نظام اسلامى است‌؛ فرهنگ عمومى، شامل تمامى فعالیت‌هاى مبتنى بر اندیشه و عادت است که در جهت برآوردن نیازهاى بشرى بسته به انواع جوامع از نظر تاریخى، سیاسى، اقتصادى، مذهبى، رفتارهاى عمومى مردم را شکل مى‌دهد. ازاین‌رو شخصیت اجتماعى مردم یک جامعه در فرهنگ عمومى آن خلاصه مى‌شود.

امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب  خاطرنشان ساخت: ‌28 صفر؛ سالروز رحلت (شهادت) حضرت ختمى مرتبت محمد مصطفى(ص) (11ه. ق) غروب آفتاب رحمت و ختم باب وحى الهى
‌ سالروز شهادت مظلومانه سبط اکبر امام حسن مجتبى(ع) امام حسن مجتبى(ع آیئنه تمام نماى صفات نبوى‌)؛ 29صفر؛ سالروز شهادت ثامن الحجج حضرت على ابن موسى الرضا(ع غروب اندوه بار
شمس الشموس آسمان امامت و ولایت؛ بشریت با رحلت آن حضرت، از نعمتى محروم شد که با مرگ هیچ‌کس دیگرى از آن محروم نمى‌شد و آن، نعمت نبوت و رسالت و وحى الهى و آسمانى است؛ نعمتى که مسلمانان آن‌را قدر ندانستند و به اوامر و وصایایش و مهم‌ترین آن یعنى تبعیت از ولایت على(ع) گوش ندادند و گمراه شدند و تفرقه و اختلاف در میان امت به‌وجود آمد.

وی اضافه نمود: از صفات برجسته و معروف امام حسن(ع) حلم و بردبارى بود. به گونه‌اى که «الحِلْمُ الحَسَنِیَّه» در فرهنگ اسلامى ضرب-المثل شده است. بردبارى و سعه صدر آن حضرت به اندازه‌اى بوده است که سرسخت‌ترین دشمنان او نیز به این صفت همواره اعتراف داشتند..

* امام رضا(ع) با قبول ولایت عهدى اجبارى هم چون امام حسن(ع) که صلح تحمیلى معاویه را پذیرفتند به مردم فهماندند که سیاستش از سیاست مأمون کاملاً جداست و در گفت وگو با مأمون درباره خلافت، با کمال صراحت به مأمون فرمود: «تو چکاره‌اى که خلافت را به من واگذارى؟ اگر خلافت را خدا به تو داده، تو نمیتوانى آن‌را به دیگرى واگذارى، و اگر خدا به تو نداده، چه حقّى دارى که درباره آن تصمیم بگیرى.».

 

 

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۴۵۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز انزجار و نفرت علیه صهیونیست‌ها جهانی شده است

ایسنا/قزوین امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: امروز انزجار و نفرت علیه صهیونیست‌ها در جهان را مشاهده می‌کنیم، رهبر حکیم انقلاب اسلامی چند سال پیش ۲ نامه برای جوانان اروپایی و آمریکایی نوشتند و همان جوان‌ها امروز دانشجو و استاد دانشگاه هستند و پای کار مرگ بر اسرائیل و آمریکا ایستاده‌اند.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی جمعه ۱۴ اردیبهشت در خطبه‌های نماز جمعه که در مسجدالنبی (ص) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: امام صادق (ع) فرمودند چه کسانی عاقل هستند؟ کسانی که از عبادت خود بیشتر لذت می برند و کسانی که بیشتر مراقب عبادت خود هستند، عاقل‌تر محسوب می شوند.

وی بیان کرد: عاقل کسی است که در زندگی دنیایی بهشت را برای خودش کسب می‌کند و ما باید با تلاش در زندگی آخرت خود را آباد کنیم و بدانیم دنیا مزرعه آخرت است و اگر در این دنیا چیزی نکاریم در قیامت دست خالی خواهیم بود و این انسان عاقل است که این گونه فکر می‌کند. بنابراین انسان عاقل هم عاشقانه به سمت عبادت می‌رود و هم مجاهدانه برای آخرت و بهشت خود تلاش می‌کند.

امام جمعه قزوین ادامه داد: امروز انزجار و نفرت علیه صهیونیست‌ها در جهان را مشاهده می‌کنیم و اینها نوید است و حجت را بر ما تمام می‌کند و خدا را برای این شرایطی که پدید آمده است شاکریم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: ملت بزرگ ایران، دانشجویان و قیام‌کنندگان علیه ظلم آمریکایی و صهیونیستی را فرزندان خود می‌دانند و از آن‌ها حمایت می‌کنند زیرا آن‌ها عزیزان صحنه انقلاب و مقاومت هستند.

آیت‌الله عابدینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب به دلیل بارش‌های کم، ادامه داد: باید تلاش کنیم با همکاری مسئولان، مدیران و مردم ضمن استفاده از شیوه‌های آبیاری مدرن و صرفه‌جویی در مصرف آب و مدیریت صحیح، به این حوزه بیشتر پرداخته شود و همه، وظایف خود را به درستی انجام دهیم.

وی بیان کرد: دولت مردان اگر پیش بینی می‌کنند آب برای کار کشاورزی کافی نیست، باید راهنمایی کنند که کشاورزان محصولی را کشت کنند که کمتر به آب نیاز داشته باشد اما اگر به آن‌ها قول تأمین آب را می‌دهند باید به آن عمل کنند.

به گزارش ایسنا، امام جمعه قزوین اظهار کرد: از مسئولان می‌خواهیم با توجه به شرایط بی‌آبی که برای کشاورزان عزیز پیش آمده و یک‌سال زحمتشان به خطر افتاده است با جدیت بیشتری پای کار بیایند و مشکل این عزیزان را برطرف کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امام جمعه رشت : بیداری دانشجویان جهان حاصل روشنگری رهبری است
  • امام جمعه رشت: بیداری دانشجویان جهان حاصل روشنگری رهبری است
  • بیداری نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی به داخل دانشگاه‌های آمریکا رسید
  • امروز انزجار و نفرت علیه صهیونیست‌ها جهانی شده است
  • عملیات وعده صادق رسوایی غرب را جهانی کرد
  • بیداری دانشجویان جهان حاصل روشنگری رهبری است
  • ظلم ستیزی علیه صهیونیست‌ها جهانی شده است
  • انقلاب اسلامی ایران در حال انتشار در جهان است
  • آمریکا در مقابل جنبش دانشجویان درون کشورش محکوم به شکست است/ هم افزایی و همراهی در مقابل خوی استکبار جهانی پیام ایستادگی به همراه دارد
  • استمرار جمعه‌های خشم و انزجار از رژیم صهیونیستی