Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه مراسم اربعین امسال با بالاترین ضریب امنیتی برگزار شد، گفت: کسانی که در سامانه پیامکی بانک ملی برای دریافت ارز ثبت نام کردند و موفق به دریافت ارز در داخل عراق نشده اند می توانند ارزشان را با فوریت دریافت کنند.

به گزارش خبرگزاری سیاسی خبرگزاری شبستان، «شهریار حیدری»، دبیر ستاد مرکزی اربعین در نشست خبری امروز شنبه 12 آبان و در جمع بندی اقدامات انجام شده در حوزه اربعین گفت: اربعین امسال در شرایطی برگزار شد که در سه ماه گذشته ما شاهد تحولات سیاسی در کشور عراق بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تغییرات دولت، انتخابات مجلس و تغییر ریاست جمهوری از جمله این تغییرات بود و طبیعی است در چنین شرایطی مدیریت 24 میلیونی افرادی که در مراسم اربعین حضور می یافتند کار سخت و پیچیده ای بود.

 

وی با بیان اینکه بیش از پنج میلیون نفر ظرف 15 روز از مرزها رفت و آمد داشتند، اظهار داشت: اربعین امسال در بهترین وجه و در سایه امنیت مناسب برگزار شد که در بعد جهانی بی نظیر بود و البته در بعد امنیتی مراسم خوشبختانه به بهترین شکل ممکن و به گونه ای مثال زدنی برگزار شد و چتر امنیتی در سراسر کشور به وسعت جغرافیای ایران بسیار وسیع و هوشمندانه انجام شد.

 

«حیدری» با بیان اینکه بیش از 100 کشور در مراسم اربعین امسال حضور داشتند که علیرغم همه توطئه ها و سازماندهی هایی که شده بود این حضور میلیونی با انسجام و در وحدت کامل و با نظم و انضباط خاص و بدون مسئله امنیتی انجام شد.

 

وی با اشاره به توسعه زیرساخت ها و امور زیربنایی گفت: مشارکت مردم در ایجاد ۲ هزار موکب در داخل خاک ایران و عراق حرکتی بزرگ بود که ما امیدواریم در سال آینده نیز این مشارکت با همین نظم و انضباط خاص ادامه داشته باشد.

 

وی با اشاره به اینکه فعالیت های مشترک عراق و ایران در حوزه اربعین طبق تفاهم نامه ای که در 9 فصل و 71 بند منعقد انجام شد، گفت: در شرایطی این تفاهم نامه اجرایی شد که کشور عراق به لحاظ ساختار قدرت دچار تغییراتی بود اما چون تفاهم نامه به موقع بود لذا قابلیت اجرا داشت.

 

دبیر ستاد مرکزی اربعین خاطرنشان کرد: سال گذشته فقط 55 درصد از زائران بیمه داشتند که امسال تمامی زائران یعنی قریب دو میلیون نفر زائر بیمه همراه داشتند.

 

«حیدری» ادامه داد: در بخش زیرساخت ها 140 کیلومتر راه احداث، 207 کیلومتر روکش آسفالت به اتمام رسید و پایانه های مرزی به طور کامل به لحاظ توسعه گیت ها و ساماندهی موقعیت جغرافیایی دستگاه ها مجهز شده بودند.

 

وی با بیان اینکه در چند روز آینده اتوبان تهران به ایلام افتتاح خواهد شد، گفت: با افتتاح شدن این اتوبان بحث یک طرفه بودن مسیر رفت و آمد زائران حل خواهد شد و دیگر شاهد بسیاری از مشکلات در این حوزه نخواهیم بود. امسال بیش از هشت دفتر موقت صدور روادید با توجه به توزیع جغرافیایی بحث صدور روادید زائران را انجام می دادند و 24 کنسولی دایم و 20 دفتر موقت نیز در این زمینه انجام وظیفه کردند. همچنین 2 هزار و 500 دفتر زیارتی اقدام به ثبت نام زائران کردند.

 

وی اضافه کرد: امسال برای ۲ میلیون و 500 هزار زائر به تفکیک خانم ها و آقایان در کشور عراق محل اسکان پیش بینی کردیم که در این زمینه دو هزار موکب که 1200 مورد در ایران و 800 مورد در عراق بود، ایجاد شد.

 

دبیر ستاد اربعین اظهار داشت: 12 هزار دستگاه اتوبوس طی 15 روز در داخل کشور خدمات رسانی به زائران را انجام دادند و طی یک روز 250 هزار زائر فقط از مرز مهران وارد شد.

 

وی با اشاره به فعالیت مرزهای هوایی و همچنین مرز شلمچه و چزابه گفت: در حوزه امداد و نجات و بهداشت چه در داخل کشور و چه خارج از آن خدمات رسانی خوبی به زائران انجام شد و مواکب خدماتی متناسب با ظرفیت، جمعیت و جغرافیای کشور خدمات جدی ای را انجام دادند.

 

«حیدری» با بیان اینکه شاهد حوادث غیرمترقبه در حوزه امنیتی نبودیم، گفت: شاهد کاهش چشمگیر تصادفات بودیم و در حوزه فعالیت های امنیتی و انتظامی علیرغم تبلیغات بسیار زیادی را علیه اربعین در سطح منطقه ای توسط استکبار جهانی تدارک دیده شده بود اما ما مشکلی را در این زمینه شاهد نبودیم.

 

دبیر ستاد اربعین گفت: کیس های ضد امنیت اربعین در داخل ایران و عراق شناسایی و منهدم شد و خیلی از افراد در این حوزه دستگیر شدند که اطلاعات دقیق آن به موقع از طرف دستگاه امنیتی و اطلاعاتی کشور گزارش می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: در حوزه انتظامی هزاران نفر در سال گذشته بدون روادید به کشور عراق رفتند که هنوز تبعات آن را شاهد هستیم اما امسال هیچ مشکلی نداشتیم و خوشبختانه مردم در این زمینه با ما بسیار همراه بودند.

 

«حیدری» با اشاره به مشکلات ارزی که برای زائران ایجاد شده بود، گفت: بعد از اینکه ما متوجه بی نظمی در یکی از مراکز تحویل ارز در شهر نجف شدیم بلافاصله جلسه ای را با مسئولان بانک ملی برگزار کردیم که مسئولان بانک ملی از ما خواستند باجه ها را در کشور عراق افزایش  دهیم و ما بلافاصله با مسئولان کشور عراق وارد مذاکره شدیم که امکانات را افزایش دهند و خوشبختانه باجه ها افزایش یافت و مشکلات زائران در این زمینه حل شد.

 

وی خاطرنشان کرد: از 192 هزار نفری که در سامانه پیامکی بانک ملی ثبت نام کرده بودند تا روز گذشته 160 هزار نفر ارز دریافت کردند و اعلام کردیم افرادی که موفق به دریافت ارز از داخل عراق نبودند با فوریت این ارز را دریافت می کنند.

 

دبیر ستاد اربعین با بیان اینکه 800 دستگاه اتوبوس از ایران به کشور عراق منتقل شد که در این زمینه با کشور عراق در بحث حمل و نقل همکاری را داشته باشد، گفت: امسال اقدامی که انجام شده بود بحث صدور مجوز کاپوتاژ توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران بود که با نیت خیر به بیش از 5 هزار و 500 دستگاه خودروی عمومی و خصوصی داده شد که همین موضع باعث ایجاد ترافیکی در کشور عراق و در مرزها شده بود که البته این مشکل با تدبیر به موقع حل شد و امیدواریم در سال آینده اگر ظرفیت استفاده از کاپوتاژ را داشته باشیم این کار را انجام دهیم اگر هم نباشد از آن استفاده نکنیم.  

 

وی با اشاره به خدمات شهرداری تهران گفت: خدمات شهری در برگزاری مراسم اربعین به شهرداری تهران برمی گردد و شهرداری تهران در این زمینه 558 دستگاه اتوبوس در داخل عراق و 97 دستگاه بین پایانه ها و ترمینال ها در اختیار ستاد اربعین قرار داد و 3 هزار و 365 عوامل خدمات شهرداری در داخل کشور انجام وظیفه کردند.

 

دبیر ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه برگزاری مراسم اربعین در سطح ملی باعث انسجام و همبستگی مردم و حاکمیت شد، گفت: کشورهای همسایه تلاش بسیاری انجام دادند و هزینه های زیادی انجام دادند که بین روابط ایران و عراق فاصله بیندازند اما با حضور گسترده مردم در مراسم اربعین ما شاهد خنثی شدن توطئه های دشمنان در این زمینه ها بودیم.

 

«حیدری» خاطرنشان کرد: همایش بین المللی اربعین در حوزه علمی و اجرایی در چند روز آینده برگزار می شود و استقبال خوبی در سطح جهانی از این همایش انجام شده است.

 

وی در مورد تلفات جانی تصادفات در این ایام گفت: 8 نفر فوت عادی داشتند و 30 نفر نیز به دلیل تصادفاتی که در مسیر به وقوع پیوست فوت کردند و تعدادی نیز مصدوم داشتیم که با توجه به استقرار دستگاه ها به موقع مصدومان به کشور برای درمان اعزام شدند./

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین پیاده روی اربعین مجلس 13 آبان رای اعتماد مجلس شورای اسلامی مرز مهران وزیر آموزش و پرورش کربلا شهریار حیدری اربعین حسینی وزارت کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۵۴۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه اورژانس ۱۱۵ بانوان در کردستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان، این پایگاه با توجه به ضرورت و نیاز به حضور بانوان در ارائه خدمات فوریت های پزشکی در شرایط بحرانی و تخصصی و نیز جهت بهبود خدمت رسانی و کسب رضایت مردم استان،راه اندازی شده است.
این نیروها برای ارائه خدمات فوریت های پزشکی در ماموریت های احتمالی ویژه بانوان در شهر سنندج آماده ارائه خدمات هستند.
تیم اورژانس بانوان به صورت ۱۲ ساعته و در روز از ساعت 8 صبع الی ۱۹:۳۰ برای خدمت‌رسانی به بانوان راه‌اندازی شده‌ است.


کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • مشکلات ۴۱۲ نقطه حادثه خیز پرتصادف مرتفع شد/ پیش‌بینی ۴ میلیون زائر برای اربعین امسال
  • پایگاه اورژانس ۱۱۵ بانوان در کردستان
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • تکرار برگزاری آزمون کنکور سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده
  • برگزاری مجدد کنکور سراسری در مناطق سیل‌زده زیرکوه
  • کارمندان ادارات کل اجرایی وزارت کار اجازه دریافت حق مشاوره ندارند
  • برگزاری آزمون کنکور سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده
  • زایمان موفق خانم دامغانی در خانه با کمک اورژانس