Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@05:25:42 GMT

زمان بندي مقاربت براي تعيين جنسيت فرزند

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۵۱۴۱۸

زمان بندي مقاربت براي تعيين جنسيت فرزند

خبرگزاري آريا -

تعيين جنسيت فرزند
براي استفاده از روش زمان بندي کافي است نگاهي به خصوصيات تخمک (X) و دو نوع اسپرم حاوي X Y در آقايان بيندازيم مي دانيم که خانمها هر ماه در اواسط سيکل خود يک يا چند تخمک که از نظر جنسي فقط X هستنذد توليد مي کنند و در مقابل آقايان داراي دو نوع اسپرم X Y هستند در واقع اين مرد است که جنسيت سلول تخم را تعيين مي کند به شکلي که اگر تخمک X با اسپرمY لقاح يابد سلول تخم مونث شده و اگر تخمکX با اسپرم Y لقاح يابد سلول تخم مذکر مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تخمک يک شلول درشت است که حدود 0.1 ميلي متر قطر دارد و با چشم غير مسلح هم قابل مشاهده مي باشد .حرکت آن بسيار کم و سنگين است و در حدود 72 ساعت مي تواند در شرايط رحم زنده بماند .
آقايان داراي دو نوع اسپرم هستند اسپرمي که حاوي کروموزوم X است و اسپرمي که حاوي کروموزوم Y است اسپرمX داراي سر بيضي بوده درشت تر و سنگين تر و با حرکت کمتري نسبت به اسپرم Y است و طول عمر آن بيشتر است . اسپرمYکوچکتر ، فرزتر و با سرعت بيشتري مي باشد و داراي دم بلندتري است سر آن نيز گرد است ولي طول عمر آن کوتاه تر است و بسيار کم جان تر و ضعيفتر است . در واقع تفاوت اين دو نوع اسپرم است که پايه و اساس انتخاب جنسيت را تشکيل مي دهد و تمام روشهاي انتخاب جنسيت در دنيامبتني بر اين تفاوتها مي باشد. يک نکته مهم اين است که اگر چه اسپرمهاي Y کم جانتر و داراي عمر کوتاه تري هستند ولي تعداد اسپرمهاي اين نوع بسيار بيشتر از اسپرمهايX است و اين جبران کننده نقطه ضعف آنهاست . و موجب يکسان شدن تعداد مواليد دختر و پسر مي شود. اسپرمهايY نسبت به محيط اسيدي بسيار حساس هستند و سريعا در اين محيطها از بين مي روند و در مقابل اسپرمهايX در اين محيطها مقاومت بيشتري دارند و به اين علت در تعيين جنسيت از شستشوهاي اسيدي يا قليايي استفاده مي شود.
طبق مطالب فوق يکي از مهمترين نکات در تعيين جنسيت ، تعيين زمان تخمک گذاري مي باشد و اگر مقاربت در حوالي زمان تخمک گذاري صورت گيرد ، پسر بدنيا خواهد آمد چرا که در زمان تخمک گذاري ترشحات دهانه رحم از هميشه قليايي تر و رقيق تر است و ارتجاع پذير تر است و حرکت اسپرمهايY را بسيار سهل و آسان مي کنداما اگر مقاربت 3 تا 4 روز بعد يا قبل از تخمک گذاري اتفاق بيفتد شانس پسر شدن بشدت کاهش مي يابد و احتمال دختر زياد مي شود .
يکي ديگر از مواردي که در انتخاب جنسيت مي توان از آن بهره جست ارگاسم زن در هنگام مقاربت است . مي دانيم که در هنگام ارگاسم زنانه ترشحات با PH قليايي از دهانه واژن ترشح مي شود که همزمان با انقباضات عضلات واژن باعث بالا راندن اسپرمهاي پسر و کمک به حرکت ان اسپرمها به سمت رحم مي شود و اين مورد به زوجهاي خواهان فرزند پسر پيشنهاد مي شود.
تعداد اسپرمها
در زوجهايي که 2 يا بيش از 2 فرزند دختر دارند و خواهان پسر مي باشند مرد بايد يک آزمايش شمارش اسپرمي بدهد چرا که اگر تعداد اسپرمهاي مرد در يک سي سي کمتر از 20 ميليون باشد احتمال دختر دار شدن 80% و اگر زير 5 ميليون باشد اين احتمال 100% خواهد بود. کلا هر اتفاقي که باعث افزايش اسپرمها شود به نفع پسر شدن است و برعکس به نفع دختر شدن.
ماههاي سال
از روشهاي ديگر در تعيين جنسيت استفاده مي شود با استفاده از جداولي ، سن مادر را با حاملگي در نظر مي گيرند و بر اين اساس مشخص مي شود که بارداري در هر ماه که اتفاق بيفتد احتمال کدام فرزند بيشتر است . مثلا مادري 30 ساله اگر در ماه ارديبهشت باردار شود جنين حاصله دختر خواهد بود
اگر تمام موارد در بالا بطور همزمان و زير نظر فرد مجرب در تعيين جنسيت و به درستي انجام شود مي توان بين 80% تا 90% به حصول نتيجه مطلوب اميدوار بودالبته تعيين زمان تخمک گذاري مهمترين مورد است و تجربه و دقت زيادي را طلب مي کند. چون حتي اگر 21 ساعت در تعيين زمان اشتباه کنيم نتيجه متفاوت خواهد بودو در ضمن تمام اين روشها بايد از حدود 2 ماه قبل از بارداري انجام شود خصوصا روشهاي تغذيه اي از 1٫5 ماه قبل از بارداري بايد شروع شود. بدون شک حتي اگر يک روز از لقاح گذشته باشد جنسيت جنين مشخص است و نمي توان آن را تغيير داد . و اگر قرار است تعيين جنسيتي انجام شود حتما بايد قبل از بارداري باشد
روش تغذيه اي براي تعيين جنسيت
در اين روش از طب سنتي قديم و روشهاي علمي جديد استفاده مي شود بر اساس طب قديم خوردن بعضي از غذا ها مانند کاهو، توت فرنگي ، خرملا، هل، زعفران … در هنگام بار دار شدن به پسر شدن و مصرف ماست، ترشي، تخم مرغ… به دختر شدن جنين منجر مي شود.
همچنين بر اساس تحقيقات انجام شده ، ثابت شده است که تغيير در غلظت بعضي از املاح خون باعث کمک به تعيين جنسيت مي شود به اين شکل که افزايش سديم و پتاسيم و کاهش کلسيم و منيزيم بدن براي افرادي که خواهان پسر هستند و عکس آن براي دختر شدن جنين کمک کننده است البته بايد حداقل به مدت 4 تا 6 هفته انجام شود تا کارساز باشد البته اين رژيم حتما بايد زير نظر پزشک و مراقبتهاي خاص و با مقادير معين انجام شود و انجام خودسرانه آن به هيچ وجه توصيه نمي شود
منبع:طعام اسرار


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۵۱۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در چه سنی میزان باروری زنان به انتها می‌رسد؟

متخصص زنان، زایمان و نازایی گفت: در سن ۴۰ سالگی میزان تخمک‌ها به ۲۵ هزار تخمک کاهش پیدا می‌کند و در سن نزدیک به یائسگی به هزار تخمک می‌رسد، پیری تولیدمثلی مدت‌ها قبل از اینکه علائم بالینی خودش را نشان دهد آشکار می‌شود، در سن ۴۲ سالگی به حداقل میزان خودش می‌رسد و در سن ۴۲ سالگی میزان باروری به انتها رسیده و یا نزدیک به انتها قرار دارد.

گیتا فرشاد در گفت‌وگو با ایسنا اظهارکرد: در انسان تولید تخمک‌ها در طول هفته ۲۰ بارداری ۶ تا ۷ میلیون است و در زمان تولد این مقدار به یک تا ۲ میلیون کاهش پیدا می‌کند، در زمان بلوغ نیز تخمک‌ها به ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تخمک می‌رسد و در سن ۳۵ تا ۴۰ سالگی تولیدمثلی یک خانم فقط ۴۰۰ تخمک آزاد می‌شود و بقیه تخمک‌ها هدر می‌روند.

وی افزود: در سن ۴۰ سالگی میزان تخمک‌ها به ۲۵ هزار تخمک کاهش پیدا می‌کند و در سن نزدیک به یائسگی به هزار تخمک می‌رسد، پیری تولیدمثلی مدت‌ها قبل از اینکه علائم بالینی خودش را نشان دهد آشکار می‌شود در این مدت قاعدگی‌ها منظم است ولی طول و دوره سیکل‌های قاعدگی به‌مرور کوتاه می‌شود و در سن ۴۲ سالگی به حداقل میزان خودش می‌رسد.

متخصص زنان، زایمان و نازایی بیان کرد: در سن ۴۲ سالگی میزان باروری به انتها رسیده و یا نزدیک به انتها قرار دارد، معمولاً ۴۶ سالگی متوسط یائسگی است که در برخی خانم‌ها در ۴۳ سالگی و در برخی دیگر تا ۵۴ سالگی هم ممکن است یائسگی به تأخیر بیفتد.

وی با بیان اینکه ژنتیک در ذخیره تخمدان نقش دارد، تصریح کرد: اگر مواردی چون اعمال جراحی، شیمی‌درمانی، رادیوتراپی و عوامل محیطی که می‌تواند تخمدان را تخریب کند را کنار بگذاریم ژنتیک در ذخیره تخمدان نقش دارد، حتماً شنیده‌اید در ختر خانم‌هایی که مادرانشان زود یائسه می‌شوند نیز یائسگی زودتر اتفاق می‌افتد و این موضوع نشانگر نقش ژنتیک در ذخیره تخمدان است.

فرشاد ادامه داد: علاوه بر اینکه تعداد فولیکول‌ها در یک خانم با افزایش سن کم می‌شود کیفیت تخمک‌ها هم کاهش می‌یابد البته ممکن است با کم شدن کیفیت تخمک، خانم در سن بالا باردار شود اما این بارداری به انتها نرسیده یعنی بارداری موفق اتفاق نخواهد افتاد و در این شرایط میزان سقط و ناهنجاری‌های کروموزومی در تخمک‌ها افزایش پیدا می‌کند، این خطر اگرچه تا سن ۳۵ سالگی کمتر است اما در سن ۴۰ سالگی این میزان به ۷۰ درصد و در سن ۴۵ سالگی نزدیک به ۱۰۰ درصد می‌رسد یعنی نزدیک به ۱۰۰ درصد تخمک‌های خانم ۴۵ ساله ناهنجاری دارند و این موضوع نقش سن در باروری یک خانم را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: آزمایش‌های متفاوتی وجود دارد که ذخیره تخمدان را تا حدی به ما نشان می‌دهند یکی از آزمایش مهم و کاربردی آزمایش هورمون AMH است این هورمون از فولیکول‌های بدوی در زمان جنینی ترشح می‌شود تا زمانی که فولیکول به ۲ تا ۵ میلی‌متر می‌رسد و سپس ترشح آن متوقف می‌شود بنابراین هرچه تعداد فولیکول‌های تخمدان بیشتر باشد میزان هورمون بیشتر می‌شود.

متخصص زنان، زایمان و نازایی گفت: با افزایش سن وقتی تعداد فولیکول‌ها کم می‌شود میزان این هورمون هم کمتر خواهد شد و این هورمون به خاطر اینکه در طول سیکل قاعدگی خانم تغییرات ناچیزی دارد به‌راحتی می‌توانیم ذخیره تخمدان را حدس بزنیم البته سونوگرافی واژینال، تعیین تعداد و اندازه فولیکول‌ها که توسط متخصصین زنان انجام می‌شود می‌تواند شکست درمان و یا موفقیت درمان و ناباروری را نشان دهد.

انتهای پیام

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تشخیص سخت و پیچیده بیماری آندومتریوز بهترین راه مصرف مکمل‌های آهن چیست؟ ارتباط دور کمر با ناباروری زنان

دیگر خبرها

  • آشنایی با روش میکرواینجکشن در لقاح مصنوعی
  • در چه سنی میزان باروری زنان به انتها می‌رسد؟
  • زمان پرداخت «مالیات بر عایدی سرمایه» تعیین شد
  • محمد رهبری، پژوهشگر شبکه‌های اجتماعی: گشت ارشاد بیشتر از حمله ایران به اسراییل مورد توجه قرار گرفت/ جامعه از زمان ماجرای مادر قمی به مسأله حجاب حساس شده/ در ایتا یک جزیره جدا از جامعه شکل گرفته است
  • اعلام زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب
  • زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب اعلام شد
  • آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان «آزمون‌ آموزگاری»
  • طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی به کجا رسید؟
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی با رتبه‌بندی آنها
  • آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان «آزمون‌ آموزگاری»/ مراحل گزینش و مدارک امتیازآور