Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بندرعباس - ايرنا - مديرجهاد کشاورزي حاجي آباد گفت: با توجه به رعايت اجراي الگوي کشت در سال جاري، کشاورزان اين شهرستان اميد دارند امسال يکهزار و 650 تن کنجد از زمين هاي کشاورزي خود برداشت کنند.

مهدي عباسپور روز شنبه در گفت و گو با ايرنا پايان فصل برداشت کنجد اين شهرستان را اواخر آبان اعلام کرد و افزود: اين محصول علاوه برمصرف داخل به استان هاي کرمان، يزد و اصفهان ارسال مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي سطح زير کشت کنجد در حاجي آباد رايک هزارو 500 هکتار و رقم هاي کشت شده نيز در شامل دشتستان و داراب 14 عنوان کرد.
مديرجهاد کشاورزي حاجي آباد ابراز داشت: کنجد از جمله دانه هاي روغني است که با استقبال کشاورزان هر ساله در شهرستان حاجي آباد کشت مي شود.
عباسپور تصريح کرد: با توجه به توصيه کارشناسان خدمات جهاد کشاورزي به بهره برداران در استفاده از بذرهاي اصلاح شده و بکارگيري عمليات به زراعي، پيش بيني مي شود امسال شاهد افزايش عملکرد در واحد سطح باشيم.
اين مسوول گفت: در سال گذشته 24 هزار و 150تن محصول کشاورزي از 5هزار و 700 هکتار از زمين کشاورزي حاجي آباد برداشت شد که از اين ميزان محصول شامل 22هزار و 650 تن محصول ذرت، يکهزار و 500 تن کنجد بوده است.
وي اظهار داشت: شهرستان حاجي آباد رتبه نخست در توليد گندم، ذرت، کنجد، محصولات گلخانه اي و خرماي پيارم را دارد.
به گزارش ايرنا، کنجد از 15 تير تا 15 مرداد هر سال کشت مي شود و از نيمه دوم مهر تا نيمه آبان ماه نيز برداشت مي شود.
شهرستانهاي حاجي آباد، رودان و ميناب از مهم ترين مناطق توليد کلزا در استان هرمزگان هستند.
از مزيت هاي مثبت کشت کنجد مي توان به نياز نداشتن به شخم، نياز آبي پايين، دوره رشد کوتاه، هزينه هاي توليد پايين و مقاوم بودن در مورد بيماري ها و آفات نام برد.
محصول کنجد در هرمزگان با هدف تامين دانه هاي روغني، روغن کشي، توليد ارده، شيريني پزي و رونق اقتصادي کشت مي شود.
شهرستان حاجي آباد قطب توليد انار، پسته، گيلاس، زرد آلو در استان است به ‌طوري که بيشتر محصول انار در روستاهاي خوشن‌ آباد، کمي، فارغان، سيرمند و باينوج، ابيد، جغان،احمد اباد، جالغان، دين اباد، مورتوئيه بخش احمدي و پسته ، زردآلو در روستاهاي باغات، دهنو، باينوج و گيلاس در بخش احمدي توليد مي ‌شود.
شهرستان حاجي آباد 31 هزار و 189 هکتار زمين هاي زير کشت دارد که 21 هزار و 238 هکتار آن زير کشت انواع محصولات زراعي شامل 4 هزار و 824 هکتار مرکبات، 50 هزار و 52 هکتار کشت نخل و 80 هکتار نيز کشت گلخانه اي است.
در حاجي آباد همچنين 24 هزار و 700 نفر در زمينه هاي کشاورزي و گرايش هاي آن فعاليت مي کنند.
حاجي آباد در فاصله 165 کيلومتري شمال بندرعباس و کنار جاده سيرجان با يک هزار و 200 متر ارتفاع از سطح دريا از شمال به شهرستان سيرجان (استان کرمان) از غرب به شهرستان داراب (استان فارس) و از جنوب به بخش فين (شهرستان بندرعباس) محدود مي شود و از اهميت جغرافيايي فراواني برخوردار است.
9887 /6048
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۵۱۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به سطح زیر کشت زعفران در استان، گفت:سطح زیر کشت زعفران حدود ۸۰۰ هکتار است و سالانه بیش از ۳ تن و ۲۰۰ کیلو زعفران از مزارع استان برداشت می‌شود.

 محمد حسن کیانی فر افزود: بر اساس تقسیمات اقلیمی از ۱۳ اقلیم ۱۱ اقلیم در استان تفکیک شده است که لرستان به دلیل تنوع اقلیمی از لحاظ تنوع گونه‌های دارویی غنی است.

وی گفت:یکی از این گیاهان دارویی زعفران است وتوسعه گیاه دارویی زعفران درآمد زا است و به لحاظ اقتصادی برای کشاورز سودمند است.

کیانی فر افزود: زعفران به دلیل صادرات محور بودن برای کشور و استان ارز آور است،همین امر موجب شده است توسعه کشت زعفران در دستور سازمان جهاد کشاورزی قرار بگیرد‌.

وی متوسط عملکرد زعفران را چهار کیلو در هکتار عنوان کرد و افزود: زعفران لرستان طلای بی نظیری است که با توجه به آزمایشات انجام شده بر روی آن از لحاظ کیفیت در بالاترین رتبه‌ها قرار می‌گیرد.

 

 

دیگر خبرها

  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • برگ درخت انگور سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان
  • قیمت گذاری 15 پرونده امور زمین در عباس آباد
  • از برداشت موز تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش