Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، صفر شاسفند در بازدید از ششمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی گفت: امیدوارم این نمایشگاه در راستای اهداف خود که ارتباط نخبگان و صاحبان ایده با صنعتگران و سرمایه‌گذاران است، موفق شود. ضرورت دارد در قالب چنین نمایشگاه‌هایی دانش و ایده به فناوری و تکنولوژی تبدیل شود و سپس این فناوری با تجاری‌سازی بستر را برای کسب و کار جدید فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاسفند با بیان اینکه منطقه آزاد ارس به همراه 10 شرکت فناور در ششمین دوره نمایشگاه ربع رشیدی حضور یافته است، بیان کرد: سال گذشته سه شرکت منطقه آزاد ارس موفق به کسب جوایز شدند که امیدوارم امسال نیز این روند ادامه داشته باشد.

وی تصریح کرد: برگزاری استارتاپ برای جذب گردشگر و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان دیدگاه مدیریت ارس است که بر این اساس شورای پژوهش و فناور در ارس تشکیل شده و برای حمایت مالی و معنوی به صورت تسهیلات و سرمایه‌گذاری ریسک پذیر با مشارکت صندوق نوآوری و شکوفایی کشور، سازمان منطقه آزاد ارس، پارک علم و فناوری استان و بخش خصوصی صندوق پژوهش و فناوری در ارس با طی مراحل قانونی ایجاد می‌شود.

 

پریسا بهلولی - مدیر مرکز رشد واحدهای فناور ارس نیز در بازدید از این نمایشگاه گفت: مرکز رشد واحدهای فناور ارس با همکاری پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی فروردین ماه امسال موافقت نامه اصولی را از وزارت علوم دریافت کرده و تاکنون در سه مرحله 14 شرکت از بین 50 طرح ارائه شده، توسط مرکز رشد واحدهای فناور ارس پذیرش شده‌اند.

وی ادامه داد: حمایت مالی، زیرساخت‌هایی نظیر دفتر کار و کارگاه‌های صنعتی با تخفیف 50 درصد، تخفیف 30 درصدی برای شرکت دانش بنیان در خرید زمین، تخفیف در عوارض شهری و مجوز فعالیت اقتصادی، تبلیغات محیطی رایگان و ... نحوه‌ی حمایت ارس از شرکت‌های دانش بنیان و فناور است؛ چرا که چشم انداز ما تبدیل ارس به هاب تجاری‌سازی و صادرات محصولات دانش بنیان بوده و با ابلاغ وزارت علوم، مرکز تعاملات بین المللی پارک‌های علم و فناوری کل کشور جهت صادرات محصولات دانش بنیان در ارس مستقر شده است.

ششمین نمایشگاه نوآوری  و فناوری ربع رشیدی RINOTEX2018 از 10 تا 14 آبان ماه از ساعت 15 تا 21  در محل نمایشگاه بین المللی تبریز برای بازدید علاقمندان دایر است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اقتصاد اقتصاد مقاومتی سرمایه گذاران فناوری نخبگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۵۲۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالکیت فکری ستون اصلی «اقتصاد دانش بنیان»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، روح اله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور امروز در رویداد گرامیداشت روز جهانی مالکیت فکری با عنوان «دیدار پایدار» که در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، گفت: مالکیت فکری در خلق ارزش و مزیت رقابتی نقش اساسی دارد.

وی گفت: اگر خواهان احداث بنای اقتصاد دانش‌بنیان در کشور هستیم، باید مالکیت فکری را به عنوان ستون اصلی این بنا در نظر بگیریم.

 وی در ادامه تصریح کرد: ارزش ذاتی اقتصاد دانش‌بنیان، در تبدیل علم و فناوری به دارایی‌های فکری نهفته است. این دارایی‌ها، که شامل اختراعات، طرح‌های صنعتی، علائم تجاری و ... می‌شوند، هویت و اعتبار یک شرکت دانش‌بنیان را شکل می‌دهند.

معاون علمی رئیس جمهور با بیان اینکه بیش از ۹۸ درصد ارزش بازار ۱۰۰ شرکت بزرگ دنیا ریشه در دارایی‌های نامشهود آنها دارد، خاطرنشان کرد: ما در ایران در حوزه مالکیت فکری با چالش‌های متعددی روبرو هستیم و باید با شتابی فزاینده برای رفع این موانع تلاش کنیم.

دهقانی از برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک با سازمان جهانی مالکیت فکری (وایپو) در ایران خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با کسب تجارب بین‌المللی در این زمینه، شاهد ارتقای جایگاه مالکیت فکری در کشور باشیم.

وی در پایان سخنان خود با تأکید بر اهمیت ارزش‌گذاری دارایی‌های نامشهود شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: امیدواریم با عزم راسخ معاونت علمی و فناوری در این زمینه، شاهد استقرار یک نظام کارآمد برای ارزیابی و اعتباردهی این دارایی‌ها باشیم.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایجاد اشتغال نخبگان در دانشگاه
  • سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان‌ها موجب ایجاد انگیزه می شود
  • ارایه تسهیلات ارزان به شرکت‌های دانش بنیان صادرات محور
  • سازمان اوقاف از جهش اقتصادی و مؤسسات دانش‌بنیان حمایت می‌کند
  • بازدید رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از دانش‌بنیان‌های شهرک صنعتی هشتگرد
  • حضور بیش از ۶۵۰ شرکت دانش‌بنیان داخلی و خارجی در نمایشگاه ایران‌هلث ۱۴۰۳
  • مالکیت فکری ستون اصلی «اقتصاد دانش بنیان»
  • ایجاد دفتر فراجا در بنیاد ملی نخبگان؛ علت چیست؟!
  • گامِ مهم «جهاددانشگاهی» برای رشد اقتصادی کرمانشاه
  • چرایی ایجاد دفتر «فراجا» در بنیاد ملی نخبگان/۲ بال علم و فناوری «وعده صادق»